....при положение че колата е на 143 000 км (доказано реални) мареата е 2000г. ....до сега е слагано само полусинтетика, но ми се струва че тва е голяма грешка, просто когато я взех ми "препоръчаха някакво на Мотул" което било заместител на селения и от тогава само с такояв се кара (колата е в мен от 90К км) да продължавам ли полу синтетика или да направя една хубава промивка и да сложа пълняГрешен раздел - преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво масло зa JTD105 при положение че.....
Collapse
X
-
Подкрепям и никога повече няма да налея нещо различно от 5/40, даже се чудя дали следващото да не е 0/40. На квартален хумор от типа - "до 100 000: 5/40, до 200 000: 10/40 и над 200 000: 15/40" - не се връзвам. От смяна до смяна не се налага да доливам, а дори имам леки течове от капака на клапаните, разчитам на датчика за ниво на масло, който търпи проверка на всяко даване на контакт.Airfan написа:Подкрепям и съжалявам, че не карам от повече време с 5w40.TIP написа:Миналата зима карах с 10W40, а тази с 5W40 и е много по добре.
Коментар
-
Добре де....Някой може ли да ми обясни в какво толкова се изразява при вас разликата, че никой не би се върнал на 10/40? И как определихте, че е мноого по-добре?Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Не съм с дизел, но разликата е очевидна както каза колегата в студеният старт как пали колата и какъв е звукът на двигателят след такъв старт. Не живея в бг и тук зимата е по-студена обикновенно. Тези -20 и надолу дето в бг ги виждаме веднъж на 10г за няколко дена тук държат обикновенно всяка зима по над 2м. Второ при големи преходи от по над хиляда км на ден на магистрали където залепваш на 140 и ако паднеш под тази скорост най-много някой тир да ти ’помогне’, щото те пък нямат ’пъргавина’ да влизат в лентата за изпреварване... та при тази скорост и продължитеност 5W-40 при мен не го пипа. Полусинтетиката дава някъв разход при тези условия.Трето предимство е пробега между смените. Най-грубо ако полусинтетиката се сменя на 10 хиляди, то пълната на 15. Това при мен. За JTD може да е друг препоръчителният преход, но предполагам разликата в пробега се запазва.Geraka написа:Добре де....Някой може ли да ми обясни в какво толкова се изразява при вас разликата, че никой не би се върнал на 10/40? И как определихте, че е мноого по-добре?
Коментар
-
Имам Castrto 5/40 и 10/40 само че са за бензинови. Не би трябвали да има разлика. Ще го пробвам, понеже аз лично не усещам разлика нито в паленето нито в горенето нито в звука на двигателя.ogi28b написа:Geraka - ако ти се намират по 10-20 мл от двата вида масло - сипи в прозрачна чашка и във фризера за 1 час. Извади и наклони да видиш кое масло колко тече. Сам ще се убедиш. Другото, както каза колегата, е възможността да сменяш по-късно. Моето 10/40 го сменях максимум след 8000 км.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар