phoenix написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
Странно....Преди време след разговор с hit-ko и аз си купих термостат от него. Само че от този за 99 лева.Колите са ни еднакви ... защо не му звъннеш и да го питаш - той най добре ще ти каже за кой си.Да не стане така че да го връщаш щото не става ...С този термостат дори зимата след като мина 2-3 км из София сутрин стрелката заковава на средата, докато със стария ми играеше нагоре-надолу по скалата.Иначе лятото и стария ковеше средата ...Тогава разгледах термостата и се виждаше че е направен при отваряне на единия изход да се затваря другия. Така че най вероятно се затваря малкия кръг. А парното се закача на отделен извод.vsd написа:Точно това е въпроса. Звучи нелогично да спира, а на няколко места пише че спира и затова се обърках.Между другото преди малко си поръчах термостат Vernet от hit-ko за 51лв. Все си мислех че под 120 лв няма никъде, ама ... Най много да излезе различен, въпреки че по вин номер го гледаха.phoenix написа:....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.
Коментар
-
Сега пак им звъннах. Една кака твърди, че това е термостата пък ще видим.EDIT: Сега гледах снимки от сайта на hit-ko на по-евтиния термоста и гледах моя на колата и видимо са еднакви.Проверих и цени на Vernet при Евро 07. Казаха ми че има два вида за bravo jtd, като и на двата вида цената е около 55 лв. Да не би да са паднали цените на термостатите? Behr търсих в 5-6 магазина и нямаше никъде.
Коментар
-
Точно това е истинския термостат колега ilkor.Термостата,който затваря малкия кръг при отвварянето на голямия.Някои колеги бъркат малкия кръг с парното.Двата кръга нямат нищо общо освен течноста в тях.Много модели коли,включително на Fiat имат кранче на радиатора на парното и когато е спряно не значи че няма малъл кръг.А някои съвремени модели на VAG,BMW и др.имат термостат на парното на радиатора и не позволява цирколация преди работна температура с цел бързо влизане в температ. режим.Малкия кръг има предназначението да върти водата между блока на двигателя и главата му само в процеса на загряване до работна температура.Водната помпа се намира винаги в блока,а най висока температура се отделя в главата.За да се изравни трябва да е в непрекъснат обмен течноста.Разбира се има констр.решения,при които малкия кръг остава постоянно отворен/макар и с калибровано отверствие/,но тогава се наблюдава непрекъснато играене на температурата в рамките на няколко градуса докъто температурата на охлад.течност се изравни в двигателя и радиатора му.За предпочитане е малкия кръг да се затваря при отваряне на голямия.Охлаждането при високи външни температури е по сигурно.При всички японски автомобили това е реализирано.Става въпрос за съвременните и не само японски.ilkor написа:Странно....Преди време след разговор с hit-ko и аз си купих термостат от него. Само че от този за 99 лева.Колите са ни еднакви ... защо не му звъннеш и да го питаш - той най добре ще ти каже за кой си.Да не стане така че да го връщаш щото не става ...С този термостат дори зимата след като мина 2-3 км из София сутрин стрелката заковава на средата, докато със стария ми играеше нагоре-надолу по скалата.Иначе лятото и стария ковеше средата ...Тогава разгледах термостата и се виждаше че е направен при отваряне на единия изход да се затваря другия. Така че най вероятно се затваря малкия кръг. А парното се закача на отделен извод.vsd написа:Точно това е въпроса. Звучи нелогично да спира, а на няколко места пише че спира и затова се обърках.Между другото преди малко си поръчах термостат Vernet от hit-ko за 51лв. Все си мислех че под 120 лв няма никъде, ама ... Най много да излезе различен, въпреки че по вин номер го гледаха.phoenix написа:....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.
Коментар
-
Оги, ще се радвам като си го монтирам и видя че работи
Tornado, и аз нещо не мога да хвана логиката - единия 130 другия 50-60. А и по картинки двата термостата са доста различни. Ако някой знае разликата с удоволствие ще го изслушамTornado написа:Най-много да е другия от 128 лв.Недоумявам просто каква е тази разлика за два,три повечко щуцера цената е двойна.
Коментар
-
Първо да кажа, че нямам никакво намерение да споря или каквото и да е пререкание. Човек се учи докато е жив, но колега Stefan Hadjov, може ли да ми обясниш какво става като се затвори малкия кръг и какво според тебе е малкия кръг на охладителната система? както и какво се получава при затварянето и. ...Съвсем сериозно ми е интерсно и очаквам техническо обяснение, каквото виждам че ти се отдава да правиш.Та цял съм в слух!, може и с картинки :DСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Ами то е много просто какво става като се затвори малкия кръг на охлад.с-ма.Всичката охладителна течност минава само през голямия кръг/радиатора/.И охлаждането естествено е наи-ефективно.Термостатите,които управляват два кръга винаги имат два клапана.Когато единия се отваря/гол.кръг/,другия в същото време затваря/малкия кръг/.phoenix написа:Първо да кажа, че нямам никакво намерение да споря или каквото и да е пререкание. Човек се учи докато е жив, но колега Stefan Hadjov, може ли да ми обясниш какво става като се затвори малкия кръг и какво според тебе е малкия кръг на охладителната система? както и какво се получава при затварянето и. ...Съвсем сериозно ми е интерсно и очаквам техническо обяснение, каквото виждам че ти се отдава да правиш.Та цял съм в слух!, може и с картинки :D
Коментар
-
С други думи има малък кръг, който минава през блока на двигателя и парното, и има голям кръг който минава през радиатора, блока на двигателя и парното, така ли? Все едно има два паралелни малки кръга, единия се затваря, а другия се продължава към големия. На пръв поглед не звучи много логично или аз не разбрах?
Коментар
-
Не са точно паралелни. Аз лично не разбирам как така ще затвори малкия кръг? Ако при отваряне на големия затвори малкия, то как водната помпа ще върти водата в големия? И нали това е идеята - видата в МК ( малкия кръг ) дотига определена температура, термостата отваря ГК ( голям кръг ), водата от МК тръгва към радиатора за да се охлади, в същото време в ДВГ влиза по-студена вода, която охлажда водата в ДВГ и така при завъртането става смесване на водата. Ако се отвори ГК, а малкия се затвори, то какъв е смисълът от цялата работа? Водата в МК ще си остане неохлаждана, нали? Ако термостата работи на пронцопа МК/ГК като два напълно отделни, то точно тогава температурата ше бъде на оикове и спадове.Поне така мисля аз.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Нещата са прости.Има винаги малак и голям кръг.Парното е трети кръг,който или го има или го няма.Ако е включено парното го има,ако не е включено го няма.И се явява винаги в паралел на малкия кръг-шунт./Виж по-предишния ми пост/.Малкия кръг може да се затваря при отваряне на голямия,но може и да не се затваря.Зависи от конструктивното решение на охлад.с-ма.Даже на най-първата Жигула навремето италианците и бяха решили по този начин охл.с-ма-при отваряне на голямия кръг се затваряше малкия.Имаше добро отопление и държеше винаги константна температура на охлад.с-ма.Мисля,че сега е ясно.vsd написа:С други думи има малък кръг, който минава през блока на двигателя и парното, и има голям кръг който минава през радиатора, блока на двигателя и парното, така ли? Все едно има два паралелни малки кръга, единия се затваря, а другия се продължава към големия. На пръв поглед не звучи много логично или аз не разбрах?
Коментар
-
такааа аз мисля разбрах какво иска да каже колегата, НО.... нека изброи той какво влиза в МК и какво влиза в ГК. Така ще стане ясно на всички. Както и да е реализирано парното, ако не е пуснато да работи на топло, вода през него НЕ минава, и водата се върти само в блока и главата. Чак като тази вода стане достатъчно гореща се отваря термостата, който не отваря на принципа отворено-затворено, ами си отваря постепенно и така водата се смесва и охлажда постепенно. Ако не може да насмогне с охлаждането радиатора вече си има перки.Та кои са елементите които влизат в МК и в ГК?????СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Я колегата с паралелните кръгове да даде схема на този модерен термостат, който управлява 2-3 кръга, че да видим всички кое отваря и коя затваря.И ако можеедна схема на кръговете, че ми е интересно в кой кръг е водната помпа, а където и да е тя все в един момент ще остане изолиранаHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG

Коментар
Реклама
Collapse



Коментар