Моля всеки, който има наблюдения над червен антифриз да сподели.Капачката ми е от сините, но съм чувал , че JTD се карало с червен.Верно ли е, че е препоръчително с дестилирана вода да се смесва ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение за антифриз
Collapse
X
-
освен в термостата, къде другаде да търся причината за бавното загряване, има ли начин въобще да разбера, дали термостата работи ? Преди време колата само , като й давах газ тогава отиваше на 90, смених термостата, както и да я карам отива на 90 градуса, просто все ми се струва, че отива доста бавно до там.... чудя се, на рейсърската броня, с големите дупки ли се дължи, или просто JTD-to зимата иска 5-6 км на 5та да загрее ?! (градско 1-2-3та скорост , голямо чакане да отиде на 90градуса)
-
няма смисъл от червения антифриз при тази кола. Аз лично мога да ти препоръчам ИГАТ антифриза, много е гъст концентрата, много мазен и като съм омазан с масло, забелязах, че като ми капне по мръсните ръце от този антифриз и ми измива ръката. В следствие от изброениите неща се разрежда с доста ДЕСТ. вода и реално излиза на цената на уж евтин. По спомен 1,5 литра концентрат струва около 12 лв и пак по спомен се разрежда 1:3 за -20Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: Мнение за антифриз
Така наречения "червен" антифриз, може да бъде от тъмно червен до бледорозов. Зависи от производителя. Повечето спадат към групата на етилен - гликолите. Това са най-добрите антифризи но и най-отровните! Задължително се разтварят с дистилирана вода. Чистия етилен - гликол замръзва на 10-12гр под нулата. Разреден 50/50 с вода замръзва при под -35гр. НИКОГА, НИКОГА не се кара автомобил с чист антифриз. Ако автомобила ти е с чиста охладителна система, го зареждай смело с такъв и 5 години не го мисли. Дава най-добра защита на всички алуминиеви детайли в двг.jimi69 написа:Моля всеки, който има наблюдения над червен антифриз да сподели.Капачката ми е от сините, но съм чувал , че JTD се карало с червен.Верно ли е, че е препоръчително с дестилирана вода да се смесва ?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Мнение за антифриз
Синия също е етилен-гликол в 98% от случаите. Само много старите антифризи са етилен. Червения е моноетилен гликол с добавки против корозия на алуминия.Няма да имаш проблем с червения, но е желателно да не го смесваш със "сините", т.е. преди употреба да си направиш промивка на системата. Червения има значително по-дълъг живот и щади уплътненията много повече.Danchojn написа:Така наречения "червен" антифриз, може да бъде от тъмно червен до бледорозов. Зависи от производителя. Повечето спадат към групата на етилен - гликолите. Това са най-добрите антифризи но и най-отровните! Задължително се разтварят с дистилирана вода. Чистия етилен - гликол замръзва на 10-12гр под нулата. Разреден 50/50 с вода замръзва при под -35гр. НИКОГА, НИКОГА не се кара автомобил с чист антифриз. Ако автомобила ти е с чиста охладителна система, го зареждай смело с такъв и 5 години не го мисли. Дава най-добра защита на всички алуминиеви детайли в двг.jimi69 написа:Моля всеки, който има наблюдения над червен антифриз да сподели.Капачката ми е от сините, но съм чувал , че JTD се карало с червен.Верно ли е, че е препоръчително с дестилирана вода да се смесва ?
Коментар
-
Re: Мнение за антифриз
Получих носача от Казанлък много бързо. В Събота беше при мен. Сега стои в гаража и чака момента за смяна. Ама нещо моя спря да скърца - уплаши се !!!!Airfan написа:Синия също е етилен-гликол в 98% от случаите. Само много старите антифризи са етилен. Червения е моноетилен гликол с добавки против корозия на алуминия.Няма да имаш проблем с червения, но е желателно да не го смесваш със "сините", т.е. преди употреба да си направиш промивка на системата. Червения има значително по-дълъг живот и щади уплътненията много повече.Danchojn написа:Така наречения "червен" антифриз, може да бъде от тъмно червен до бледорозов. Зависи от производителя. Повечето спадат към групата на етилен - гликолите. Това са най-добрите антифризи но и най-отровните! Задължително се разтварят с дистилирана вода. Чистия етилен - гликол замръзва на 10-12гр под нулата. Разреден 50/50 с вода замръзва при под -35гр. НИКОГА, НИКОГА не се кара автомобил с чист антифриз. Ако автомобила ти е с чиста охладителна система, го зареждай смело с такъв и 5 години не го мисли. Дава най-добра защита на всички алуминиеви детайли в двг.jimi69 написа:Моля всеки, който има наблюдения над червен антифриз да сподели.Капачката ми е от сините, но съм чувал , че JTD се карало с червен.Верно ли е, че е препоръчително с дестилирана вода да се смесва ?
Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Не, няма смисъл, само пари на вятъра. Сега не знам как е при вас, ама при мен антифриз повече от 2 години не може да изкара и то при адски късмет, я радиатор ще се прасне, я накой маркуч, я скоба, така да се кажа се самосменя на макс 2 год, какво да слагам антифриз, дето карал 5, това е за нова кола.alvanovo написа:Аз съм със син. Да минавам ли на червен?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Това е частен случай. Обикновено ако налееш много концентриран антифриз или Мотокс в каквато и да е консистенция има проблеми с течове. Аз на Мареата не съм имал никакъв теч 5 години.Червения антифриз е 3-4 лв по-скъп на литър (правя сравнението между Парафлу 11 и Парафлу Ъп). За нормален автомобил трябват 2-3 бутилки разредени на 50-60%, за да се изпълни охладителната система. В резултат на това ще сте дали 3 х 4 лв = 12 лв повече, но ще използвате нещо, което е по-качествено.pakumba написа:Не, няма смисъл, само пари на вятъра. Сега не знам как е при вас, ама при мен антифриз повече от 2 години не може да изкара и то при адски късмет, я радиатор ще се прасне, я накой маркуч, я скоба, така да се кажа се самосменя на макс 2 год, какво да слагам антифриз, дето карал 5, това е за нова кола.alvanovo написа:Аз съм със син. Да минавам ли на червен?
Коментар
-
Аз бях пред същата дилема миналата година. Колата беше със син по принцип който беше бистър. Реших пак да бъде син, тъй като познавах колата от три години, и нямаше проблем със синият антифриз. Затова сложих отново син, на парафлу. Все си е така бистър., и мазен на пипане. 50:50 смес я тествах във фризера на -18, беше си като водичка, никакви признаци на замръзяване. А и миналата зима температурите за малко слязоха на -20.Със сигурност обаче червеният е по-добър, с по-добра защита. Каквото и да вземете, гледайте да е марка. Не от магазините за автоаксесоари за по 3-4 лева литъра. Синият антифриз на парафлу, миналата година струваше 17 лева литъра!
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар