wof1234 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване при висока скорост
Collapse
X
-
иначе да и при мен е така както ти каза ти е една малка над километража почва съвсем лекичко и като се увеличи скороста си свети червено (тя е за перката) а относно колегата не говоря за индикатора за температура на охладителната течност ...... странно е че имам ръководство за колата и там на таблото никъде не е показана таси лапичка за какво е и за какво служи но светва при включена перка
Коментар
-
И аз да се повключаdvoinikat написа:Вчера радиаторът беше проверен в Ауто Италия - чист е. Замерваха и въглеродният диоксид в разширителното казанче при много загрял двигател, но не установиха нищо. Това означава, че няма изпуснала гарнитура или нещо от този род. Мнението им е за водна помпа или термостат. Като сменям ангренажа ще се проверява и водната помпа. Термостатът за момента ми остава като краен вариант.alvanovo написа:измий си отвън радиатора
Първо с един въпрос и после по същество.Искам да те попитам, колко ти взеха за тази диагностика - замерване на CO2?Колкото до проблема ти - и при мен ситуацията е идентична.Имам същия мотор, с обикновена газова. Когато карам извънградско -100-120 стрелката за температурата в 75% от времето стои около тази черта.
Независимо дали се включват перки, мерки, околна температура - при шофиране над 100км това са показанията. Термостатът не съм го сменял, миналата зима смених водната помпа, тази радиаторчето за парното и ангренажния ремък с ролките. Не открих разлика в показателите преди и след смяната на водната помпа, може би проблемът е друг, но на този етап не мога да се занимавам
Ако откриеш проблема се похвали.
Коментар
-
Привет, на всички ! И аз да се включа по-темата, значи предната кола ми беше джета , която бе с обикновенна газова ЛОВАТО.Значи при нея бях забелязал че до 130-140км , зависимост от околният въздух, и степента на наклона на изкачване, стрелката играеше в голям диапазон от 75-90гр, ако качван баир на по-ниска предавка(примерно на трета), минаваше 90гр като стигаше до 95гр , и тогава усещах че се включваше перката на радиатора, и тогава бавно се връщаше в диапазона на 85гр.НО:- при последното ходене с нея на морето, при скорости над 150км, забелязах че температурата че покачваше до 95гр даже и малко отгоре, но до 100 не стига, и при намаляне на скоростта , веднага спадаше до нормалното(85гр).Та мисълта ми е че радиаторите са проектирани при определени скорости да охлаждат без проблеми , без включване на перката, но при по-високи температури на въздуха и натовареност на двигателя виждат зор, като и фактора газ пропан бутан също товари допълнително с по-висока температура при изгаряне,много важно как се кара самата кола, например на баир да я мъчиш на 4-та с докрай педала на газта е по мъчително но мотора отколкото на трета, на по ниска предавка става по-добра цилкулация в двигателя, а оттам по-добро охлаждане.Това бяха моите наблюдения за тези години които карах на газ, даже и при дизела който карам в момента са сходни, сама дето съб забелязал че за да охладя по-бързо мотора, минавах на по-ниска предавка с по малко газ с високи обороти, за нула време пада температурата с едно деление,явно помпата на ниски обороти не може толкова бързо да изгони водата от блока.Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Колега, на мен ми задържа стрелката над средната и по-точно, държи я на бялата единствена чертичка след средната т.е. тази между средната и червената. Колата ми е Фиат Мареа 1.8, температурата успявам да я сваля до средната единствено чрез пускане на парното на макс и вентелатора на 4-та степен в купето, някаква идея?chaveto написа:Проблема не е в радиатор,водна помпа..... проблема ти е от термостата най вероятно. Щом температурата се покачва и след това спада, това значи, че имаш охлаждане. Ако я задържаше над средата е друг въпрос.Перките се включват според температурата на двигателя, няма значение каква е скоростта и обдухването. Щом е достигната температура за вклю. се включват. Друг е въпроса дали ще има ефект от това включване.Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Тъй като термостатите не са най-евтината част в автомобилите ни, както и не много надеждни, много колеги се чудят как да определят дали термостата им е за смяна или не. Долу съм изложил основен метод за тестване, който е достатъчно надежден и достоверен. Така наречения тест на маркучите.Приложената снимка е от моят автомобил, но принципа на действие при всички модели е сходен. Разликата е основно в мястото на закрепване на маркучите, при някои модели, те са в единия край на радиатора, един над друг.Теста се прави при напълно изстинал двигател. Задължително условие е да имаме здрав и коректен датчик за температурата. Приемаме, че е такъв.В радиатора обикновено влизат два маркуча, входен и изходен. Първо трябва да определим кой, кой е. Излизащия от термостата е входен, другия изходен. (Може да се каже и обратното, но това няма значение) След като сме няасно с това, запалваме двигателя и го оставяме да работи на празен ход. Периодично подаваме газ до 3-4000об., с цел по-бързото му загряване. Държим температурната скала под око. След няколко минути (2-3), маркуча, излизащ от термостата ще се затопли, но само в непосредствено близост до самия термостат. Другият маркуч постепенно ще се загрее целият. Поглеждаме пак скалата. Хващаме входния маркуч (този с бялата стрелка) и го държим, докато изведнъж, в рамките на няколко секунди не се затопли - това е момента на отваряне на термостата. В следващия момент целия радиатор трябва да се загрее. Веднага поглеждаме скалата, стрелката трябва да е по средата или много близо до нея - следва, че термостата е изправен! Ако стрелката е на по-долна черта - термостата отваря по-рано. Извод: повреден термостат, термостат с по ниска температура на отваряна (за страни в по-топъл климатичен пояс), некоректна работа на темп. датчик. Не се заблуждавайте, че ако имате парно, а стрелката е по-ниско от средата, термостата е наред, освен при повреда в датчика. При добре загрял автомобил, с изправна охладителна система, парното е направо неприятно горещо.ВАЖНО! Ако стрелката подмине средната линия и опасно започне да наближава следващата, а маркуча и радиатора продължават да са студени, незабавно изгасете двигателя! Термостата не отваря изобщо или в системата има въздух.Ако минути след запалване на мотора, двата маркуча имат еднаква топлина, която почти не се променя във времето - термостата не затваря.Описаното от мен не претендира да е 100% вярно, но този метод никога не ме е подвеждал до сега. Ако имате съмнения, въпреки теста, обърнете се към специалист, на него за това му плащат.Темата е отворена за всякакви коментари, корекции и допълнения.Последната снимка са показания на уреда с изправен термостат.Посочените температурни стойности са от моята кола, измерени с помоща на програмата VisaUniscan. Последната температура - 100°С е теоретична.Преписано от Рокамболdidalko написа:кой тест с маркучите точно?S_BANKOV написа:Термостат, заседнал в полузатворено полужение. Направи теста с маркучите и ще разбереш.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
оправих си проблема с трудното охлаждане на двогателя - оказа се, че единият ми кабел на реостата на вентолатора се е прекъснал вследствие на стапяне на куплонга, в който влиза към реостата. Съответно со го смених реостата със същия такъв + 2 нови обувки за двата кабела. А иначе от обяснението на S_BANKOV по метода на маркучите установявам, че може би по-рано ми отваря термостата, определено не е чак на средната черта. Дори и да е така, колко проблемно може да е това ранно отваряне?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
абе пичове, за какво охлаждане с перка говорите при скорости 120-140-150? Перката няма никакво значение при скорости над 40-50, защото не може да симулира същия въздушен поток както е при 120. Ми то не може да си изкараш ръката през прозореца при 120, ебати перката. Загряване при висока скорост/натоварване може да се дължи на:- водна помпа- недостатъчно отварящ термостат- кофти радиатор- мръсен, китайски, запушен...Има и други фактори като да надува и да изхвърля водата, да не държи налягане капачката, лошо изгаряне, запушен катализатор и сигурно изпускам нещо, но като цяло за прооблема на колегата, пуснал темата, аз залагам на неоригинален радиатор, който не може да охлажда качествено.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не, не го реши..., ако мен питаш разбира се.Смених си термостата с нов, обаче колата продължава да прегрява по баир и по магистралата в жегата. Преди да сменя термостата, ми хвърли вода 3 пъти. А иначе старият термостат работи перфекто, сега ще го пускам в графа продажби ... Та с новия термостат температурата пак беше висока, стрелката стоеше над средната с колебания и този път на баир успях да предусетя, че ще хвърли водата. Спрях, отворих капака и видях как течността започна да се налива в разширителното казанче, така продължи докато нивото стигна до капачката и тогава я изгасих... Иначе това се случва извън градско, в жега, на обороти или на баир. Преди да сменя стария термостат(който е на година и нещо) с нов, в сервиза на ямболкия AXM я гледаха, гледаха и нищо не се ангажираха да посочат причина за това прегряване, защото всичко в покой е точно. Общо взето съм пищисан, ще отваряме да гледаме водната помпа как е ...tipaj написа:Това реши ли ти проблема със загряването при висока скорост?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар