Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Често включване на втора степен на перката Брава 1.8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Често включване на втора степен на перката Брава 1.8

    Здравейте!Забелязвам, че перката на охлаждащия радиатор върти доста често на втора степен при тези не високи температури навън (19 - 22 градуса). За около 6 километра каране в София в нормален трафик първата степен заработва, а ако остана на място без да загася двигателя се включва втората степен. Втората охлажда колкото охлажда и след това остава само първата... и така нататък продължават да се превключват 2ра, 1ва....... Двата дебели маркуча на радиатора са горещи и не са твърди, няма теч на антифриз (антифриза си стои на максимум). Колата е Брава 1.8 1995г. с обикновена газова. Нормално поведение на охладителната система ли е това според вас?Поздрави!
    1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
    2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

    #2
    В трафик на 1 и 2 с ниска скорост е възможно да го прави това,провери питата на радиатора външно дали е чиста да не е натлачена с листа и особено пепел.
    пунто 1,7тд

    Коментар


      #3
      погледнах я преди малко... изглежда доста прашна. Най - вероятно ще се наложи да я почистя. Лошото е доста скоро смених антифриза, ама така е който не се сеща на време да си изчисти радиатора ще има да си купува антифриз.... А между другото дали е възможно да се зачисти без да се демонтира (ясно че ефекта няма да е същия, но ...)
      1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
      2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

      Коментар


        #4
        Може да я напръскаш с някакъв препарат и после със струя вода, но не много силна като големите водоструйки, че питата се мачка. Обаче казваш нещо, което ми прави впечатление. Каква концентрация е антифриза, ако е гъст/ за много ниска температура, когато е топло времето, е нормално да държи по-висока температура на двигателя, сравнено с водата.
        Fiat Punto`04 1.2 60hp.
        Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
        ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

        Коментар


          #5
          Анрифриза е концентрат за -60, разреден с литър - литър и половина вода (не съм мерил за каква температура е станал)
          1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
          2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

          Коментар


            #6
            Възможно да е от антифриза,на тубата пише как да се разреди,аз го правя да е около -20-25 градуса и съм нямал проблем,радиатор никога не се мие с водуструйка външно.
            пунто 1,7тд

            Коментар


              #7
              pyntoto написа:
              Възможно да е от антифриза,на тубата пише как да се разреди,аз го правя да е около -20-25 градуса и съм нямал проблем,радиатор никога не се мие с водуструйка външно.
              Моя радиатор го мия с водоструйката почти всеки път когато мия колата,а този на интеркулера всеки път.
              Bravo 1.9d 97г

              Коментар


                #8
                Напоследък ми се наложи да карам малко на бензин и забелязвам, че на бензин не вдига толкова бързо температура. Иначе на газ харчи 13-14 литра градско с нормално каране, няма как да е бедна сместа (или бъркам...), изпарителя е нов ловато.
                1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
                2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

                Коментар


                  #9
                  аз имах загряване преди годинисмених термостата - нищодвата радиатора бяха много замърсени, от тогава на всеки 2 години свалям радиатор и миязабелязал съм, че мотора 1,8 има склонност към загряване при бързо каране или при определени условия през лятотоследя го и вземам мерки да не вдигне много висока температура
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, за да не пускам нова тема "повдигам" малко старата, но със друг проблем (стария проблем се реши с разреждане на антифриза до -25 C и чистене на радиатора). Значи... положението е следното:От онези дни закачих колата с Мултиекускан и забелязах, че първата степен на охлаждащия вентилатор се включва на 98 градуса и охлажда до 94. По табло всичко изглежда наред. Къде да търся проблема?
                    1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
                    2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

                    Коментар


                      #11
                      Твоя мотор е с два датчика за темперятерата, единия е на термостата, другия е на блока /главата този на термостата управлява перките и ЕКУто другия дава показания на таблото, въпроса е кой от двата е прецакан. Ще трябва да се поверява с термометър или да извадим стойностите от ауто дата/ако може да и ме се вярва/ и да се проверят с мултицет. Не лошо и да се свалят и да се проверат за механични повреди по тях те също променят съпротивленията.Също провери дали не си с датмчик за северните страни има разлика спрямо тези който са произвеждани за Италия примерно.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Ще сменя този на термостата и ще гледам какво казва МЕС с новия датчик, ще пиша като видя резултата.
                        1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
                        2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

                        Коментар

                        Working...
                        X