Здравейте колеги , Собственик на едно Пунто 55s 1.1 сравнително отскоро (2-3мес.)И понеже никога не съм сменял този консуматив (антифриза де) , исках да попитам за съвети относно как става това ,(някакъв ред?) и коя марка да избера..(за да не попадна на менте)? ..мисля че точно сега в разгара на есента - е най-актуална темата - и може да бъде полезна на повече хора тук..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За смяна на антифриз...?
Collapse
X
-
Re: За смяна на антифриз...?
откачаш долния маркуч на радиатора и антифриза ще изтечепосле може да налееш 10-20 литра вода в казанчето да се поизчистят малко боклуцитепак слагаш маркучаи почваш да наливаш антифриз и дестилирана водане знамо обаче на Пунто как се обезвъздушава систематакупи си Paraflu - май няма ментетаили ако не намериш такъв - нещо от голям производител - Shell, Sonax, Motul...casaalmare написа:Здравейте колеги , Собственик на едно Пунто 55s 1.1 сравнително отскоро (2-3мес.)И понеже никога не съм сменял този консуматив (антифриза де) , исках да попитам за съвети относно как става това ,(някакъв ред?) и коя марка да избера..(за да не попадна на менте)? ..мисля че точно сега в разгара на есента - е най-актуална темата - и може да бъде полезна на повече хора тук..
-
Според мен няма нужда от откачане на долния маркуч! Повечето коли, както и моята Брава имат две пробки в ъглите на най-долната част на радиатора. С развиването им се източва целият радиатор. Когато правиш процедурата отвий задължително капачката на разширителният съд - там, където сипваш антифриз.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
да, но при моя двигател няма пробки :D - разкача се маркучанякой да каже при това Пунто как са нещатаVladim написа:Според мен няма нужда от откачане на долнияр маркуч! Повечето коли, както и моята Брава имат две пробки в ъглите на най-долната част на радиатора. С развиването им се източва целият радиатор. Когато правиш процедурата отвий задължително капачката на разширителният съд - там, където сипваш антифриз.
Коментар
-
Ако разширителния съд има повече от една тръбичка към него (една дебела и една тънка) това значи, че е само-обезвъздушаваща се. Палиш двигателя и чакаш да загрее на макс при отворена пробка, чакаш да спре да бълбука и затваряш. Възможно е при разширението част от течноста да се излее, това е нормално. Като спре да излиза и се стабилизира нивото, тогава да се затегне капачката!
Коментар
-
това еобаче сипвай дестилирана вода, а антфриза си го вземи концентратно не от ментетата по 2 лева за литърcasaalmare написа:следобед ще погледна дали има пробки или не.....а иначе не се ли сипва водата/антифриза в една пластмасова тръба близо до раздиатора?разчертана е с МIN и MAX ниво...? (това ли е разширителя)
не е точно такадонякъде системата сама се обезвъздушава, но не напълноmaiden написа:Ако разширителния съд има повече от една тръбичка към него (една дебела и една тънка) това значи, че е само-обезвъздушаваща се. Палиш двигателя и чакаш да загрее на макс при отворена пробка, чакаш да спре да бълбука и затваряш. Възможно е при разширението част от течноста да се излее, това е нормално. Като спре да излиза и се стабилизира нивото, тогава да се затегне капачката!
Коментар
-
При старото Пунто разширителния съд е точно на радиатора - нещо като тръба с разграфени min и max.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
xm..
.. сори за смешния въпрос, ама а как се "отваря" парното ...?Petko написа:Задължително парното трябва да е максимално отворено, за да се източи и от там антифриза. Това важи за всички автомобили.
П.С. гледах днес "МОТОХ" И "Приста" .Мисля че "Пристата" не е лоша ,някой ползвал ли е..понеже на местата които проверих
нямаше нито една от марките които sev ми препоръча..(става дума за Пловдив)
Punto 1.1 55S
Коментар
-
антифриз
и трябва да се обезвъздуши парното има един винт пластмасов до вход/изход на парнотоведнага си личи няма парно и който е с газ изпарителя замръзваКойто е с газова трябва да слага малко повече атнифриз.За сега няма много значение процента Вода антифриз но като стане студено -15 си слагайте по концентриран от колкото пише.не винаги е вярно съотношението за 2-3 лв не си заслужава да ви замръзне водната помпа.
Коментар
-
Съгласен! Ако системата се обезвъздушаваше сама нямаше да има пробки за целта. При моят двигател са цели три, а имам два маркуча към разширителният съд. На двигателят 1.6 16V също има два маркуча към разширителният съд, но има две пробки за обезвъздушаване, прилагам и схема!sev написа:не е точно такадонякъде системата сама се обезвъздушава, но не напълноmaiden написа:Ако разширителния съд има повече от една тръбичка към него (една дебела и една тънка) това значи, че е само-обезвъздушаваща се. Палиш двигателя и чакаш да загрее на макс при отворена пробка, чакаш да спре да бълбука и затваряш. Възможно е при разширението част от течноста да се излее, това е нормално. Като спре да излиза и се стабилизира нивото, тогава да се затегне капачката!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар