Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с перката(охлаждането) на Fiat Bravo 2.0 HGT 147 hp

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с перката(охлаждането) на Fiat Bravo 2.0 HGT 147 hp

    Здравейте колеги.Имам огромен проблем с охладителната система на мойта кошница....писнало ми е вече, занимавам се с това от 2 месеца.Проблема е следния като го давам хронологично от началото до сега:Колата е 1997 година.Първия проблем беше ,че стрелката извън града беше на 3 тото деление от доло нагоре а градско стигаше 1 над средата. Един ден просто не си включи перката и температурата стигна 3 тото деление над средата.Изгасих я , утидох в сервиз , смениха датчика на радиатора(и термостата), и уж всичко се оправи.Тогава се появи проблема с обезвъздушаването - на 3 дена трябваше да я обезвъздушавам защото се събираше въздух при датчика и не пускаше отново перката.Смених казанчето за водата(антифриза), смених радиатора.След тези интервенции вече нямаше въздух в системата, но перката се включваше когато си поиска. ( закачих колата на диагностика и ми казаха ,че 90 градуса са на петтото деление от доло на горе - а не на средата. Нямаше никакви грешки всичко си работи).Първоначално след обезваздушаване перката ми включваше върва степен малко над петото деление а втора на средата- нямах проблеми около седмица.От там на сетне някой път перката се включва на третото над средата за 20 сек и спира, температурата се качва стига две деления под първата червена черта - пак се включи за 20 сек и пак спре.Изгасям колата , окъсявам 2 ра степен да охлади и така се пребирам. Следващия ден - 1-ва се включва на една над средата пак за 20 сек и спира , температурата се качва до 3-тата над средата пуска втора степен за 10 сек и спира (не продължава да охлажда докато падне температурата и да шусне 1-ва и да доохади ами просто вентилатора спира!!!), аиде пак окъсявам 2-ра и така се пребирам. Третия вариянт - температурата се качва стига 4-то над средата включва 2-ра за 10 сек и спира, окъсявам и пак така се пребирам. И другия вариянт - изобщо не включва :Д.И нещо което е интересно:като изгася колата и температурата е на 3 или 4 над средата, лсед като изгася, перката се пуска след около 20 сек на 2-ра степен , охлажда докато не свали температурата, след като спре 2-ра вендага продалжава 1-ва степен и така докато не си влезе в нормите. Е това немога да го разбера , като е запалена не го прави това а като е изгасена тогава.Писна ми днес взех датчик за температурата на таблото, датчика който е на термостата(за еку-то), взех и нов реостат.смених ги обезвъздуших я и същия х*й. Писна ми.паля загрява, първа степен ми я пуска на 3-тото над средата за 20 сек някаде, температурата се качва до 4-тото, пак пуска 1-ва за 20 сек, пак спира , температурата стига 4-тото по следата , пуска 2-ра степен за 10 сек , стрелката стигна 5-тото деление - окъсих втора степен за да охлади и да не прегрея колата.Е чесно да ви кажа писна ми, по охладителната система всичко съм сменил - няма нещо което да не е сменено.Незнам вече какво да правя, четаг из форума правих проба с климатика(паля колата , пускам климатика и трябва да върти ч-ва степен ( да ама не нищо не върти).Ако някой се е сблъсквал с такав проблем моля да сподели или да ме прати някаде да ида ,че ще полудея вече.Аз съм от Стара Загора0899143260 ми е телефона, ако има някои от Стара Загора със същия автомобил да погледна при него как е , незнам вече какво да правя.ПС: като окъся работи и първа и втора степен.И искам да попитам къкъв е принципа на действие на охладителната система, смисъл:ЕКУ-то ли подава сигнал да се пусне перката след като датчика за температура му подава че температурата е 92 градуса?или ???

    #2
    А релетата?
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      ами релетата гледал съм само релето което е на вентилатора.другите не съм ги гледал - по логиката ,че щом на късо като дам върти и 1-ва и 2-ра степен , и щом ги включва отвреме на време когато му кефне значи работят?какво да гледам за релетата, те с какво могат да допринесът за такова поведение на перката? Не са ли - или работи или не работи ?

      Коментар


        #4
        skynetoper написа:
        ами релетата гледал съм само релето което е на вентилатора.другите не съм ги гледал - по логиката ,че щом на късо като дам върти и 1-ва и 2-ра степен , и щом ги включва отвреме на време когато му кефне значи работят?какво да гледам за релетата, те с какво могат да допринесът за такова поведение на перката? Не са ли - или работи или не работи ?
        абе провери ги. Първа степен се пуска веднага след средата, втора на две черти над нея. Нормално е да охлажда двигателя след като изключиш от контакт, провери и отново за въздух в системата.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          ще ги погледна , какво съпротивление трябва да дават като ги меря с мултицет?като изключа от контакт системата работи както трябва , включва 2-ра охлажда, пуска после 1-ва и така си работи докато не охлади напално. докъто като е запалена колата това не го прави.

          Коментар


            #6
            Проблем с перката(охлаждането) на Fiat Bravo 2.0 HGT 147 hp

            skynetoper написа:
            И искам да попитам къкъв е принципа на действие на охладителната система, смисъл:ЕКУ-то ли подава сигнал да се пусне перката след като датчика за температура му подава че температурата е 92 градуса?или ???
            Не. Първата степен най-вероятно минава през датчика на радиатора, който я включва на определени градуси. Втората минава през реле, а релето се командва от същия датчик, който командва първата. На какво основание ти смениха термостата? И на какво основание смениха датчика? Релетата не са "или работи или не работи". Може да залепне, а може и да има повреден кабел, който не контактува винаги. Мерят се, като мериш съпротивление между крачета 30 и 87А (ако има). Трябва да е 0. След това подаваш 12 волта на краче 85 и маса на краче 86. Релето трябва да превключи (да цъкне). Като цъкне - мериш за съпротивление между крачета 30 и 87. Трябва да е 0. Между 30 и 87А трябва да е станало безкрайно голямо. Това е принципния начин за мерене на реле. Твоите нямат 87А. Обезвъздуши си колата хубаво. По всичко личи, че това не е направено като хората след смяната на компонентите, които за мен е чудно на какво основание са ги сменили.

            Коментар

            Working...
            X