Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с 1 -ва степен вентилатор охлаждане на фиат купе 1.8.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с 1 -ва степен вентилатор охлаждане на фиат купе 1.8.

    Здравейте, от няколко дни като имам време се занимавам с едно купе 1.8 16в произведено е 1999 година.
    С пластмасовия колектор и ECU закачено на него като на пунто HGT ранните версии.
    Обаче таблото с бушоните и релетата е по- различно от на HGT-to.
    Колата я взех от един уж що годе поддържана, ама като цяло е леш... Имала е лек челен удър и е закрепена колко да не е без хич.
    Липсваще и казанче за течност за чистачки, и кората под бронята и двигателя. Като цяло нямам идея какво още може да липсва от това, което е имала фабрично. На някои модели гледам върху казанчето за течност за чистачки се слага кутия с релета и бушони, които точно орговарят за перката на радиатора, но не на всички. Не виждам да има изрязвани кабели от основните снопове, висяха си 2 букси, които точно бяха за 2 те помпи на пръскалките за казанчето.

    Установих, че 3 -те релета, които контролират 1-ва, 2-ра степен на перката и реле към компресора на климатика на нещо като магнитен съединител са пред акумулатора. Под тях е ресостат или там каквото е към климатика. Всички букси са налични и включени.
    Тествах без релетата с директни +12 от акумулатора, работят и 2 -те степени на вентилатора. 1-ва през резистора и 2-ра директна.
    Тествах и релето, което е за 1-ва степен отделно с малък вентилатор от комп. на 12 волта дали като щрака действителност затваря веригата, работи и вентилатора тръгва при подаване на сигнал по другите 2 пина.

    за 2 -ра степен самото реле не го тествах, но от пунтото сменях всички релета и нямаше разлика, а пунтото работи нормално охлаждането във всяко отношение. Също така и купето включва 2 -ра степен аварийно на 102 градуса като стигне.

    Това ми е и проблема, не искам да карам само на 2 -ра степен колата, искам да оправя да си работи и първа.

    Радиатора не знам дали е сменен при удара на колата от пред. В него има 2 пинов датчик, или термошалтер ли там каквото е, но букса няма включена в него.
    Гледам купе има и радиатори без дупка за този шалтер. Пунтото например също няма датчик/ шалтер в радиатора.

    Също така покрай акумулатора стигайки горе долу то релетата на купето има една самостоятелна оранжева жица откъсната от този край към релетата. В другия край тази жица влиза зад термо изложацията към стената между двигателния отсек и купето, предполагам там се събира снопа към ECU който отива.
    Свалях отдоли на буксите дето се слагат релетата, има 3 оранжеви жици по една към всяко реле. Всичките са здрави, и силиконизирани към буксите, не изглежда да има изването от някъде. както и по снопа кабели в досег до скъсаната жица, няма видимо от къде е.

    Тази самостоятелната оранжева жица пробвах да я връзвам директно на датчика в радиатора на единия пит, другия към маса, нищо не се случи.

    Моля за помощ как мога да накарам колата да пуска първа степен на перката при 90 градуса по най- лесния начин?

    Мога ли да полвам датчика в радиатора и да го вържа директно към релето за първа степен към 86/ 85 пин примерно или как да го направя точно?
Working...
X