Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Имам ли проблем с термостата на Fiat Punto 1.9 JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Имам ли проблем с термостата на Fiat Punto 1.9 JTD?

    Става въпрос за Fiat Punto 1.9 JTD 80hp 2001г.В градски условия стрелката за температурата на двигателя като беше топло се вдигаше малко, но откакто захладня изобщо не отлепя от 0-лата.На извънградско стрелката така и не достигна 90 градуса за 3 часа каране.Като съм на 5та стрелката седи на 3/4 чертичка.Като съм на баири и сменям 3,4 стрелката стига до първата удебелена чертичка.Максимум ми е достигала до седмата чертичка, но изляза ли на някой прав участък на 5та, за 1-2 минути и температурата пада значително.Ето как би трябвало да бъде:А ето как е при мен:Искам да отбележа, че парното си работи - паля и на 1вата минута започва да си духа топло.Та въпросът ми е термостата ли е причината или нещо друго, тъй като не са много евтини и ако се окаже друг проблемът ще бъде неприятно?

    #2
    За нов термостат си.

    Коментар


      #3
      Влез в раздела "Отопление...", където трябваше да пуснеш тази тема. Отвори списъка с важни теми. Намери темата за термостат. Чети. Направи проверките, описани в темата. След това, ако имаш нови въпроси, пиши в тази тема. Това, което си описал, подсказва за проблем с термостата.

      Коментар


        #4
        Bane написа:
        За нов термостат си.
        +1
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          Ок , човека е за нов термостат , но защо не му се каже каква е причината за да добие представа. Термостата е забил в отворено положение и в момента водата се върти през "големия кръг" ,затова колата не може да загрее до оптималната температура.Извън градско не може да загрее още повече защото вятъра охлажда допълнително радиотора отпред и затова и температурата ти пада още повече. Смени термостата и няма да имаш проблеми Пък и идва зима , без парно си загубен..
          Fiat Bravo 1.6 16V - 98'

          Коментар


            #6
            Добре, а като е повреден термостата защо парното духа топло веднага?

            Коментар


              #7
              въпроса е неуместен-от топло до тополо има разлика,както са ти казали колегите по-горе си за нов термостат

              Коментар


                #8
                Имам две такива пунтота... за нов термостат си / както вече се каза много пъти/ . Сменяй го и не губи време.
                Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                Коментар


                  #9
                  Здравейте отново! След изчитане на всички възможни материали съм пред дилема. Разбрах, че термостатът може да се "доработи" с такъв от Рено 5, но ме притеснява факта, че ако допълнителният термостат "се счупи" на пътя в затворено положение ще стане по-лошо.На Vernet този термостат е 122лв, докато с термостат от Рено 5 е 11лв. Интересно ми е как са направени тези термостати с тяло, че остават отворени при евентуална повреда?Струва ли си да дам 120лв за термостат или да пробвам народния метод?Достатъчно сигурен ли е методът с термостат от Рено? На някой случвало ли му се е допълнителния термостат в маркуча да се развали?

                  Коментар


                    #10
                    Не се занимавай с глупости, купи си правилния термостат.Препоръчително е да е на Behr.Mоже да драснеш едно л.с. за цена на mitaka_71
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Не се занимавай с глупости, купи си правилния термостат.Препоръчително е да е на Behr.Mоже да драснеш едно л.с. за цена на mitaka_71
                      Абсолютно вярно!!!
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Взех си термостата, който ми препоръчахте от mitaka_71 и днес щях да го сменям, но реших да не бързам и първо да попитам тук.Как се маха скобата на дебелия маркуч, която е от типа на миша опашка, само че метална?От всичките маркучи ли ще започне да тече антифриз като ги махна?

                        Коментар


                          #13
                          Моля спешно за съвет! Сменям си термостата в момента. Успях да си събера ваичкия антифриз и тъкмо се зарадвах, а то изникня друг проблем, с който се мъча вече втори час. Развих болтовете на термостата, които са по диагонал, но термостатътне помръдва. Махнах един куп работи още, за да имам по-добра видимост. Има една планка към един маркуч обвит с плетен плат, която е причепнала към долния винт. Не знам дали тя пречи, но въпреки че съм развъртял и двете е много здраво прилепнал тврмостата ктм двигателя.Пиша от телефон и не мога да се обяснявам много, но ще бъда изключително благодарен ако някой, който е сменял термостат ня jtd, ми помогне.

                          Коментар


                            #14
                            Съжалявам за мулти-поста, но с това мнение темата ми е решена! :DСлед 8 часа в гаража смяната беше извършена успешно. За съжаление не препоръчвам собственоръчната смяна на термостат на JTD особено при Punto освен ако не сте го правили преди, защото всичко е толкова сгъчкано на куп, видимостта е нулева и трябва да се свалят куп компоненти. Необходим е и арсенал от инструменти. Трудността при смяната идва от една планка от долната страна на термостата, която е част от друг компонент т.е. за да свалите термостата трябва да свалите и него, което си е доста играчка.Старият ми термостат също беше BEHR.Благодаря на всички за съветите и късмет със смяната :P!

                            Коментар

                            Working...
                            X