За Рено са 10-12 лв,за Темпра 1,6 /само че са 4 вида 1,6 моделите двигатели/ от 24 до 50 лв.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
Огромни благодарности на колегата pioneer 306c с голфовият термостат! Току що и аз съм със същият монтиран на мареа 1,6. засега работи перфектно. Моят е на 87градуса( само такъв намерих) бер и двигателят не пада под тях , стелката седи в средата и мърда с милиметър на горе надолу най-много..
Коментар
-
Благодаря за отговорите!Само да напиша по темата, взех термостат от рено 5 отварящ на 83 градуса, голям Х*Й ядох докът го наръгам, и пак не влезе според мен колкото трябва ама както и да е! Та колата сега загрява за около 6-7 мин. работа на място вдига 60+ градуса на 83 термостата отваря и на 90+- се включва перката. Смятам, че е горе долу нормално.
Коментар
-
Здравейте Колеги!-Реших да дам едно разяснение, как работят нашите термостати,като наскоро си патих с моя термостат ,който явно е оргиналния от както е излязла от завода.Значи преди месец колцата почна да загрява в нанагорнище , като я настъпя по- здраво, и като види равно или на надолнище се стабилизизира в това положение както си бях свикнал.Именно под средната линия на скалата,горе долу в една четвърт от скалата.Колата я взех с блокирал не напълно термостат ,имам предвид, блокиран в отворено положение ,и реших да сложа от рено 5 както повечето Колеги го правят.Но, проблема дойде както казах в началото, преди повече от месец, първото което направих е да промия радиатора, резултатът бе нулев.Второ ,реших да изкормя термостатния елемент, като едновременно махнах и този от реното,но пак нямах решение с загравянето,и тогава почнах да се замислям за проблем в главата.Почнах да разпитвам майсторите по телефон в нашия град,и всичките ми казваха едно и също,да сменя термостата,като преди това съм описал кво съм правил по колата.Първите двама искаха да я видят на място,само третия ,бе обяснителен по телефона,именно той ми светна къде съм сбъркал с побългаряването с термостата от рено 5.Затова прилагам снимки за да разберете как работят двойно действащите термостати на фиат ,защото тези термостати така са ги конструирали,че без термостатен елемент ,не може да циркулира добре охладителната система. :DНа долната снимка, съм посочил отвора на малкия кръг,точно този отвор прави връзката през термо елемента и щуцера към металната тръба ,която е свързана към помпата.На средната ,съм снимал лицевата част както е закрепен на главата термо-корпуса,като с оранжево е малкия кръг,а синия е големия кръг.Самия елемент е с две тапи,когато е затворил термостата, кръга става през малкия кръг както съм отбелязал с оранжевата линия,и съответно с синята линия ,когато термостата е отворен .Значи ако термостата блокира в средно положение, тогава двата отвора, ще бъд отворени,и тогава се нарушава правилната циркулация,като най-вече ще бъде в натоварено положение на мотора,тогава ще имаме бавно но сигурно покачване на температурата,както и обратния симтом ,бавно охлаждане по нанадолнище на скорост.На горната снимка ,съм показал как изглежда двойно действащия термо елемент,като с стрелките съответно съм посочил тапите ,които затварят и отварят съответните кръгове на охладителната система.Дано да сте ме разбрали Колеги, от качените от мен снимки,моля да ме извините за не доброто качество на снимките,но поне ще дадат няква представа, как функционират охладителните системи, с двойно действащи термо елементи.Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Как така си го ликвидирал, искаш да кажеш че си го затапил?!-Как тогава циркулира системата, сигурно през кръга на парното и големия,просто не мога да схвана.Не знам с какъв мотор си , но при мен не може да стане, освен да отделя кръга на парното чрез щуцери, които да правят кръга с помпата.Другия вариант дето също съм мислил е ,частично да запуша отвора, но това няма да окаже такъв ефект,докато с отделянето на кръга към мъркуча който е за парното,може да стане,но за сега не искам такива опити, и то с дизелов мотор.Засега съм се ориентирал да преправям стария термостат, като смятам да го заменя от модел на хюндай, който е най-близки като размери и температура на отваряне.В момента има много работа в фирмата дето работя, но щом по намалее, веднага го качвам на кординатната ,за да преработя гнездото, за хюндайския термо- елемент.янко написа:Ами аз малкия кръг го ликвидирах и съм с термостат от опел на 92г от 1 година,работи си без проблем
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Специално при 1.9 JTD системата е подобна с две тапи е оригиналният термостат, но там такива проблеми с прегряване не се наблюдават ако се сложи термостат от Рено. На моята кола 2 години карах с такъв от Рено на 89 градуса и още щеше да карам ако не се беше спукал корпуса на оригиналният термостат точно където е залепена пластмасовата част, за която се захваща големият маркуч към радиатора. Съответно от там почна да капе сериозно и просто нямаше как да не го сменя и махнах този от Реното и си сложих нов оригинален термостат. Разлика във времето на загряване на колата с двата термостата не намирам. Зима и лято стрелката на средата, освен ако вън не е -15 и не спускаш километри на скорост с пуснато парно на 2 или на 3 примерно, ама тогава впръскването е 0 mg/i и топлината от триенето в двигателя не е достатъчна за да навакса изстиването от парното трябва си нафта. При изкачване колкото и силно да духа парното стрелката си е на средата. Баща ми има същото Пунто като моето и при него сложих термостат от Рено и вече година и половина проблеми никакви, а ходят и до морето в Гърция, каране по магистралата с климатик, а там в момента не се живее от жега.Интересно ще е някой да обясни от къде идват разликите при комън рейла и TD100 мотора та едните греят с термостати от Рено - ясно че при директното впръскване отделената топлина е много по-малко, но явно има и още нещо.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Колега, и аз така карах две години от рено5, но оргиналния не бях го изкормил,явно е бачкал ,като е затварял малкия крът,но не е затварял както трябва.Не ми се вярва термостат с двойно действие който е проектиран,да го изкормиш и да караш пак от рено5,дори и без него пак се нарушава правилната циркулация. :D Не случайно затова е малката тапа,именно тя спира циркулацията към малкия кръг, за да може налягането от момпата да се насочи по щуцера,който отива към радиатора.ilko-gd написа:Специално при 1.9 JTD системата е подобна с две тапи е оригиналният термостат, но там такива проблеми с прегряване не се наблюдават ако се сложи термостат от Рено. На моята кола 2 години карах с такъв от Рено на 89 градуса и още щеше да карам ако не се беше спукал корпуса на оригиналният термостат точно където е залепена пластмасовата част, за която се захваща големият маркуч към радиатора. Съответно от там почна да капе сериозно и просто нямаше как да не го сменя и махнах този от Реното и си сложих нов оригинален термостат. Разлика във времето на загряване на колата с двата термостата не намирам. Зима и лято стрелката на средата, освен ако вън не е -15 и не спускаш километри на скорост с пуснато парно на 2 или на 3 примерно, ама тогава впръскването е 0 mg/i и топлината от триенето в двигателя не е достатъчна за да навакса изстиването от парното трябва си нафта. При изкачване колкото и силно да духа парното стрелката си е на средата. Баща ми има същото Пунто като моето и при него сложих термостат от Рено и вече година и половина проблеми никакви, а ходят и до морето в Гърция, каране по магистралата с климатик, а там в момента не се живее от жега.Интересно ще е някой да обясни от къде идват разликите при комън рейла и TD100 мотора та едните греят с термостати от Рено - ясно че при директното впръскване отделената топлина е много по-малко, но явно има и още нещо.Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Здравейте,Айде да си направя сефтето във форума. От 1 седмица карам и аз фиатка, та от толкова чета и форума
.Сега малко да поизтупам темата от прахта. Ичетох 20 страници тема, че и един PDF си изтеглих и почти всичко ми стана ясно. Казвам почти, защото не разбрах тази схема дали става при TD100 двигателите, и дали термостата от рено 5 става за този тип.Поздрави
Fiat Brava 1.9TD 100
Коментар
-
Ако термостата е на главата на мотора,няма да стане.Пробвай от реното,но без да кормиш стария,и ако той бачка до пълно отваряне, ще се кара заедно от рено5 термо.Иначе да изкормиш стария,пак няма да стане,просто тия термостати,така направени, че без правилна работа на термо елемента,няма да циркулира правилно системата. :DP.S-Значи ако корпуса на термостата, от моделите с двата дебели мъркуча отиващи към радиатора,няма да стане.deforse написа:Никой ли не е слагал на нафтова печка? До колкото разбирам трябва да отвори на 82 градуса. От ренде 5 на толкова ли отваря? Моля ви колеги, че другата седмица съм отпуска и ще мога да го направя ако знам какъв термостат да взема за нафтата ТД100.Поздрави
Особено ако блокира термостата в полуотворено положение.....
Fiat palio 1.7td
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар