Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно загряване в задръствания

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно загряване в задръствания

    Здравейте. Колата е Мареа 1.6 16v. До миналата есен стрелката на температурата и зиме и лете, в града и на извънградско. стоеше на едно място - една идея под чертата разделяща скалата условно на две части. Тогава забелязах, че в задръстване запчна да се вдига до около средата на следващата четвърт при което се включва перката. Сега отново се затопли и се получава същото, но сякаш перката се включва по-често. Не губи антифриз. Забелязах и нещо друго - като включа климатика /за разлика от писаното в други теми/ стрелката си стои винаги в средата. Това нормално ли е. Има ли някакъв друг проблем според вас.Ориентирал съм се към сваляне на радиатора и миенето му. В тази връзка да попитам има ли нещо по различно при свалянето на радиатора в сравнение с подробно описаното от Ogi28 за 1.8 двигатвля.
    Fiat Marea 1,6 16V 1998
    Lancia Y 1.2 8v 1997
    Fiat Tempra 1.6 1991

    #2
    Най -добре виж при каква температура включва перката. Може датчика за таблото да не е верен. Другото кото се сещам , ако е с датчик на радиатора ,той да е тръгнал.

    Коментар


      #3
      Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.
      Alfa 159 SW 2.4 Ti
      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

      Коментар


        #4
        gamma написа:
        Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.
        мда и аз така си мисля, сменят се и двете кабелни обувки
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Аз го минах филма с резистора,2 пъти.Първо го смених,след 1 месец и кабелните обувки смених.Провери състоянието на резистора,за да не сваляш напразно радиатор.

          Коментар


            #6
            gamma написа:
            Не е датчик!Резистора или контактите наоколо на първата степен на вентилатора е дал фира. Това обяснява и нормалната температура при включен климатик - тогава перката се пуска принудително на 2-ра степен, независимо от температурата. Потърси има тема за това.
            До 15 бара на високото налягане на фреона се включва 1 степен на вентилатора , а при по високо втората ,има го в документация на компа ми но не ми се рови ако държиш ще ти го пратя.Скоро го проверявах заради моя климатик. И за да не си говориме празни приказки ето:

            Коментар


              #7
              Егати сложната операция си направил... Създай картинката като JPG или като PNG-файл, хем на теб си спестяваш доста упражнения, хем на тези, които искат да я видят - значително ще им улесниш виждането и ще им спестиш време
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                това е за моделите след 1999за преди това е винаги на 2-ра степен.И двамата сте прави

                Коментар


                  #9
                  Извинявам се за сложната операция , но беше от служебния комп а той е орязан доста от към софтуер.

                  Коментар


                    #10
                    Днес ми смениха реостата защото при измерване старият показа, че не работи. Клемите нямаха нагар, само ги позачистиха.При изпробването обаче се оказа, че проблема си го има пак. Накъде да се насочим - датчика на термостата или реле.
                    Fiat Marea 1,6 16V 1998
                    Lancia Y 1.2 8v 1997
                    Fiat Tempra 1.6 1991

                    Коментар


                      #11
                      Насочи се към срещата на форума утре, да го видя./// - уточнение - важи не за модели след 99-та, а за такива с полуавт. климатик, който се монтира от 98-ма.

                      Коментар


                        #12
                        Проблемът на колата е в окислена кабелна обувка и кабел, който се включва в резистора. Успяха да го скъсам с минимално усилие. Докато разследвахме случая всичко останало работеше нормално и правилно, даже и първата степен си работеше. Явно докато сме ръчкали се е наместило за момент и е контактувало но при опит за вадене и почистване, кабелът се откъсна от каб. обувка. Дошъл му е периодът на полуразпад.В допълнение - при включен климатик - след около 20 секунди вдига налягане като за първа степен, а ние я изолирахме, като откачихме едната клема от резистора. След около още минута, минута и половина - достигна налягане като за втора степен и тя се включи. Термостатът изглеждаше, че работи правилно, водната помпа също. Според мен - имаше нормална циркулация на течност в казанчето. Разстоянието между радиаторите е доста голямо и нямаше някакви фрапиращи боклуци (както например беше при мен). Бих казал - доста чисти радиатори.

                        Коментар


                          #13
                          Ми аз казах че се сменят двете кабелни обувки ама кой да слуша
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Вече всичко е наред. Благодарности на всички отзовали се с мнения и особено на Оги за отделеното време.
                            Fiat Marea 1,6 16V 1998
                            Lancia Y 1.2 8v 1997
                            Fiat Tempra 1.6 1991

                            Коментар

                            Working...
                            X