Привет днес отидох да преслушат климатика (пълна програма ) източване, филтриране ,дозареждане ,масла едно трето пето. Момчето което я прявеше ми каза че перката ми включва много късно и това е предпоставка да прецакам климатика. Под късно включване ми обесни нещо от сорта че перката трябвяло да включи между 60 и 80С (така и не разбрах тия градуси на фреона на компресора или на радиатора са) мойта перка се пускала чак на 80 което не било редно. Все пак да кажа в момента климатика работи , но ме притесни това което ми каза че съм на границата и има вероятност нещо да се прецака.Предлложи ми следния вариант за решение на проблема: да ми направят перката да се пуска със стартирането на копчето на климатика посредством изграждане на паралелна верига. - До колко това е удачно и правилно??? Това означава че когато съм на климатик перката ще върти нонстопИзвинявам се ако не съм го обяснил както трябва но мойте познания за хладилна техника са достатъчни само да си отворя хладилника
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
след зареждане на климатика проблем
Collapse
X
-
Проблема ти е че не се пуска първа степен на перката на радиатора. Когато стартираш климатика, се стартира перката на 1-ва степен с цел да охлади газът в радиатора на климатика. Тъй като тя не се пуска, прегрява се газът, отчита се голямо налягане в системата, и всичко принудително спира. най-вероятно климатика ти работи в движение и при напълно загряла кола, тогава работи втората ти степен на вентилатора. Какво може да се направи, подмяна на резистора за 1-ва степен или поставяне на мост (непрепоръчително) с цел тръгване директно на 2-ра степен. Сега не ми се търси дали мареата е с една или две перки, но принципа е същият. Това, ако всичко друго е ок.
-
не е точно така можеби аз не съм се изразил правилно. пуска си се първа степен и си работи. проблема е че се пуска много късно(по думи на момчето дето я прави) . Реостата и радиатора(големия) са нови. както и температурния датчик на радиатора.и още нещо което ми направи впечатление- перката не се стартира веднага след старта на климатика а някаде чак след 30 секунди. това на загряла кола го видях и именно там бил проблема прекалено късно се пуска перката. Относно това че газът прегрява поради непускане на перката - и това не е така -пуска си се перката но е на границата на прегряване и нищо не си се изключва работи си нормално климатика . И не е пробвана в движение, на место незагряла пак същото отчитаха уредите на момчето (че перката сработва в горната допустима граница на температурата) .Mupo написа:Проблема ти е че не се пуска първа степен на перката на радиатора. Когато стартираш климатика, се стартира перката на 1-ва степен с цел да охлади газът в радиатора на климатика. Тъй като тя не се пуска, прегрява се газът, отчита се голямо налягане в системата, и всичко принудително спира. най-вероятно климатика ти работи в движение и при напълно загряла кола, тогава работи втората ти степен на вентилатора. Какво може да се направи, подмяна на резистора за е 1-ва степен или поставяне на мост (непрепоръчително) с цел тръгване директно на 2-ра степен. Сега не ми се търси дали мареата е с една или две перки, но принципа е същият. Това, ако всичко друго е ок.weekend hlx 2.0 20v
Коментар
-
на същото мнение съм и аз. Точно пресостата пуска и спира перката, когато се повиши налягането т.е. температурата на кондензация, се стартира перката, обдухва кондензатора (радиатора) на климатика и спира. Ако е много топло на вън, може да работи по-дълго, и дори да не спира.Тогава проверете пресостатаFiat Stilo 1.9 JTD 115 hp 2004 год. март
Коментар
-
Много се извинявам за невежеството си ,но до тук разбрах че пресостата е вероятния проблем . Ако може да ме ориентирате за какво става въпрос сменяем ли е , и колко парички е горе долу и дали си заслужава да се смени пресостата или да ми извършат процедурата от първия пост ( връзване на първа степен на перката към копчето на климатика). Искат ми към 50-80 лева да ми го направят така , а не ми се иска да ги дам парите и после да се окаже че съм можел да сменя пресостата на приемлива цена и да реша проблема без да се правят превръзвания на инсталацията.vanyo_83 написа:на същото мнение съм и аз. Точно пресостата пуска и спира перката, когато се повиши налягането т.е. температурата на кондензация, се стартира перката, обдухва кондензатора (радиатора) на климатика и спира. Ако е много топло на вън, може да работи по-дълго, и дори да не спира.Тогава проверете пресостатаweekend hlx 2.0 20v
Коментар
-
Ако ми кажеш колко бара са ти измерили ще ти кажа дали трябва да правиш изобщо нещо по системата. Все пак това ми е работата http://www.klimatici-pleven.com/autoklima.htmlОбичам си работата.
Коментар
-
за съжаление не мога да ти кажа за налягане колко са измерили понеже бях с щерка ми докато ремонтираха колата и не обърнах много внимание на това което показваха уредите ,смениха ми 1 игла с някакво оплътнение изтеглиха фреона и напълниха нов. но тогава момчето ми каза че много късно се пуска перката и се притеснява данеби да се прецака климатика но никаде не спомена налягане а ми даде пример с температура - цитирам- перката трябва да се включи между 50 и 70-80 грдуса твойта се включва на 80 което е рисковано .за миенето сте прави всички ,но преди 2 месеца сменях големия воден радиатор и помолих хората да поизчистят там за това мисля че с миене няма да стане, но знае ли човек дали са си свършили работата ще поогледам пакValentin_V написа:Ако ми кажеш колко бара са ти измерили ще ти кажа дали трябва да правиш изобщо нещо по системата. Все пак това ми е работата http://www.klimatici-pleven.com/autoklima.htmlweekend hlx 2.0 20v
Коментар
-
Лошото е че не си запомнил наистина колко бара са измерили. Нещата са вързани - пресостата отговаря за перката + още неща, перката пък спомага да се държи определено налягане в системата, и т.н. За да си на 100% сигурен отиди на качествена диагностика, ако те притеснява. За качествена диагностика препоръчвам Рея Мп мисля се казваше фирмата на Ботевградско шосе. Проблема е че е "леко" скъпо. На мен преди 3 години ми взеха 50лв. само за диагностика.
Коментар
-
Не е проблем че не съм запомнил просто утре ще мина през сервиза и ще го питам момчето какво са показвали горе долу уредите и ще ви кажа .Относно цената и аз се изръсих към 60 лева , и 50 лева не ми се виждат много.Така че утре след като мина през сервиза ще напиша прясно инфо и вече знаещите биха могли да дават предположения .Mupo написа:Лошото е че не си запомнил наистина колко бара са измерили. Нещата са вързани - пресостата отговаря за перката + още неща, перката пък спомага да се държи определено налягане в системата, и т.н. За да си на 100% сигурен отиди на качествена диагностика, ако те притеснява. За качествена диагностика препоръчвам Рея Мп мисля се казваше фирмата на Ботевградско шосе. Проблема е че е "леко" скъпо. На мен преди 3 години ми взеха 50лв. само за диагностика.
weekend hlx 2.0 20v
Коментар
-
Я да питам и аз нещо да не отварям нова тема.И аз се опитах да си оправя климатика ама ръц...Тънката тръба където е датчика за налягането се е протрила и се чудя дали да я заварявам или да търся втора употреба и колко би струвала тя? Мога ли да ползвам стария датчик ?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
сега му се обадих на момчето и ми каза че перката включва на 17 бара или приблизително 70 градуса а трябвало нормално да включи на 55-60 градусаValentin_V написа:70-80градуса на фреона са 20-25бара което си е доста, нормално трябва да е 15-18бара които са 57-63градуса. Виж при какво налягане сработва перката това е важно.weekend hlx 2.0 20v
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар