Здравейте на всички имам проблем с термостата на моето браво.Проблема е че когато работи на място си вдига температура,индикатора стига до средата,вентилааторите се включват и всичко е ок но когато потегля двигателя изтива?????????
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат на Fiat Bravo TD100
Collapse
X
-
И какво очакваш да ти кажем? Или си го знаеш и си тръгнал да си смениш термостата?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Еми сложи един термостат за Рено5 за да пробваш. Незнайно защо, но аз след като смених преди 3 години моя термостат - не съм имал проблеми. Дори и 4 години да изкара - това при теб примерно ще са едни 30лв/година за спокойствието. И определено след смяна проблема с бързото изстиване се решава. Моята беше точно така - на място загрява, а тръгна ли - пада до средата през лятото и почти до нула през зимата. Отделен въпрос е дали при теб работи правилно датчика за температура на водата...chimeras написа:Хах не е там работата за мен лично най лесното е да сменя термостата.Обаче от много хора чувам че дори и след смяна на термостата проблема не се решавал!!!!!!А един термостат за моята е 120лв.Както казах не е проблем да до сменя но ако няма оправия за кво да ги давам?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Към втора на тeмата : Провери си първо датчика за температура, който е за таблото ( два са - другия дава сигнал на ЕКУ ). Сподели, при какви показания на термометъра на таблото се изклчва повишения празен ход на ДВГ. Ако ще сменяш термостат, сменяй с оригинален, че с тия глупости от РЕНО 5 ще питаш за нова глва и тем подобни. Ако трябва направи една диагностика и сравни показанията на ЕКУ с тези на уреда в таблото. Ако температурата пада до долу само при продължително спускане по надолнище, това не е проблем, а нещо нормално за изправна охладителна система. Тея дето са виждали само стрелки "залепнали" на 90*, не са много на ясно от къде взема инфо уреда на таблото. При някои модели, предимно по-новите от нашия ( и мойта мара е ТД100 ), уреда взема инфо от ЕКУ и стрелката не мърда от средата, ако температурата на ДВГ не избяга от нормите. За да си сигурен че термостата е дефектирал, провери кога се затопля радиатора след първоначално запалване на студен ДВГ. Ако затопля плавно заедно с ДВГ, значи термостата е дефектирал. Ако обаче заатопли изведнъж, след като ДВГ вече е загрял, значи нямаш грижи с термостата. Ето и една таблица, да се ориентираш за работата на охладителната система ( нормалните температури ) на тоя ДВГ :Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Това с червените букви в цитата не е вярно. Уредът винаги взема данни от датчика на термостата (или където е монтиран датчика за таблото, че при някои модели е отделно от този за компютъра). При по-новите, за които става въпрос - датчикът на термостата е с 3 жици. По две от тях минават данните за компютъра, а по третата идва един сигнал от процесора в таблото, който през съпротивление в датчика излиза към маса. Процесорът следи този сигнал и в зависимост от съпротивлението на датчика, командва стрелката, като е програмиран така, че между 80 и 100 градуса да я държи на средата. Колкото до проверката на термостата - проверява се като се отдели стрелката от най-долното си положение и се пипната двата маркуча към радиатора. Единият трябва да е студен. Ако и двата са еднакво топли - значи не е наред. Това всъщност е равносилно на проверката с плавно и рязко затоплящият се радиатор. Трябва да се вземе предвид и по-ниската температура на отваряне на TD100 Ако темата беше в правилния раздел и авторът беше потърсил и прочел съвсем малко, нямаше да има смисъл да се повтаря всичко това, което е обсъждано и обяснено десетки пъти... Обаче и на никой от пишещите не му прави впечатлениеден и половина, че темата не е за този раздел, та да сигнализира за нарушение... Местя темата.Dido_Lyubenov написа:Тея дето са виждали само стрелки "залепнали" на 90*, не са много на ясно от къде взема инфо уреда на таблото. При някои модели, предимно по-новите от нашия ( и мойта мара е ТД100 ), уреда взема инфо от ЕКУ и стрелката не мърда от средата, ако температурата на ДВГ не избяга от нормите. За да си сигурен че термостата е дефектирал, провери кога се затопля радиатора след първоначално запалване на студен ДВГ. Ако затопля плавно заедно с ДВГ, значи термостата е дефектирал. Ако обаче заатопли изведнъж, след като ДВГ вече е загрял, значи нямаш грижи с термостата...
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар