Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво мислите за следното масло AGIP SINT EVOLUTION 5W-40???

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    MadHead написа:
    Явно трябва да се въведе индекс от фрикшън тест на всяко масло....тогава ще се продава само един вид и никой няма да пита дали е добро
    е то има такива индекси - HTHS, 4 ball wear test и т.н. A този "friction test" нищо не показва, ето това намерих в... само ще кажа "темата", да не провокирам някой: http://www.youtube.com/watch?v=q5WXbj5jbN8 Това си е легитимно видео на амсойл, къде си показват как с един шампоан постигат по-високи резултати отколкото с моторно масло.
    Danchojn написа:
    Може да ти е странно но нямаш идея колко ще е полезно. Защо се напъват сега за клас SN по API! Защо вдигат дизеловите класове! Новите се различават най-вече по антизадирни качества.
    Новите класове по API и ACEA се различават по "антизадирните" качества сравнени с предишните? Кой параметър имаш предвид и как точно го подобряват, знаеш ли?

    Коментар


      #17
      Ами аз лично никога не съм гледал фрикционен тест при избор на масло. Факт е че няма такова огромно триене в една точка в двигателите. Да различните масла се представят различно на него, но дали има смисъл от това??? Гледам автомобили на по 500хил км като им свалим главите...ами няма износване на блока. Сегментите също са добре. След смяна на гумички, не горят и масло. Отделно тези коли се карат само с най-евтиния барльоч на пазара, защото са таксита. В този ред на мисли...ами да може някои масла да имат много добри резултати на фрикционен тест, но пък като се доплаща на всяка смана 3-4 пъти цената на другото масло...ами то няма много смисъл, защото няма да умираме с този двигател или автомобил. Даже такситата с най-евтиното масло, не могат да свършат ресурса на двигателя, ако не е прегряван или оставян без масло. А даже и да има нужда от ремонт...ами ремонта пак ще е по-евтин от това да караш със супер скъпи масла. Това е според мен
      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
      Powered by Total & Fobos LPG

      Коментар


        #18
        За да не остана неразбран, да кажа, че няма нищо лошо в маслата с добър резултат на фрикшън, но от това има полза най-вече при камиони, влакове и машини с голям пробег или моточасове. За обикновените коли, които караме по 10-15хил на година...смисъл няма, освен ако не искаме да си начешем крастата и да си обслужим автомобила с най-доброто според нас
        Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
        Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
        FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
        Powered by Total & Fobos LPG

        Коментар


          #19
          Danchojn написа:
          rotdot - Когато направиш този тест на Амсойл Ти лично, го покажи да ни докажеш! Моля! Или може би Амсойл казват, че са по-зле от един шампоан
          Аз нищо на никого не искам да доказвам. Искаш да кажеш, че показаното във видеото е лъжа? Ти изгледа ли го? Там показват как ако оставиш малко лагерчето да се загрее, триенето неимоверно намалява и така едно топло лагерче във вана с шампоан издържа повече от студено лагерче във вана с масло.

          Коментар


            #20
            MadHead написа:
            Ами аз лично никога не съм гледал фрикционен тест при избор на масло. Факт е че няма такова огромно триене в една точка в двигателите. Да различните масла се представят различно на него, но дали има смисъл от това??? Гледам автомобили на по 500хил км като им свалим главите...ами няма износване на блока. Сегментите също са добре. След смяна на гумички, не горят и масло. Отделно тези коли се карат само с най-евтиния барльоч на пазара, защото са таксита. В този ред на мисли...ами да може някои масла да имат много добри резултати на фрикционен тест, но пък като се доплаща на всяка смана 3-4 пъти цената на другото масло...ами то няма много смисъл, защото няма да умираме с този двигател или автомобил. Даже такситата с най-евтиното масло, не могат да свършат ресурса на двигателя, ако не е прегряван или оставян без масло. А даже и да има нужда от ремонт...ами ремонта пак ще е по-евтин от това да караш със супер скъпи масла. Това е според мен
            Онзи ден бракувахме колата на баща ми, на 500000км, 1.6 бензин, карбуратор, карана е без термостат 15 години - едва забележим ръб, леко огледални гърбици на вала, без видимо износване. Карана е често на много къси разстояния, маслото я е сменяно, я не.. на 27 години кола, на половин милион километра. Ще кажете сега, че не ги правят така двигателите, ще видим като го отворя някой от фиатите един ден живот и здраве.

            Коментар


              #21
              Danchojn написа:
              Но ако утре на мен ми изтече някъде маслото, аз и за миг няма да се поколебая да запаля и да се прибера от 100км например.
              ???
              Danchojn написа:
              Гледал съм клипа преди време. Всяко едно масло се тества на топло и студено. Едни издържат до към 30Nm. Други още на 10Nm задират. Трети държат над 150Nm без износване. Тези от Амсойл, що не покажат износването а
              Искат да покажат, че като се нагреят материалите, триенето значително намаля, затова имаме термостати... Искат да покажат колко е лесно да манипулираш този тест, защото разликата е от небето до земята единствено заради температурата на лагерчето. Ако ти тестваш всички масла с едно и също, то те са невалидни.
              Danchojn написа:
              Примера с колата на баща ти е добър но също така сме виждали БМВ 3 - а с генерация, пълна със стружки. Примери всякакви. Въпросът не е че ще караме колите си вечно.
              Аз толкова коли не съм виждал, но в ауспуха не виждам как мога да намеря стружки от някой сегмент или риза... От друга страна българският автопарк е пример и доказателство за издръжливостта на двигателите с вътрешно горене. Огледай се и виж колко коли, таксита и т.н. са на по над 300000км.
              Danchojn написа:
              Може да ти е странно но нямаш идея колко ще е полезно. Защо се напъват сега за клас SN по API! Защо вдигат дизеловите класове! Новите се различават най-вече по антизадирни качества.
              Малко повече информация може ли да споделиш по това?

              Коментар

              Working...
              X