здравейте колеги... изчетах доста неща, но пак ми останаха бели петна отностно климатика в колата. Колата ми е Брава ТД100 98г. и проблема ми е следния:това ми е първата кола с климатик и съм пълен лаик и дори и да ви прозвучи тъпо, ще попитам следното.. Как се пуска аджба климатика... и по точно как се наглася степента на студеност.. ако има изобщо такъв вариант... Паля си колата днес и решавам да си пусна климатика, колата си е загряла достатъчно и при нормални обороти си държи 900, като пусна климатика се покачват с около 50-100 следователно дори без да съм дал на степен перката на парното започва да духа... обаче не и студено... и започва едно съскане.. което е през различни интервали.. спира и пак изсъсква.. така 5-10 мин а разлика в струята въздух няма... утре смятам да се завъртя покрай някой сервиз, но исках първо да получа мнение от тук...Какава може да е причината да съска така? и Нужно ли е да се пипат степените на парното при обикновен климатик в смисъл влияе ли това на температурата? Поздрави !п.с. само да отбележа, че откакто съм я взел 2 години вече, никога не е духал студено... т.е. взел съм си я с такъж неработещ климатик
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
климатика хем работи хем не духа студено...
Collapse
X
-
Когато пускаш климатика трябва да натиснеш копчето да не вкарва въздух от вън. Няма как да охлажда ако нямаш фреон. Ако искаш да ти духа по силно включваш перката на 1-ва или по голяма степен.Не е хубаво да включваш климатика когато караш с висока скорост. При включване на климатика в движение, желателно е да освободиш колата от скорост и след включването лекичко да я форсираш, преди да включиш на скорост. Същото важи и за изключването.Не гаси двигателя на пуснат климатик.ПоздравиFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
-
Марто добри съвети благодаря...а относно съскането?? Каква може да е причината да съска така? Това нормално ли е? да уточня.. изсъсква на определени интервали постоянно докато е включен.п.с. няма как да затворя клапата за въздуха в купето.. понеже болката е позната на всички, тя просто не ртаботи и клапата съм си я отворил постоянно, за да не ми се изспотяват прозорците.. това проблем ли е? до колкото ми е известно не е кой знае какъв проблем... в смисъл, ако всичко по климатика е в изрядно състояние то той би могъл да се справя добре и при отворена клапа на купето .. или бъркам нещо?Fiat Brava TD100
Коментар
-
та значи това със перката ще го видя... макар че според мен след като започва да духа дори и само при натиснат бутон на климатика т.е. когато врътката за степените на радиатора е на 0 значи бачка, а може и да бъркам ще проверя... колкото до зареждането утре живот и здраве, като я закарам в сервиза ще видим...Fiat Brava TD100
Коментар
-
@Оги, когато включваш климатика цялата система стартира плавно, но когато караш с висока скорост вятъра завърта перката и се получават главоболия. 4 пъти сменявах климатика на майка ми, докато разбере, че не може да кара със 120 и да включва климатика.Става въпрос, за чисто нова кола още в гаранция на няма и 3000км.Лично аз препоръчвам да се избягва включването му при скорост над 80км/чМоето пунто го имам от 4 години и от тогава не му е пипан фреона. Всяко лято ходя да го замервам и е пълен.П.П. Имам приятел който зарежда климатици и от него, а и много оплакали се приятели знам че на някой места вместо фреон вкарват въздух и ти взимат 30-50лв. Плащайте едва тогава когато се убедите, че наистина са ви сложили фреон.ogi28b написа:Защо?Марто написа:Не е хубаво да включваш климатика когато караш с висока скорост.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Колега,не говори глупости,ако се занимаваш с автоклиматици- нямам думи,ако не-вземи прочети,попитай(направо съм изумен как българина се прави на разбирач от всичко без грам понятие да има и се пишат глупости във всички форуми,които объркват хората).Климатика не се включва при високи обороти на колата(а не при висока скорост) и то не заради някаква перка,а за да не тръгва рязко и с големи обороти компресора.Това е важно само за компресорите, на които буталата са с пулове,биелните могат да се пускат и при 3-4 хил оборота.Колкото до това с пълненето с въздух ми се струва още по-голяма глупост-нали като отидеш на майстор и ти напълни колата с въздух няма да прави студ вътре,как тогава ще му платиш?Марто написа:@Оги, когато включваш климатика цялата система стартира плавно, но когато караш с висока скорост вятъра завърта перката и се получават главоболия. 4 пъти сменявах климатика на майка ми, докато разбере, че не може да кара със 120 и да включва климатика.Става въпрос, за чисто нова кола още в гаранция на няма и 3000км.Лично аз препоръчвам да се избягва включването му при скорост над 80км/чМоето пунто го имам от 4 години и от тогава не му е пипан фреона. Всяко лято ходя да го замервам и е пълен.П.П. Имам приятел който зарежда климатици и от него, а и много оплакали се приятели знам че на някой места вместо фреон вкарват въздух и ти взимат 30-50лв. Плащайте едва тогава когато се убедите, че наистина са ви сложили фреон.ogi28b написа:Защо?Марто написа:Не е хубаво да включваш климатика когато караш с висока скорост.
Коментар
-
Не се занимавам с климатици, а и нямам много свободно време да ги изучавам. Това което го казвам е от личен опит и мога да кажа, че при мен всеки път се чупеше. Защо точно се е счупил и какво се е счупило, ама ни най малко не ме притеснява, за мен е важно като излезе колата от сервиза, да работи.Последния път когато ми се повреди климатика карах с 130км/ч а стрелката на оборотомера бе на 800rpm.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар