Колегата Patlaka правилно е казал... запали колата докато е студена. Вдигни капака и отвори казанчето за водата. Нека колата да работи докато загрее и включи перката ... или докато заври водата. Като заври водата загаси двигателя и отиди веднага при казанчето .. ако вренето спре може и гарнитурата да се е скапала.( То няма да спре изведнаж от раз но все пак ако е гарнитура ще е бързо... ако не водата кипи на 100 градуса ... )
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ колеги загазих-охладителната система не е в ред
Collapse
X
-
Колеги,и аз ще споделя нещо.Март месец тази година сменях термостат и уж бях обезвъздушил добре,ама при един преход през април на прохода Асеновград-Кърджали,температурата се вдигна малко над средата и тогава спряхме да пием студена вода.След няколко секунди от разширителния съд започна да "извира" вода.Отвих капачката-голяма грешка,получи се мини гейзер.Запалих колата,нивото доста намаля и долях около литър,оставих я да поработи с отворена капачка,изкара въздуха,долях още малко вода и вече няма ядове. Съвета ми е:запалете колата при отворена капачка на разширителния съд и нека загрее.Ако трябва,пуснете и парното да изгони въздуха от радиаторчето.Другият вариант е караш докато загрее порядъчно и след това отвиваш капачката,без да гасиш двигателя.Би трябвало пак да се получи.Успех!
Коментар
-
Колега, това може да е валидно за някой москвич или лада 5-ца, но в никакъв случай не важи за Браво/а/Мареаventsi79 написа:Съвета ми е:запалете колата при отворена капачка на разширителния съд и нека загрее.Ако трябва,пуснете и парното да изгони въздуха от радиаторчето.Другият вариант е караш докато загрее порядъчно и след това отвиваш капачката,без да гасиш двигателя.Би трябвало пак да се получи.Успех!
Ако ти все пак го правиш - да знаеш че няма смисъл - дори и на нула да е вентилатора, водата през радиатора циркулира
Коментар
-
Момчета ПОМОЩ.Сега идвам от гаража.Смених си датчика на перката мислейки че перката не вкл. когато трябва или изобщо не вкл.Обезвъздуших от пробката на радиатора и чакам да загрее.Загря(изобщо не влизам вътре да вида до каде е стрелката) и перката вкл. СУПЕР.Супер ама неееее.Вкл. за 10 сек. и изкл.Продължава да работи колата всичко наред.И изведнъж от казанчето пак се почна да излиза вода.Влизам вътре и гледам стрелката подминала с около половин сантиметър средата.Веднага изгасих.А кажете какво да правя.НАПРАВО МИ ПИСНА.Аман вечее.Тъкмо я оправих от всякаде и нямаше забележка и ся пак проблем.Почнах да се вбесявам.Моля помагайтееее.
Коментар
-
Колега направих го това което каза.Вренето не спира бързо.Даже хич.Според гарнитура ли е?Вече незнам какво да мисля.Мерси все пак за опита да ми помогнешnonamecrew написа:Колегата Patlaka правилно е казал... запали колата докато е студена. Вдигни капака и отвори казанчето за водата. Нека колата да работи докато загрее и включи перката ... или докато заври водата. Като заври водата загаси двигателя и отиди веднага при казанчето .. ако вренето спре може и гарнитурата да се е скапала.( То няма да спре изведнаж от раз но все пак ако е гарнитура ще е бързо... ако не водата кипи на 100 градуса ... )
Коментар
-
Колега, сещам се за няколко неща.1. Имаш запушване на системата - т.е. място, което е с много отлагания и не пропуска почти нищо. И то някъде в блока.2. При монтажа на водната помпа нещо да не е направено както трябва - имало е случаи, когато ремъка върти макарата, но оста е счупена и вътре перката не се върти!3. Щом ти е сменян изпарителя, да не би да са запушили по невнимание изходната тръбичка за водата.Най-лесно се проверява изпарителя. Ако искаш го изолирай с една мека връзка за бойлер или с проста тръбичка. Запали на бензин и виж дали ще повтори мизерията. Успех!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Аз доколкото разбрах от първия пост колегата си кара колата с вода,при 1 бар налягане /колкото е във водн .система водата кипи при около 105 гр. ,като се отвие капачката кипва щото пада налягането до атмосферното.Колега зареди автомобила с качествен антифриз обезвъздуши по правилата и проблема ще се реши. При всяка добре загряла кола при отваряне на системата течноста кипва ,ако не беше нормално да кипва нямаше да слагат педупреждения по капачките и в техническите ръководства,а има и автомобили на които термостатите отварят от 95 до 105 гр.дали могат изобщо да налеят вода там,я помислете.Ако направиш това което те посъветвах и проблема не се реши сваляй радиатора за промивка/бързото изключване на перката сочи към запушен радиатор/.
Коментар
-
Колега радвам се че ми писа ,но явно не си ме разбрал-КОЛАТА НЕ КИПВА КОГАТО Я ОТВОРЯ-БЕЗ ДА БАРАМ КАПАЧКАТА ТЯ ТЕКВА(КАПАЧКАТА Е ЧИСТО НОВА).И когато се опитам да я отворя и съвсем леко я врътна почва да кипи отдолу.След малко ще се самуобия колегииии.Кво ли не пробвах-ужас.Писна ми.ПОМОЩMEMO написа:Аз доколкото разбрах от първия пост колегата си кара колата с вода,при 1 бар налягане /колкото е във водн .система водата кипи при около 105 гр. ,като се отвие капачката кипва щото пада налягането до атмосферното.Колега зареди автомобила с качествен антифриз обезвъздуши по правилата и проблема ще се реши. При всяка добре загряла кола при отваряне на системата течноста кипва ,ако не беше нормално да кипва нямаше да слагат педупреждения по капачките и в техническите ръководства,а има и автомобили на които термостатите отварят от 95 до 105 гр.дали могат изобщо да налеят вода там,я помислете.Ако направиш това което те посъветвах и проблема не се реши сваляй радиатора за промивка/бързото изключване на перката сочи към запушен радиатор/.
Коментар
-
Колега мерси за отговора,но мисля че два от случаите които си ми посочил се изкл. автоматично.Първо водната помпа съм си я слагал аз.И съм на 1000 процента сигорен.И ако тя не работеше водата нямаше да циркулира.А тя си циркулира.Второ за изпарителя:Пак лично аз сам го слагал-карам го вече 3-4 месеца.Ако е запушен колега според теб колата ще работи ли на гас-според мен НЕ.Остава третия вариант който си ми дал-звучи ми много възможно ама как да го разбера.Пак удрям на камък.Forsaken написа:Колега, сещам се за няколко неща.1. Имаш запушване на системата - т.е. място, което е с много отлагания и не пропуска почти нищо. И то някъде в блока.2. При монтажа на водната помпа нещо да не е направено както трябва - имало е случаи, когато ремъка върти макарата, но оста е счупена и вътре перката не се върти!3. Щом ти е сменян изпарителя, да не би да са запушили по невнимание изходната тръбичка за водата.Най-лесно се проверява изпарителя. Ако искаш го изолирай с една мека връзка за бойлер или с проста тръбичка. Запали на бензин и виж дали ще повтори мизерията. Успех!
Коментар
-
Виж колега развий си свещите виж ги дали са с еднакъв нагар и дали има антифриз по тях,а случайно ако някоя от свещите ти се стори по различна от другите загрей колата хубаво и докато е загряла развий тази свещ даже можеш да пробваш с всичките свещи загряваш я и почваш да ги развиваш след това се вслушай в дупката където завиваш свеща дали се чува нещо като цъскане ако чуеш нещо гарнитурата е при мен направо къркореше в единия цилиндър обаче работеше на 3 цилиндъра и лесно разбрах кой е иначе преди да почне да работи на 3 цилиндъра колата правеше също както твоята фарляше яко вода аз и доливах обезвъздушавах и на края разбрах че е гарнитура сега съм я сменил,но скапания майстор който я сменя неможа да ми регулира клапаните добре иначе след смяната всичко е ок
Коментар
-
Колега благодаря ти за отговора.Искам само да кажа че според мен не е гарнитура поради причината че колата не губи вода-в смисъл че ако е гарнитура ще губи и когато не е загряла до 90 градуса.Единствената липса на вода става когато и отвия капачката в загряло положение.Може и да не съм прав незнам вече кво да мисляPatlaka написа:Виж колега развий си свещите виж ги дали са с еднакъв нагар и дали има антифриз по тях,а случайно ако някоя от свещите ти се стори по различна от другите загрей колата хубаво и докато е загряла развий тази свещ даже можеш да пробваш с всичките свещи загряваш я и почваш да ги развиваш след това се вслушай в дупката където завиваш свеща дали се чува нещо като цъскане ако чуеш нещо гарнитурата е при мен направо къркореше в единия цилиндър обаче работеше на 3 цилиндъра и лесно разбрах кой е иначе преди да почне да работи на 3 цилиндъра колата правеше също както твоята фарляше яко вода аз и доливах обезвъздушавах и на края разбрах че е гарнитура сега съм я сменил,но скапания майстор който я сменя неможа да ми регулира клапаните добре иначе след смяната всичко е ок
Коментар
-
Колега да ти кажа, случвало ми се е абсолютно същото нещо и всеки ми каза различно предположение, дори имаше такова, че понеже изпарителя ми е на високо се получава въздушна възглавница. Накрая стана така, че се оказа от радиатора които беше с много малки дупки (отстрани там дето са му гумичките). Та свалих радиатора отидох, надуха го и се оказа, че изпуска въздух от там и не може да държи налягане, респективно и изпуска вода, но много малко и не може да я хванеш. След като смених радиатора нямам никакви проблеми! Радиатора се сваля лесно и сравнително бързо ( моята кола е Пунто мк1) не пречи да го порбваш, също подоно нещо може да е от изгнило водно съединение което, повярвай ми ако капе на топлия мотор, няма как да го хванеш.Колеги на никой ли не се е случвало такова нещо.FIAT Punto 1.6ELX 90hp. 94 г.
Коментар
-
Колеги след всякакви опити и маниполации мисля че се досещам за какво става дума.Според мен проблема е от термостата.Веднага ще се обосновя:Смених си капачката,смених и датчика на перката обезвъздуших я перфектно и запалих на следващия ден да загрее на място до 90 градуса.Стрелката подмина 90 и продалжаваше.След като стана на половин сантиметър над 90 се вкл. перката.Падна до 90 градуса.Ето и какво ми идва на ума-термостата да отваря на половина и понеже датчика на перката е на големия кръг а датчика за стрелката вътре е на малкия краг ето от каде идва проблема.Когато термостата отвори(по принцип ако е наред) температурата в двата кръга е еднаква.При мен ме съмнява че не е така.В големия кръг температурата е по малка от тази която е в малкия кръг и затова перката вкл. когато в големия кръг стане 90 градуса или там колкото трябва за да пусне перката а през това време в малкия кръг вече е подминала 95-100 градуса.Ето това мисля аз и според мен цялата работа е от термостата.Кажете вие как мислете прав ли съм.И ако да как да си изторбуша оргиналния термостат и да си сложа от Рено 5
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар