Колеги интеренсо ми е какво мислите по въпроса за пускането на климатика зимата. Много хора постоянно твърдят, че пускането на киматика зимате е задължително от време на време за да се посмазват мембрани и т.н. От друга страна много хора твърдят, че пускането на климатика през зимата е даже вредно за него!Нека видиме сега кой какво мисли... че и аз се замислям вече като всеки  ми излага различни аргоменти за двете ситуации!
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Какво мислите за климатик зимата - да или не?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ще включи.Има си функция "max defrost" на Мареа(а и не само предполагам). [quote:fc035effa7] Функцията MAX DEF: Завъртане на врътката за дистрибуция напълно докрай по посока на часовниковата стрелка, активира функцията MAX DEF (Maximum Defrost), за бързо премахване на запотяването на стъклата. Тази функция активира: - Максимална сила на вентилатора - Клапа за смесване на топъл/студен въздух - максимално отворена към радиатора. - Принудително отваряне на клапата за вътрешна циркулация - Принудително задействане на компресора - Принудително включване на нагревателите на задното стъкло, което е подчинено единствено на време-релето управляващо го по строго определена логика (подлежи на коментар в друга тема) Поради напълно ръчното управление на дистрибуцията на въздуха, е препоръчително съответната врътка да се завърти в позиция
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Източника на цитата ?Как примерно въздуха ще се затопли след студен старт при -1градус ?Клапата за смесване на топъл и студен въздух го насочва към радиатора, където той се затопляА смисъла на това занятие е ... ?ele написа:Копчето на климатика е натиснато през цялата година - до сега не съм имала проблем.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
emzo: Не виждам смисъл да го изключвам. Първо защото компресорът и без това не включва, когато е студено, и второ, тая кола няма да я карам до живот, че да я имам като безценно богатство - след като няма проблем да държа климатика пуснат 12 месеца, не виждам защо да не го държа пуснат.
							
						Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Хубаво е да се включва веднъж в месеца, няма значение дали е лято или зима. Получават се някакви утайки и затова трябва да се раздвижва.При мен си работи нон стоп дори и зимата, идеята е да суши въздуха в купето. Но до колкото знам тогава компресора не работи както лятото, вклю. от време на време за малко. Може да се каже, че не се усеща да работи.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Относно функцията MAX DEF:Опитите да бъде включен климатик през зимата е безсмислено, защото е толкова студено, че датчиците не позволяват задействане на компресора, а целогодишното му държане включен е безсмислено защото при температури около 7-8-10-12 градуса компресорът ще се включва от време на време за да охлади външния от невероятните 7-8-10-12 градуса до далеч по приемливите 6-7Задействане на компресора:Това става чрез натискане на бутона (5) от по-предишния пост. Жълтата лампа в бутона светва за да потвърди операцията. Ефективното задействане обаче подлежи на удовлетворяване на определени параметри:- При външна температура под 4 градуса компресора изключва, и включва ако тя е над 6 градуса- Температура , измерена от датчика на изпарителя - изключва компресора ако падне под 3.5 градуса , и го включва ако е над 5. Показанията от тези два датчика са с пълен приоритет пред всеки друг бутон, относно включването на компресора, включително и MAX DEF.
 Така се получава напълно безсмислен товар за двигателя, за да се получи нещо, което го има (студен външен въздух). Който го ползва за изсушаване, значи има проблем с вентилацията; пускането на компресора не елиминира причината за изпотяването, а помага за следствието.
							
						
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Малко не съм съгласен, въздуха който преминава през радиатора на климатика се изсушава, след това отново може да поеме влага.........Компресора работи до толкова за да може да се улови влагата, въобще няма за цел да охлажда въздуха. Като цяло режима на работа си е съвсем друг. При мен всичко си е автоматично, управлението определя на къде да духа, как да духа и.........Така се получава напълно безсмислен товар за двигателя, за да се получи нещо, което го има (студен външен въздух). Който го ползва за изсушаване, значи има проблем с вентилацията; пускането на компресора не елиминира причината за изпотяването, а помага за следствието.
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

 

							
						
Коментар