Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за нов акумулатор
Collapse
X
-
Re: Въпрос за нов акумулатор
Ако караш на къси разстояния, няма да можеш да го дозареждаш. Т.е. дори да го поставиш на 100% зареден прогресивно ще го разредиш и може би убиеш. Но един разреден 100Аh акумулатор, доста би вдигнал разхода на автомобила, докато се зареди - 15% е съвсем реално.Ако си предимно на дълги разстояния, проблем нямаш. Така че съвета ми е да търсиш оптимума, а не максимума, така или иначе ще живеят еднакво.chaki написа:Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Въпрос за нов акумулатор
Смятам че около 84-85Аh с 800A стартов ток, ще ти е достатъчно.chaki написа:Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Няма ли да са му малко (нищо че толкова пише по книга)? То и за моето 1.9 JTD дават 60 Аh, 380 А стартов ток (ползвам 60Ah 540A) но малко издиша зимата при повишено потребление на ток, нищо че е перфектно здраве (за сега поне).ivailo rachev написа:По каталог дават 63А за 2.4ЖТД,ако му сложиш 100А както казаха колегите няма да може да се зарежда и така ще го скапеш бързичко.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Ами и на мен ми се струва малко мъничък,но така излиза по каталог,но както показа колегата 72А няма да са му нито малко нито много.batproho написа:Няма ли да са му малко (нищо че толкова пише по книга)? То и за моето 1.9 JTD дават 60 Аh, 380 А стартов ток (ползвам 60Ah 540A) но малко издиша зимата при повишено потребление на ток, нищо че е перфектно здраве (за сега поне).ivailo rachev написа:По каталог дават 63А за 2.4ЖТД,ако му сложиш 100А както казаха колегите няма да може да се зарежда и така ще го скапеш бързичко.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Не случайно препоръчах 85Аh с 800A, никога не пречи резерв от стартов токmitrity написа:Аз карам пак мареа само че 2.4 ТД и съм с 85 АЧ на МОНБАТ за 2 зими нямам проблеми
.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Уф, стига де. Искам да знаеш, че не се заяждам но грешиш.Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).Когато в рамките на 3-4 км. имаш два три старта на ден какво ще се случи, ще остане акумулатора зареден, ама друг път. За една седмица и е долу. Особенно зимата.Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.Диодите не се запояват в генераторите а се свързват с точкови заварки - запоени диоди=поправка от некомпетентно лице.При старт средно се изчерпват около 3-4Аh от капацитета. Твърде големият акумулатор има и голям вътрешен саморязряд, поради размерите му. Не е едно и също да върнеш 4Аh на малкия и на големия акумулатор. Те си имат загуби. Затова се търси оптимума.И пак да кажа - ако човека прави поне 30км дневно има не повече от 3-старта съм съгласен. Но зимата, падне ли заряда под 25% много бързо става пътник защото замръзва електролита, който вече е вода.muns61 написа:Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Няма да споря, ама явно не си виждал кой знае колко генератори, та даже и на Фиат.Само ще разкажа един виц: - Виждал ли си дали номера на презерватива отговаря на този на опаковката? - На презервативите никъде няма написан номер! -Явно, никога не си го развивал докрай!Danchojn написа:Уф, стига де. Искам да знаеш, че не се заяждам но грешиш.Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).Когато в рамките на 3-4 км. имаш два три старта на ден какво ще се случи, ще остане акумулатора зареден, ама друг път. За една седмица и е долу. Особенно зимата.Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.Диодите не се запояват в генераторите а се свързват с точкови заварки - запоени диоди=поправка от некомпетентно лице.При старт средно се изчерпват около 3-4Аh от капацитета. Твърде големият акумулатор има и голям вътрешен саморязряд, поради размерите му. Не е едно и също да върнеш 4Аh на малкия и на големия акумулатор. Те си имат загуби. Затова се търси оптимума.И пак да кажа - ако човека прави поне 30км дневно има не повече от 3-старта съм съгласен. Но зимата, падне ли заряда под 25% много бързо става пътник защото замръзва електролита, който вече е вода.muns61 написа:Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар