Здравейте колеги,карам мареа 1.6, 16V 99г.Смених термостата преди няколко месеца, нямам проблеми с температурата, но имам проблем с парното
Колата загрява, пуска газовата (~50 градуса) парното духа студено,Загрява на 2-рата чертичка ... лек топъл бриз...Загрява до средната чертичка и почва от време на време да се пуска и перката ... пак духа леко топло ...След 10 - 15 - 20 ми работа на двигателя на средната чертичка вече духа топло .. а наистина горещо маи не духа изобщо
Сигурен съм че миналата година не беше така.Дайте идея къде е проблема....обезвъздушавах, даже и пробката на маркуча на парното отвих .. вода има .. парно няма ...Да не би да съм за смяна на радиатор на парното ? или е някоя друга дреболия ??
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем .. нямам парно !!!!!
Collapse
X
-
При нашите автомобили температурата на въздуха от духалките се получава като се смесва топъл въздух от радиатора и студен въздух отвън. Понякога се случва клапата, която разпределя въздуха да запецне или да не може да достигне крайно положение. Тогава е възможно да вкарва повече студен въздух отвън, НО дори да е така, когато колата загрее би трябвало да духа доволно топло. Раздвижи регулатора на темературата в крайни положения няколко пъти. Би трябвало разликата в температурата от LO до HI да е огромна. Ако, независимо от положението на регулатора, температурата на духалките е еднаква, то виновна е клапата.Каза, че си обезвъздушил системата. Сигурен ли си, че си го направил както трябва? При работеща кола развиваш пробката на оня кривия маркуч, който влиза в купето. Трябва хубаво да си тече вода/антифриз от там.Последният вариант е да ти е затлачено радиаторчето. Смяната му не е от най-лесните, но май на нашите коли операцията се извършва през жабката, без да се налага да се сваля цялото табло.
Ако има и други колеги нека помагат!Тук има достатъчно за четене:http://download.fiat-bg.org/Books/Br..._Manual/Ето това е клапата.
Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Ако изпарителя в свързан ПРЕДИ парното може и от там да е, но тогава би трябвало на бензин да си загрява нормално...willow75bg написа:Не разбрах с газова ли си?Ако е така виж как са ти свързари охлаждането на изпарителя,май оттам ще да е.
Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Изпарителя е вързан след парното.реално е свързан между моторчето за празен ход и казанчето за водата на охладителната система.По тръбите тече топла вода .. сигурен сум понеже съм пипал изпарителя.Все повече си мисля че проблема е в самия радиаторgamma написа:Ако изпарителя в свързан ПРЕДИ парното може и от там да е, но тогава би трябвало на бензин да си загрява нормално...willow75bg написа:Не разбрах с газова ли си?Ако е така виж как са ти свързари охлаждането на изпарителя,май оттам ще да е.
Коментар
-
Клапата се проверява лесно - над педалите и в ляво от централнатa конзола е модула, който я управлява(над червената стрелка). Самият той бързо се сваля. След което клапата е достъпна за "ръчна" манипулация. При напълно загрял авомобил, просто я врътваш в двете посоки на макс и парно на макс и проверяваш въздуха. Важно! Преди демонтаж и монтаж на управляващия модул е добре двигателя да е напълно студен, а врътката с градусите да е на "LO".hackman написа:Да предположиме че е клапата ...Трудно ли е отварянето и разголбяването ?може ли тя да се работи частично ?В ръководството за фиат не намирам нищо по въпроса как се сваля таблото .. ако ще се сменя нещо де ...Дали има и аз не го намирам или не е описано?
Коментар
-
Не. Таблото не ти пречи изобщо. Само малко гъзене трябва, няма начинhackman написа:Мерси за снимката
Предполагам че за да стигна до клапата трябва да сваля таблото ???или поне така изглежда на снимката
Вземи си и фенерче, ще ти помогне.На снимката таблото наистина е свалено, но по друг проблем. Аз моята клапа я проверих без да махам нищо друго, освен модула и.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар