Пунтото е мк2 1.2 16в, 80к.с. искам мнение от колеги със същия двигател и година за работата на климатика. Не знам дали има проблем, майстора който го зарежда, казва че не мога да очаквам повече за този модел кола. Като е в движение колата е ок- прави доста студена струя в купето но спря ли повече от 30 секунди на място почва да се усеща че студеното става хладко. Имам наблюдение на мк1 със същия мотор и климатика е доста по добър на място. На празен ход струята от духалките не направи по малко от 10 градуса. Като се форсира до 1800 оборота пада до 6 градуса. Не работи 4 степен на духалките, но и на 3 степен е добре струята в купето. Перката на радиатора тръгва след няколко секунди след пускане на климатика и като се заслушам направо на втора степен. Ще съм благодарен на някои съвети. Поздрави на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто мк2 климатик
Collapse
X
-
Хич не ми се рови да го търся, затова ще пиша по спомен, въпреки че е извън темата, но дано да ти е от помощ, така за някакво сравнение:На Браво/Брава с полуавт. климатик пише в инструкциите така: За тест на климатика - колата не трябва да е напечена от слънце, а да е стояла на сянка, при околна температура от 20 до 28 градуса, двигателят се засилва до 1500 оборота, вентилацията на макс и температурата на средната духалка трябва да е от 7 до 9 градуса, а налягането - от 11 до 16 бара - високо, и от 1.5 до 3 - ниското. Ако е така - счита се, че климатикът работи както е предвидено.
Коментар
-
Предната година беше изпуснал от компресора. Тази година реших да купя компресор от колега от форума и съответно го купих и никаква промяна. Майстора предната година казваше, че компресора не прави добро налягане и за това е така. Сега с друг компресор пак е така, като гледам мнението на оги28б значи трябва да е добре. Но друго ме дразни при тръгване от кръстовище изключва климатика докато не превключа на втора скорост. Усещам го по шума в купето едно тихо съскане като работи компресора.
Коментар
-
Re: кола
Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.kluchar написа:Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
Коментар
-
Re: кола
Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.bobitur написа:Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.kluchar написа:Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
Коментар
-
Re: кола
Въпреки че имам машина ще кажа че зареждане със и без машина си е едно и също само дето машината улеснява защото е събрано всичко на едно. А домашния климатик като не се зарежда с машина а с везна и мануметри да не би да е калпав техника?Airfan написа:Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.bobitur написа:Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.kluchar написа:Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще правиОбичам си работата.
Коментар
-
Re: кола
Везна... аз се басирам, че е зареден по налягане, защото ако е с везна е добре. Само че знаеш, че налягането зависи от доста неща и е ала бала малко работата, да не говорим, че не знаеш никога колко си сипал.Valentin_V написа:Въпреки че имам машина ще кажа че зареждане със и без машина си е едно и също само дето машината улеснява защото е събрано всичко на едно. А домашния климатик като не се зарежда с машина а с везна и мануметри да не би да е калпав техника?Airfan написа:Смени майстора с такъв, който зарежда с машина с електронна везна в нея. С тази машина се изтегля всичко от системата, сепарира се фреона от маслото и се мери вътре в машината. Разликата между наличното и заводското предписание се допълва от машината, вакуумира ти се системата и се запълва с фреон с грамаж по каталог. Всичко останало е мижи да те лажем.bobitur написа:Предната година майстора беше друг тази година заредих голямата кола(за сега е ок) при един майстор в квартала и му се доверих за малката(пунтото). Зарежда със кантар и масло слага манометри гледа, не знам вече какво да правя. Само се моля да не изпусне пак фреона, че голяма набутка става.kluchar написа:Смени майстора и колата ще се оправи не ели мерил налягането той с една обикновена кола не се оправя ами ако е нещо след 2006 кво ще прави
Коментар
-
С везна е зареден и точно 550 грама. По каталог го дават 575 грама, но имам одрязана една пръчка на радиатора на климатика отпред. Възможно ли е като е на 1 и 2 степен на вентилатора на купето да изключва компресора. Прави ми впечатление, че като е на 3 в купето не го изключва. Днес отворих филтъра на купето и се ужасих, а е само на 10 000 км. Ако няма хубаво издухване на изпарителя в купето системата спира ли го ако се заледи например? Ще го сменя пък да видим.
Коментар
-
А къде се намира въпросния датчик. За пресостата ли говорим, ако е той четах мнение на банков мисля, че по някакъв начин е шунтирал пресостата, ако моя нещо не е наред как да го излекувам и побългаря. На другата ми кола vw sharan на духалките прави 4.5 градуса при външна температура 30 градуса. И на празен ход няма разлика със студеното. Лошото при пунтото е че се кара основно в града и по светофари и задръствания и не ме удовлетворява климата. За сега ще карам така че бая пари хвърлих за студено и пак не е като при Шарана.Valentin_V написа:Спира защото е малко въздуха които минава обледява и датчика на изпарителя го спира, Твърде вероятно заради мръсния филтър.
Коментар
-
Никога няма да стане като при него. Те са така тея Фиати. A датчика на изпарителя се намира на изпарителя, колкото и странно да звучи. Колкото до липсата на въздух заради мръсен филтър - личното ми неангажиращо мнение е, че нещата са свързани - обледяване заради малкото количество въздух е невъзможно, защото обледяването настъпва при замръзване на влагата в този въздух. А като е малко въздуха - малко е и влагата. Ако пък изпарителят е толкова студен, че да се обледени - значи въздухът, постъпващ в купето ще е доста студен, което пък противоречи на оплакването, че не е студен. Но все пак колегата се заминава професионално с климатици и щом казва, че може - значи може. Аз си разсъждавам на глас. Банков е шунтирал само управлението на перката, а ако е шунтирал изцяло пресостата - не е направил никак добре. Заложил си е бомба с механизъм, която ще му спука системата в по-топъл ден. Не е добре и ти да го правиш.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар