Здравейте, Над 4 г не съм ходил на профилактика на климатроника. Колата работи отлично- нямам забележки.Необходимо ли е всяка година да се проверява системата? Моля споделете мнение и го обосновете с факти без значение от отговора- да или не.Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на на климатик- задължителна ли е ?
Collapse
X
-
90-100 000 km е ползван и 4 г. Работи си нормално. Много хора обаче ми казват, че било задължително. Аз обаче не виждам причина да ходя да го човъркат. Хладилника вкъщи е на същия принцип ама не идва всяка година майстор. Може нещо пък аз да греша - знам ли аз. Затова и пуснах темата.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Аз съм на същото мнение.Поленовия филтър го сменям редовно, под чистачките където се стича водата там също всичко се чисти, понеже се събира бая мръсотия.Радиатора го обдухвам с водоструйка по от далечко , колкото да се поизмие.Ясно ми е че и тея хора имат деца и ядат хляб, но след като на една от служебните ни коли климатика 8 г не е поглеждам и работи безотказно (колата е на над 22 г- ауди 90) не мисля да се занимавам с глупости.pakumba написа:Докато работи добре не се занимвай, най-много да го оправят и да спре да работи срещу заплащане.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Хладилникът вкъщи си стои постиянно в стаята на 20° и не се нагорещява всеки ден до 60°-70°-90° градуса и през нощта да изстива до 10° -15°, а зимата - до -10° - -15°. Също така - по какво съдиш, че работи добре, нормално, отлично? Учудвам се, че ти дават съвети да не пипаш нищо щом работи, особено като има точен показател, който се мери и се разбира дали работи добре или не. Измери ли го? Моят климатик също си работеше перфектно - с 220 грама фреон и постоянно работещ компресор. След проверка и допълване, започна да работи по-перфектно с 680 грама фреон и компресорът се изключваше често, както е нормално. Усети се веднага и по ’вървенето’ на колата.По същата логика не е нужно да сменяш нито спирачна, нито хидравлична, нито охлаждаща течност. Не е нужно да ходиш на баланс и проверка на гумите, нито да правиш реглаж на мостовете.Alex_RT написа:90-100 000 km е ползван и 4 г. Работи си нормално. Много хора обаче ми казват, че било задължително. Аз обаче не виждам причина да ходя да го човъркат. Хладилника вкъщи е на същия принцип ама не идва всяка година майстор. Може нещо пък аз да греша - знам ли аз. Затова и пуснах темата.
Коментар
-
Подкрепям Оги.Моя духаше с 7-8 градуса. Но преди седмица се възползвах от промоция от тук, от форума и се оказа, че в системата има 220 гр. газ. При необходими 500-520 гр. Е, сложи момчето колкото трябва, плюс масло, смяна на вентил. Платих 50 лева. Сега пак духа със 7-8 градуса. Очаквах по малко, но не знам защо така.А пъд Дидо онзи ден спомена, че му допълвали при цена 2 лв. за 100 грама. Каква е реалната цена на фреона не знам. Някой от вас ако знае, да каже.Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
Коментар
-
По-студено едва ли ще задуха. При температура на изпарителя 5-6 градуса, нормално е на духалката да е повече. Само че в единия случай компресорът ти работи постоянно, а в другия - вдига налягане лесно и изключва по-често. Това понижава разходът на гориво и по-малко се усеща по отношение на мощността на колата.
Коментар
-
Щом работи и охлажда нормално, мисля че няма смисъл да се пипа, пък и нъкъде в книжките които вървят към колите, не пише, че трябва да се прави профилактика на климатичната система. :D Моята, трето лято кара, все оше, си охлажда така, както я взех от автокъщата. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Приятелю, понеже работя в сервиз (не за коли а за бяла техника хладилници, перални и тн.) цената на 1кг фреон в момента е точно 13,50muns61 написа:Евтиният фреон се нарича пропан-бутан, с различни проценти на пропана и бутана!
. А фреона в колите и обикновенните хладилници в 80% от случаите е r134
Коментар
-
Мисля че цената е висока. Ако допуснем че колата ти е със 650гр фреон и в нея има поне 250гр значи че вместо 28лв ще платиш още 40лв горница.milenskia написа:А какво мислите за промоцията на Ауто Италия 69лв фреон-масло-оцветител? Че натам съм се запътил аз , само да събера малко кинти!!Обичам си работата.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар