Здрвейте колеги, имам следния проблем днес като пуснах климатика да проверя дли всичко е наред забелязах че перката на радиатора нетръгва на 1-ва степен. Проверих резистора на радиатора два 0.3 Ohm (колкото пише на него) Някаква идея къде да търся проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Климатик Bravo 1.2
Collapse
X
-
Колега ogi28b на самия резистоп тише 0,3 Ohm а навсякъде гледъм че се говори за 30 или 50 Ohm. резистори и ми стана интересно. Релетата в кутийката пред акумулатора съм ги мерил едно по едно и всичките работят. Друго ми прави впечатление, първа скорост на вентилатора ми работи когато колата вдигне тем. около 92г. Само с климатика не иска и там е проблема а климатика диха студено. А относно резистора като е 0,3 Ohm най вероятно м/у 1-ба и 2-ра скорост на вентилатора нямам никаква разликаFiat Bravo 1.2 16v
http://www.spritmonitor.de/en/detail/298072.html
Коментар
-
Вентилатора трябва да е понв 200-300 вата ... т.е. тока през него е над 20-25А. Мисля че е доста повече, но както и да е ...Ако консумацията е 24А при 12 волта, екв.съпротивление на ел.мотора е 0,5 ома. Като сложиш 0,3 ома последователно във веригата, напрежението върху вентилатора ще е 7,5 волта и 4.5 волта върху резистора. При около 7 волта вентилатора ще се вътри доста по бавно ... Сметката теоретично не е съвсем вярна, защото ел.мотора не е обикновенно съпротивление, ... но ако съпротивлението на резистора е 30 или 50 ома, вентилатора няма никакъв шанс да се завърти ...Т.е. - съпротивление от 0,3 ома изглежда една съвсем реалистична стойност.ogi28b написа:Нещо не си проверил както трябва. Напълно невъзможно е да е 0.3 ома. 30, или 50 е точното число. ....Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Та по вапроса Кое включва перката на 1-ва скорост като се пусне климатика и какво да проверя? Изключваме резистора,връзките при вентилатора и релетоFiat Bravo 1.2 16v
http://www.spritmonitor.de/en/detail/298072.html
Коментар
-
При някой марки автомобили перката на климатика тръгва със включването на климатика а при други след като налягането в кондензатора(радиатора) превиши 16бара. По лесно ще провериш перката като даваш контакт и правиш мост между клемите на буксата на радиатора за антифриза. Дано съм го обяснил.Обичам си работата.
Коментар
-
нека и аз да питам в тази тема -1.пускам климатика и той започва да работи но перката не сръботва,след 5 мин.студен режим на климатика той се изключва и започва да духа топло
след като стопли пак се включва и започва да духа студено и така до безкрай.какво става?
Фиат завинаги!!!!
Фиат Типо-1.4 75кс.
Фиат Палио-1,7 ТД 70кс. 6000к и аз прогледнах
фиат Крома 1.9 Multijet 16V-мечта
Коментар
-
Коя перка не сработва? Може би на водния радиатор? Ако е тя - може би ти е повреден датчика за налягане в системата и когато то се повиши много, компресорът изключва, съответно студеното изчезва, докато не спадне налягането. И също така: какво ще рече че духа топло? Топло като все едно си пуснал парно, или просто спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?DragonHeart написа:но перката не сръботва
Коментар
-
при мен има една перка която охлажда водния и климатичния радиатор едновременно,а топло ще рече- спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?ogi28b написа:Коя перка не сработва? Може би на водния радиатор? Ако е тя - може би ти е повреден датчика за налягане в системата и когато то се повиши много, компресорът изключва, съответно студеното изчезва, докато не спадне налягането. И също така: какво ще рече че духа топло? Топло като все едно си пуснал парно, или просто спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?DragonHeart написа:но перката не сръботваФиат завинаги!!!!
Фиат Типо-1.4 75кс.
Фиат Палио-1,7 ТД 70кс. 6000к и аз прогледнах
фиат Крома 1.9 Multijet 16V-мечта
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар