Здравейте колеги,днес забелязах нещо,което ме притеснява.На студен двигател антифриза ми стои малко над минимума,като загрее се качва малко над максимума и така си я карам вече почти 4 години,колата е Fiat Bravo 1.9TD100 .Но днес навъртях около 70км.(не наведнъж разбира се)и отворих капака антифриза беше доста над това което съм свикнал да виждам,парното си работи перфектно,колата си пали и работи нормално.Моля за коментри от какво мойе да е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Покачване на антифриза?Решено след смяна.
Collapse
X
-
Той е от Карлово.Днес говорих лично с колегата и установих ,че го притеснява разлика в нивото от порядъка на 10-15 мм.Демотирай го този казан пусни му малко камъчета и го измии от отлаганията.Има някаква пяна отгоре на охладителната течност ,но не е за притеснение.specialista написа:Потърси KombitoTDI на лични той е от твоя град.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
и аз имам същиq проблем при студен двигател нивото на антифриза е малко над минимума , а когато загрее отива малко над максимума... проблеми с колата нqмам сменqх скоро водниq радиатор... пробвах да налеq до максимума но след нqколко дена полужението беше старото :S иначе теч не виждам а и промqна в маслото нqмам... чудни аномалии
п.с. има ли нещо което при по високо налqгане в охлаждащата система да служи като разтоварващ клапан и да изхвърлq част от течността с цел намалqване на налqгането??
Fiat Brava TD100
Коментар
-
Тук малко не съм съгласен - при напълкно студен двигател, и колата на равно - налива се да максималното, както антифриз, така и хидравлично и спирачно масло, след което чрез капачката нивото на антифриза се саморегулира при нужда. Не е и другото е грешно, но според мануалите се налива до максимума, и се долива, ако стигне до минимума.
Коментар
-
Много се заблуждаваш. Не се налива на максимум, защото няма накъде да се разширява безопасно антифриза. Капачката е направена да изпуска не излишния антифриз, а свръхналягане от газове, в случай, че се получи такова.ogi28b написа:Тук малко не съм съгласен - при напълкно студен двигател, и колата на равно - налива се да максималното, както антифриз, така и хидравлично и спирачно масло, след което чрез капачката нивото на антифриза се саморегулира при нужда. Не е и другото е грешно, но според мануалите се налива до максимума, и се долива, ако стигне до минимума.
Коментар
-
Бъдете сигурни, че това което е в повече ще излезе през капачката ако достигне до нея. Налива си се до макс. и както каза колегата @Оги нивото само ще се изравни.Обаче аз досега съм забелязвал, че разликата между студено и топло не е от мин. до макс. ами много по малко. Но разширението може да зависи и от размера на съда, ако се е напълнил с боклук и обема е станал по малък ще почне да лъже и по деленията. Повечето съдове са разделени на килийки и съм виждал такива които са били пълни до горе с тиня.
Коментар
-
На макс ще го видите когато започне да прегрява, а във вашия случай ще фучи от капачката. Явно второто ви кефи повече. Наливането до минимум на студен двигател при правилно обезвъздушаване, ви гарантира, че никога няма да паднете под това ниво независимо от температурите ако ви е изправна системата.chaveto написа:Бъдете сигурни, че това което е в повече ще излезе през капачката ако достигне до нея. Налива си се до макс. и както каза колегата @Оги нивото само ще се изравни.Обаче аз досега съм забелязвал, че разликата между студено и топло не е от мин. до макс. ами много по малко. Но разширението може да зависи и от размера на съда, ако се е напълнил с боклук и обема е станал по малък ще почне да лъже и по деленията. Повечето съдове са разделени на килийки и съм виждал такива които са били пълни до горе с тиня.
Коментар
-
Колега това е разширителен съд, неговата функция е да има къде да се разширява охладителната течност без да излиза от системата. Дори и да е по нагоре нивото налягането пак е същото. За по високото ниво не е толкова проблем ако не излиза от съда течността, но за по ниското е проблем защото ще влезе въздух в системата. Сега зимата съвсем случайно съм виждал как през капачката излиза пара като от парен локомотив за 2-3 секунди когато се е вдигнало налягането. Като цяло идеята е както казах да има къде да се разширява течността от системата и да се самообезвъздушава ако е с вход и изход съда. Като цяло ако двигателя на колегата не е влезнал в критична температура аз не мога да си обясня от какво се е покачило толкова нивото, освен ако не надува от някъде в системата. Иначе ако започне да загрява в повече започва да се отделят мехурчета в течността и докато излязат в разширителя се покачва нивото......... затова и когато прегрее изхвърля течността от системата.
Коментар
-
Сори,объркал съм щатите.Още веднъж се извинявамTornado написа:Той е от Карлово.Днес говорих лично с колегата и установих ,че го притеснява разлика в нивото от порядъка на 10-15 мм.Демотирай го този казан пусни му малко камъчета и го измии от отлаганията.Има някаква пяна отгоре на охладителната течност ,но не е за притеснение.specialista написа:Потърси KombitoTDI на лични той е от твоя град.
Коментар
-
Мисля, че не четеш правилно - когато двигателят е зареден до минимум при студен двигател, то нивото няма как да падне под минимума, не разбираш ли? Антифризът повече от това не се свива. Колкото до загряването - пара ти излиза, защото вместо да се компресира въздух с обем от 5 куб. дециметра (примерно), се компресира обем от 2 куб. дециметра, това води до значително повишаване на налягането и пара от капачката. От моята капачка пара не е излизала никога и изобщо там клапанът е авариен. Парите на антифриза са отровни и не би следвало да имат пряк достъп с околната среда.chaveto написа:Колега това е разширителен съд, неговата функция е да има къде да се разширява охладителната течност без да излиза от системата. Дори и да е по нагоре нивото налягането пак е същото. За по високото ниво не е толкова проблем ако не излиза от съда течността, но за по ниското е проблем защото ще влезе въздух в системата. Сега зимата съвсем случайно съм виждал как през капачката излиза пара като от парен локомотив за 2-3 секунди когато се е вдигнало налягането. Като цяло идеята е както казах да има къде да се разширява течността от системата и да се самообезвъздушава ако е с вход и изход съда. Като цяло ако двигателя на колегата не е влезнал в критична температура аз не мога да си обясня от какво се е покачило толкова нивото, освен ако не надува от някъде в системата. Иначе ако започне да загрява в повече започва да се отделят мехурчета в течността и докато излязат в разширителя се покачва нивото......... затова и когато прегрее изхвърля течността от системата.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар