Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за Парното на Типо Странно Работи/Неработи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за Парното на Типо Странно Работи/Неработи

    Колеги от известно време парното ми работи много странно когато колата е в движение парното работи но когато изключа от скорост и стоя на сфетофар примерно парното спира да духа топло и почва да духа хладен въздух в момента в който потегля и почва да си работи нормално ебахти парното мисла че тва не е нормално иначе антифриз има обезвъздуших го нямаше въздух дали не си е тръгнал термостата.Типото е 1.6мотор дайте акъл кво може да е имали датчици някаде по тва парно на типото не съм много запознат.
    Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

    Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
    Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

    #2
    За термостата лесно ще разбереш дали е от него. Колата ти нормално ли загрява, като загрее поддържа ли температурата? Ако това ти е ок е възможно водната помпа да няма достатъчен дебит на обороти на празен ход или пък , радиаторчето на парното ти да е запушено. Може и да е въздух в системата ама си мисля че при този вариант и при ниски и високи обороти няма да топли.
    Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
    ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

    Коментар


      #3
      Tihomir78 написа:
      За термостата лесно ще разбереш дали е от него. Колата ти нормално ли загрява, като загрее поддържа ли температурата? Ако това ти е ок е възможно водната помпа да няма достатъчен дебит на обороти на празен ход или пък , радиаторчето на парното ти да е запушено. Може и да е въздух в системата ама си мисля че при този вариант и при ниски и високи обороти няма да топли.
      Здравей Тихомир Направи ми впечатление че само сутрин като е студено дори и на добре загрял мотор духа не толкова топло а иначе темперетурата си е държи нормална на мотора сичко е ок след обяд като се връщам от работа парното работи отлично за няма 10/15мин е над 20 градуса вътреиначе въздух няма обезвъздуших антифриз има а радиатора вутре в купето може и той да е тръгнал штото от гарнитурата му гледам покапва антифриз ама квото е това ще се кара докато се скапе нещо нацяло и тогава ще се види кое е дало фера и кое е за смяна .
      Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

      Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
      Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

      Коментар


        #4
        Не знам откъде си колега и какво е времето при теб,но преди дни като бяха големите студове и моето парно идваше малко бавно.В началото като спирах на първите светофари на празен ход отслабваше топлината като при теб.Като покарам 15-тина минути вече си духаше жегаво.Между другото съм си сложил един картон под маската и колата загрява доста по-бързо=>по-бързо идващо парно.Въпреки,че термостата си ми работи има ефект.Най-вероятно нищо и няма на колата,но ако искаш може да провериш дали кранчето се отваря максимално с врътката.Възможно е да не отваря максимално.Другото е да провериш радиатора за запушване като откачиш двата маркуча и да видиш дали като наливаш вода с фуния и бутилка през единия излиза на хубава струя от другия.Според мен нищо й няма.На почти всичките ми познати и приятели с най-различни коли като беше -10/15/18 парното беше по-слабо в началото и идваше чувствително по-бавно
        EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
        Fiat Punto 1.2 16v Sporting

        Коментар


          #5
          white_shark написа:
          Не знам откъде си колега и какво е времето при теб,но преди дни като бяха големите студове и моето парно идваше малко бавно.В началото като спирах на първите светофари на празен ход отслабваше топлината като при теб.Като покарам 15-тина минути вече си духаше жегаво.Между другото съм си сложил един картон под маската и колата загрява доста по-бързо=>по-бързо идващо парно.Въпреки,че термостата си ми работи има ефект.Най-вероятно нищо и няма на колата,но ако искаш може да провериш дали кранчето се отваря максимално с врътката.Възможно е да не отваря максимално.Другото е да провериш радиатора за запушване като откачиш двата маркуча и да видиш дали като наливаш вода с фуния и бутилка през единия излиза на хубава струя от другия.Според мен нищо й няма.На почти всичките ми познати и приятели с най-различни коли като беше -10/15/18 парното беше по-слабо в началото и идваше чувствително по-бавно
          Ами явно е било от студа сутрин щото като поомекна времето си работи добре ама напролет живот и здраве ще направа една профилактика на системата а идеята за кората отпред не е лоша идея за някои от адски студените сутрини.
          Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

          Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
          Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

          Коментар


            #6
            Мисля си и аз

            Аз понеже голям к.р ядох с тая врътка на парното, та ако може да се включа - ако кранчето на парното не се отваря докрай, или по друга причина потока за топла вода е стеснен, то тогава липсата на топло в купето е осезаема при всякакви обороти. Казвам го от опит, защото за тази зима се наложи да променя малко системата около кранчето, стесних диаметъра на маркучите и сега усещам резултата. От друга страна, на един познат Киа-та пак така духаше студено на тихи обороти и хвърляше огън през въздуховода, като и подадеш газ. Замериха му налягането на водната помпа и се оказа, че е малко позаминала. Нова помпа и парното му стана пушка. Та си мисля - хвани някой със съответния уред да видите колко тяга има твоята помпа на тихи обороти. Защото този проблем има още едно измерение - сега е студено, ама като почнат жегите може в градско движение помпата ти да няма капацитет да превърта толкова вода, колкото е нужно за ефективно охлаждане... Успех, дано съм бил полезен!

            Коментар


              #7
              Здравейте колеги, добре че вемето се постопли че с тея студове лоша работа. Когато е много студено първите 5-10 мин. затварям клапата да не влиза отвън студен въздух а да върти само вътрешен /но не на Темпрата защото с включване на вентилатора се отваря въпросната клапа, предполагам и при вас е така освен ако не сте с климатици/. Така се затопля по бързо, а когато започнат да се запотяват стъклата я отварям. А да използвам темата да попитам, някой от вас разглобявал ли е отоплителната система. По конкретно дали има кранче за парното, защото повечето статии които разгледах са за Брава/Марея и при тях няма такова и антифриза винаги циркулира през радиаторчето на парното. А за топло/студено съответно има някаква клапа. Питам защото миналата зима доста ми отслабна парното, че и тази зима така изкарах. Изключвам вариантите с обезвъздушаване, предполагам и че не е запушен радиатор защото антифриза ми е чист, а и двата маркуча са доста горещи. Другото което е лятото , пък и пролетта се усеща леко по топъл въздух от духалките , затова си мисля че или ако има кран е запушен и може да не отваря/затваря добре или ако е въпросната клапа и тя ако не затваря ефекта ще е същия.
              Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
              ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

              Коментар

              Working...
              X