Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Реостат 50 ома на перката - Фиат браво ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Реостат 50 ома на перката - Фиат браво ???

    Здравейте. Имам следният проблем. Колата е Фиат Браво 1,2L 16V 1999:Забелязах, че перката на радиатора работи само на 2ра степен. Проверих реостата, който се намира на тялото на перката и веднага забелязах, че е изгорял. Купих нов реостат (50 ома за браво 1,2L), но отново нямаше бавна първа степен. Замерих съпотивлението на новия реостата и на 200 ома обхват мултицета показа само 0.5 ома. В магазина ми казаха, че стандартния реостат за този модел браво бил 50ома. На самия ресотат пише само R50 и нищо друго. Доколкото разбрах първата степен се включва при работа на компресора на климатика и като цяло не се използва за охлаждане на двигателя, когато климатика не работи. И въпреки всичко това не мога да разбера защо не ми се включва 1вата степен. Може би някакъв друг елемент е изгорял, но просто не знам къде да търся. Ако някой има някаква идея ще съм много благодарен. П.С на снимката са стария и новия реостат, като и двата са производство на фиат.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1.2 1999

    #2
    Мини на някоя среща да изтестваме работата на вентилатора с диагностичен софтуер. Може да има проблем в управлението на релето, например да е окислила някоя кабелна обувка и да не контактува. А първата степен се използва както за охлаждане на двигателя, така и при работа на компресора. Двете вериги са свързани успоредно.

    Коментар


      #3
      ОК. А иначе вллючването на перката за охлаждане (1ва и 2ра степен) се контролира от датчика за температурата на охлаждащата течност. Къде се намира този датчик и ако той не работи добре не би ли трябвало да има проблеми и с втората степен на перката, която при мен е единствения рабощ способ за охлаждане
      Fiat Bravo 1.2 1999

      Коментар


        #4
        Ако този датчик не работи добре, ще имаш генерален проблем с работата на мотора, с показанието на уреда на таблото - също. Датчикът е навит на термостата, буксата му трябва да е с три кабела.Ако перката на радиатора ти и по точно - нейната втора степен, е единственият работещ способ за охлаждане, това значи, че нямаш парно и вентилация в купето. Така ли е?

        Коментар


          #5
          Не, нямам проблеми с парното, вентилацията, както и с климатика. Единственият проблем е, че първата степен не включва дори с нов реостат. Затова започнах да търся проблема преди този реостат - евентуално датчика
          Fiat Bravo 1.2 1999

          Коментар


            #6
            кола

            друго освен дачика не се сещам като начало вадиш датчика и окъсяваш за кратко да видиш дали ще тръгне
            Прикачени файлове
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              В момента нямам възможност да проверя как е при този двигател, но мога да насоча колегите да проверят как стоят нещата. Става дума за следното: при моя ДВГ (1,6/16V/99г.) датчика на термостата (с 3 извода) подава инфо за температурата към уреда на таблото и към ЕКУ. То от своя страна подава управляващ сигнал към две релета - за 1-ва и за 2-ра степен. С една дума проблемът на автора на темата може да е в релето за първа степен на перката на радиатора. ПС. А може просто едната кабелна обувка за резистора да е много зацапана.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #8
                Информацията която подава Ключаря е изключително НЕВЯРНА!!!sok1 е дал точна и вярна информация, като общо взето и аз съм на неговото мнение - някъде липсва контакт - може би в релето, или някоя друга кабелна обувка - на перката или при самия реостат. Охлаждането на 1.2, 1.6, 1.8, 1.9 ЖТД - еднотипно е след 1998 година. (99-та за 1.8 )

                Коментар


                  #9
                  кола

                  Аз мисля че и да не е датчика на радятора пак ще стане по същия начин с окъсяване може да се сложи различни видове съпротивления и да се види дали ще включи иначе другото е по сложно С дигностика може да се разбере повече
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Прикачени файлове
                    Stop giving directions, just say "Follow me."
                    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                    Коментар

                    Working...
                    X