Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за акумулатор и свещи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за акумулатор и свещи

    Здравейте колеги!Карам Marea 1.9 JTD 105, но започна да пали трудно сутрин (миналата зима беше пушка). Акумулатора още лятото започна да ми "подсказва" че ме оставя, но скоро ми светна и лампата за подгряването. Дайте съвет за акум(ампераж) и марка свещи. И да използвам същата темата, какво масло да налея? Мисля да направя пълното обслужване и да ми е мирна главата зимата.Благодаря предварително!

    #2
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=53546
    ex : Bravo 1.6 16v 103hp
    now : Marea HLX 2.4 JTD

    Коментар


      #3
      Колега, 8г търкалях дизелов автомобил-достатъчно дълго, за да ми се изясни, че с акумулатор и подгревни свещи шега не бива. За акумулатор ти препоръчвам EXIDE ЕА772 (75Ah/730A). Имах го същия такъв (или предния му модел) и 6г ме изкара, без нито една забележка. Накрая продадох колата с него, може би още работи, не зная. В големия студ преди 3г, го тествах на зверски натоварвания и издържа стоически-запалих колата при -25 градуса и тръгнах, но скапаната ЛУКОЙЛ-ска нафта замръзна. През 20-30 метра ми загасяше колата, изчаквах малко и пак палех. И така, докато се прибера. От тогава тази марка я признах. Миналата година пак си купих EXIDE и го сложих на Фиата. Много съм доволен, когато ми се наложи да купувам, пак ще се спра на EXIDE. Препоръчах марката на един мой приятел, той сложи и на двете си коли и е страшно доволен също. За подгревни свещи ти препоръчвам BOSCH DURATERM. Вярно, че са по-скъпи, но си заслужават. Когато ми ги монтираха в дизел сервиза на BOSCH, нагледно ми демонстрираха разликата с други свещи. Показаха ми как се загряват другите марки и как топли Бош-а. Другите свещи се загряват до червено, а Бош-а загрява до бяло и направо излъчва светлина като лампа. Мислех си, че като са толкова термично натоварени, ще имат скъсен живот, но не се оказах прав. Ползвах ги цели 5г и така продадох колата. Може би още си работят. Освен това от Бош сервиз ми дадоха гаранция 1г, тъй като те извършиха монтажа. Oтносно маслото ти препоръчвам, ако нямаш харч и течове, да се ориентираш към 5W40. Марката няма голямо значение, стига да е оригинално, а не менте. В обявите има колеги, които предлагат масло, внос от Германия.
      Dacia Duster 1.6 4WD

      Коментар


        #4
        RumenMM, погледнах таблицата на бош и там препоръчват 63Аh за Мареата. Проблем ли е ако взема по голям ампераж (70-75А)... в смисъл ще успява ли да зарежда коректно или е най добре да взема препоръчания 63 ампера?DJPOPA, почти сигурно ще взема BOSCH DURATERM. Проблема е че ги намирам на цена от 22 до 46лв, което прави произхода им съмнителен. Просто ще търся коректен търговец ...! Относно маслото, до сега два пъти съм го сменял (10/40) и не съм доливал и грам. Когато взех колата преди близо 2г. беше с 5/40 масло, но тогава при първото обслужване в сервиз ме посъветваха да не слагам такова, "защото то било само за нови коли"

        Коментар


          #5
          Повечето "майстори" по сервизите са самозвани и преразказват гаражни легенди. Нямат никаква теоретична подготовка и обикновено правят пълни простотии. Ако колата ти е била с 5W40 и не го е пипала, то е нямало никаква причина да минаваш на 10W40. Майсторите винаги си повтарят една и съща мантра-над 100х.км. ли е двигателя, то трябва да се мине на по-"гъсто" масло, за да не го гори. Това са глупости на търкалета и нямат нищо общо с теорията на ДВГ. Слагай си смело 5W40 и не слушай глупости-мазилните му свойства са по-добри, течливостта му при ниски температури е по-добра, измивните му присадки са по-добри, устойчивостта му е по-добра, вискозитетния му индекс е по-добър и изобщо всичко му е по-добро. Няма причина да караш с по-некачествено масло и зорлем да си съсипваш двигателя. Хубавото масло ще ти запази качествата на двигателя за по-дълго време.
          Dacia Duster 1.6 4WD

          Коментар


            #6
            staZart написа:
            RumenMM, погледнах таблицата на бош и там препоръчват 63Аh за Мареата. Проблем ли е ако взема по голям ампераж (70-75А)... в смисъл ще успява ли да зарежда коректно или е най добре да взема препоръчания 63 ампера?
            Остава и като размер да можеш да го събереш.Аз ползвам вече 4година един сребърен Шнайдер и колата я карам веднъж през уикенда, пали без проблем и при -25 миналата година.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Благодаря на всички за съветите. Поръчах си BOSCH DURATERM 4бр. + Bosch Silver 63 Ah. Сигурно и новото масло ще е 5/40 ... и се надявам че няма да имам проблеми зимата.Може да заключите темата.

              Коментар

              Working...
              X