Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възрастта на лятната гума като фактор за смяна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Възрастта на лятната гума като фактор за смяна

    Колеги, идва летния сезон и аз съм пред питанката да пазаря ли нови гуми. Сегашните ми летни са Мишлен, от 2005-та година. Работата е там че навъртаме малко километри и гумите имат грайфер, аз като ги карам не усещам някаква нестабилност в завой или при спиране, то верно че 90% се карат градско, но и на магистрала със 120км/ч не усещам проблем (аз повече не вдигам, всъщност на магистрала съм основно 100-110км/ч). За толкова години нямат балони и не са пукани. Зимата ги съхранявам в найлон в мазата легнали, няма влага. Мисля тея дни да сляза в мазата основно да ги огледам. Общо взето единствената причина да се замислям за нови е ДОТ-а. Та, давайте съвет, нови или да карам със старите?

    #2
    фг

    Колега попринцип казват че срока за експлоатация на една лятна гума която си запазва характеристиките е 10 г от датата на производство,така че ако нямат пукнатини,някакви балони, ронлив каучук нищо им няма Още година -две можеш да си ги караш спокойно,но после ги смени за да не изпадаш в някаква инфарктна ситуация.Преди седмица една гума на брат ми на колата направо се разцепи по целият диаметър и хубаво че беше задна .И познай какво .....гумата имаше ДОТ от 2002 година и имаше доста грайфер :D
    Nissan Primera 1.6 16v P11
    ex.Fiat Bravo 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Намери някой с пресни гуми и ги превърти малко на място, после превърти твоите.Почти съм сигурен, че твоите ще миришат повече на изгоряла пластмаса, другите на гума, освен ако не са много много китайски.От там нататък ти си решаваш как караш, дали спираш екстремно и т.н.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        При всички положения ще ги закарам при моя гумаджия да ги огледа много внимателно и да каже какво мисли.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          В края на миналата година си свалих от колата летните гуми, произведени в началото на 2006г., т.е. на възраст са над 5 годиншни, а аз съм ги карал 4 сезона или около 40’000км.АКО нямаше балон на едната и уронен каучук от профила на другата, не бих ги свалил - щях да ги карам с кеф и това лято, защото имат грайфер, нямат напукване, а каучука е достатъчно мек, дори и без да загрее гумата.Няма формула за тези неща - просто има огромно значение какъв клас е гумата, колко е тежка и мощна колата, какъв е стила на каране и т.н., и т.н..... Ако разполагаш със средства - купи си нови и продай тези, за да възвърнеш част от похарченото.Ако нямаш възможност да отделиш пари за нови гуми в момента - слагай тези и карай Просто имай едно на ум при мокро време или по-високи скорости!

          Коментар


            #6
            моето мнение е че нищо им няма на гумите щом не са напукани
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              Да ти имам проблема колега...Слагай ги и карай!
              ex.Мареа ТД100

              Коментар


                #8
                Днеска имах работа в мазата, та хвърлих едно око на гумите. Нямах шублер да измеря, но ако белега за износване в грайфера е на 1.6мм, значи имам около 4мм грайфер поне. Май ще стигне с внимание на мокро.

                Коментар


                  #9
                  Днес мерих с шублера, 6мм грайфер. Утре отивам да ги слагам.

                  Коментар


                    #10
                    Re: Възрастта на лятната гума като фактор за смяна

                    ls1 написа:
                    .... Зимата ги съхранявам в найлон в мазата легнали....
                    Гуми не се съхраняват легнали освен ако не са с джантите.Съхраняват се прави, като периодично се превъртат.
                    Fiat Punto 1,1- 1996г.
                    газ-бензин , "Lovato"

                    Коментар

                    Working...
                    X