Оказа се че, освен тези две релета има и друго реле. Двете релета съответно са 20 и 30 ампера, проверих ги дали са работещи, оказаха се изправни, реостата също беше изправен. В същата кутия зад левия фар има и още едно реле, което е 50 ампера. При премехването изцяло на тези 2 релета от 20 и от 30 А и при включване на климатроника перката тръгна да дърти пак само на 2 степен, което ме наведе да проверя и 3пто реле, което не знаех за какво е , мислих че е за фаровете но се оказа , че греша, това реле СЪЩО УПРАВЛЯВА скоростите на вентилатора, оказа се че едната клема е нагоряла, почистих я и нея и кабелната обувка и първата степен се появи. След това може би 10 минути държах колата с климатик включен на място и загря над средата. Не знам дали това е нормално, но ако не е нещата отиват към неизправен термостат. Дано някой прочете това, тъй като виждам че няма особен интерес към темата, но за мен лично мисля е добре да споделя с колегите. КОЛАТА Е БРАВА 99 г. 1.6 С КЛИМАТРОНИК.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1,6 загрява повече от нормалното
Collapse
X
-
Мисля, че е нормално да загрява малко над средата, точно тогава се включва перката - при мен загрява максимум 2 чертички над средата, но аз съм със старото табло /’96г/. На това табло една чертичка над средата включва 1 степен, две чертички над средата - 2 степен.При мен когато термостатът беше прецакан /въртеше само малки кръг/, ДВГ загряваше много бързо и стигаше до червения сектор. Като се наведох под предната лява част на колата и опипах долния маркуч за радиатора, той беше студен, а горния беше горещ. По това разбрах че термостата не беше наред. Спомням си, че като купих колата и тръгнах да се прибирам, стрелката на температурата стоеше две чертички над началото - тогава явно е бил заседнал в отворено положение и са въртели и двата кръга.Alex_RT написа:След това може би 10 минути държах колата с климатик включен на място и загря над средата. Не знам дали това е нормално, но ако не е нещата отиват към неизправен термостат.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Виждам че и тук имаш проблеми :D 99 г са с двоен датчик на термостата едната част е за уреда на таблото другата за екуто ,на самия радиатор има само реостат ,релетата които управляват вентилатора са две(1 и 2 степен) в кутията пред акумулатора А иначе най -добре се вижда като закачиш екуто и наблюдаваш живите данни моята стига до 98-99 градуса лятно време с климатик и тогава включва бързата скорост на вентилатора(бавната -някъде към 96), иначе на таблото ми уреда седи на средата винаги .Може просто датчика на термостата да не дава коректни показания за уреда на таблото. И нещо друго - вентилатора се включва също и от пресостата на климатика затова като махнеш релетата и включиш климатика пак тръгва.
Коментар
-
Сподели първо какъв е проблема, за да знаем към какво да те насочим. Моя съвет е първо да огледаш при изключени консуматори и едва тогава да тръгнеш да правиш експерименти. Имай предвид , че при разкачен датчик за температурата светва лампата на инжекциона на таблото !Твоята схема е с 2 датчика.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Проблема е, че пак отказа първата степен на вентилатора и сега включва директно втората. Направи ми впечатление, че винаги когато майстора направеше мост, за да провери дали работят двете степени, тогава вече сработваше и първата степен, и втората също работеше, и след този опит с моста проблемът изчезваше. След време пак се появяваше - пак "мост" и всичко беше наред за известно време. И така няколко пъти, та затова мисля да пробвам с моста.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Двете степени се командват от релета, при мен тези релета седят в една кутия пред акомулатора виж там . Иначе другия вариант е на клемата на третата снимка е с три кабела единия е + другите два са - единия - минава през реостата другия директно и така се определят двете скорости Т.е. ако окъсиш реостата би трябвало да ти върти на висока скорост. Сега като гледам снимките при теб е старият вариант с датчик за температура на самият радиатор виж дали няма от другата страна (ти си снимал отляво) отдясно на радиатора дали няма едни релета,мисля че са там но не съм 100% сигурен.
Коментар
-
Вадиш буксите и мостчето на тяхно място, и си смени и двете букси с обикновенни кабелни обувки и развии двете рапидки на снимката и погледни отдолу какво е полужението, провери и съпротивлението.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Дори да направиш мост и се завърти вентилатора това включва първата степен, но на практика работи тя работи като втора, защото няма товар. В случая реостата е шунтиран. Колегите правилно са те насочили. Първо измери дали идва напрежение до въпросния реостат когато трябва да се включи първата степен.Ако е в него проблема добре почисти клемите му, измери му съпротивлението и наистина смени кабелните обувки. Ако и след това няма резултат, търси проблема в реле.Ако не идва напрежение до реостата и тогава значи търсиш дефектирал датчик.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Малко наизуст се говори, ама нищо. До резистора (реостата) винаги достига напрежение, защото е свързан директно към акумулатора през бушон и вентилатор. Първо. Ако не идва напрежение - то значи е изгорял предпазителят или вентилаторът и последният няма никога да се завърти на никоя степен. Второ - първа степен не е през реле, ами е "акумулатор -> предпазител -> вентилатор -> резистор -> датчик на радиатора -> маса".Трето - при откачен датчик - на таблото НЕ светва нищо. Охлаждането на този двигател е независимо от компютъра на колата. То може да работи и без колата да е на контакт. ================================================== =======На поставения въпрос:За да тръгне вентилаторът, с този мост, за който се говори в цитата, се сваля буксата от температурния датич на радиатора и ако се гледа така, че на горния ред да има две крачета, а на долния - едно, свързва се лявото горно с долното. Така трябва да тръгне едната (не знам дали първата или втората) степен. При свързване на дясното с долното - трябва да тръгне другата степен. При свързване на лявото с дясното - не трябва да се случи нищо. Е, най-много да гръмне акумулатора, ама и това е поправимо. Мостът да се прави с кабел най-малко 1.5 кв. мм и да е за много кратко време. Иначе може да се нагорещи много бързо и да изгори пръстите на пробващия, ако е по-тънък. На самата букса - на горните два кабела идват напреженията от резистора - на единия, и масата на бобината на командващото реле - на втория. Долният кабел е маса за двете напрежения в горните кабели. За да не работи първата степен, а направо втората - най-веротно проблемът е в снимания резистор. Може да е изгорял той или термобушонът му.slav4o_p написа:Проблема е, че пак отказа първата степен на вентилатора и сега включва директно втората. Направи ми впечатление, че винаги когато майстора направеше мост, за да провери дали работят двете степени, тогава вече сработваше и първата степен, и втората също работеше
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар