Здравейте колеги! Искам да попитам как се маха една черна кутийка,която регулира степените на перката за охлаждане на радиатора.Намира се на самата перка.Трябва ли да се маха цялата перка или не?Каква е процедурата?Перката ми се включва направо на 2-ра степен и чак плафона ми премигва.(сигурно от голямата моментна консумация)Еееее,че забравих как се казваше..Намира ли се ? Скъпа ли е? Мога ли сам да си я сменя?Колата е тази от подписа.С климатик.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Неработеща първа степен на перката
Collapse
X
-
колега, най-лесно е отдолу да стигнеш до нея, ако има някъде да спреш колата пред наклон или висок бордюр да шръкне предницата и си готов.измери резистора дали е здрав, има и още един елемент вързан последователно при мене той беше прекъснал, шунтирах го като запоих дебел проводник и готово.може и от клемите да е, купи си две нови клеми и ги смени ако са нагорели.Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Коментар
-
Re: Неработеща първа степен на перката
До 1999 г. мисля, перката се пуска от термо-шалтер който е навит на радятора. Той е с три извода - маса, 1-ва скорост или бавна (през резистор) и 2-ра - бърза (вкл. се при по-висока т-ра). Тази черна кутийка за която говориш е закрепена с щипки за пластмасовия кожух около вентилатора и вътре се намира релето на перката. Щом поне ти работи 2-рата степен значи има два варианта - веригата за 1-вата степен е прекъсната в следствие изгорял реостат или термо-шалтера ти е за смяна, щото не затваря веригата при достигане на предвидената температура за 1-ва степен. Аз имах точно тоя случай и то с "нов" термо-шалтер на 2 седмици. Смених го с такъв от др. производител на "отигиналени" части и нещата заспаха.Най-сигурно може да провериш дали ти бачкат и двете скотости, като откачиш буксата която влиза в термо-шалтера и с едно кабелче замостиш средния извод първо с единия за едната скорост, а след това средния извод с другия за да провериш др. скорост. Ако едната (бавната) я няма - значи или имаш изгорял резистор, който е последователно свързан с вентилатора или нещо друго се губи - кофти клеми, прекъснати кабелчета и т.н.bg_bombeto написа:Здравейте колеги! Искам да попитам как се маха една черна кутийка,която регулира степените на перката за охлаждане на радиатора.Намира се на самата перка.Трябва ли да се маха цялата перка или не?Каква е процедурата?Перката ми се включва направо на 2-ра степен и чак плафона ми премигва.(сигурно от голямата моментна консумация)Еееее,че забравих как се казваше..Намира ли се ? Скъпа ли е? Мога ли сам да си я сменя?Колата е тази от подписа.С климатик.FIAT Brava '96 1.6 16V
Коментар
-
Ето така изглежда резистора за 1та степен и е захванат за корпуса на радиатора под тази кутийка която гледаш.Обикновено клемите от високата температура омекват и нагарят от големият ток. При това се получава включване или само на 2та степен или отвреме на време и на първата. Аз няколко пъти я сменявах тази клема без особено продължителен резултат. Накрая се ядосах и взех вътрешната част от една усторклема (16 мм2) която точно пасна в отвора за оригиналната клема (има точно един отвор на резистора от където влиза винта на усторклемата). След като стегнах всичко с винтовете не съм имал проблеми.П.С. Наистина е по-лесно да достигнеш до резистора като повдигнеш колата на крик от дясната страна (само я укрепи хубаво) както са писали колегите по-горе.. . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
Lancia Lybra SW 1.6 16V
Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
Не искам да взизам в спорове ,просто излагам факт лично изпробван от мен и в продължение над година не е имало никакви отрицателни ефекти върху 2 коли
Преди време когато взех ланчата и отидох да и пълня климата установихме ,че не работи 1 степен ,свалихме този реостат , и тогава уж за времено докато си намеря нов сложих мост на клемите та така си я и продадох
Fiat Stilo 1.2 16V 2003г.
Коментар
-
А при какви темп. се вкл втора степен.Няма ли да е фатално за колата.Първа степен се вкл. на около 95 гр. чрез реостата.Все пак правилната работа на двигателя е при мининимална амплитуда.Затова има термостат,вентилатор с ПЪРВА и ВТОРА степен.Ако тази платка с реостата наистина е около 20лв. не съветвайте хората да побългаряват колите си с мостове, и т.н.FIAT Marea ELX 1.6/16V ,1998
Коментар
-
Наскоро се разправях със това съпротивление. Смених го със ново и съм щастлив от всякъде.Ето как работи в момента при мен ( нямам градуси ами само чертички на скалата ):Две чертички под средата, 85 градуса - включва и изключва термостатът.Половин деление над средата, около 90 градуса - включва първата степен.Две деления над средата, 99 градуса - включва втората степен.Градусите са приблизителни понеже ги меря със термосондата на мултицета и не знам колко са точни.Освен това градусите ги меря като вкарам термосондата на радиатора между ламаринките.Двете деления над средата съм ги виждал само като ми беше изгоряла първата степен и си включваше директно на втората.Може да помолиш в някоя гумаджийница например където ги гледаш че се мухарят понеже не е сезонът за смяна на гуми, да ти вдигнат колата за 15 минути на подемника и да бръкнеш отдолу, развиваш двата винта на реостата с кръстата отверка, изваждаш плочката и ще видиш дали е изгоряло съпротивлението. Не знам за к’во му викат реостат като си е най-обикновено мощно съпротивление + термобушон.Bravo 1.6 / 16
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар