Здравейте! Преди около 2 години си взех фиат брава и я обслужих напълно. Маслото май беше селения, ако не се лъжа и го дават на 10 000 хол. километра да се сменя, но проблема е, че вчера проверих, колко още има, но за съжаление щеката е направена по такъв начин, че учудващо няма отбелязан, къде е минимума но имаше, колкото дебелината на кибритена клечка...Следователно въпросът ми е, трябва ли пак да се обслужва, да се сменя масло, или може просто да се купи и да се долее?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
FIat Brava 1.9TD - смяна на масло?
Collapse
X
-
Благодаря!biser_as написа:Ами ако маслото го караш вече 2 години даже и да не си му минал 10 000км. не е лошо да си го смениш заедно с филтрите
P.S. само последно, ако има много малко масло на щеката, знам че не е хубаво да се кара, но колко горе долу, би издържало докато не светне лампата?
Коментар
-
Ами с това обяснение ’много малко на щеката’ ненам дали има някой, който да ти каже колко точно имаш в колата и колко дълго още моеш да я караш така, преди да почнат да се износват разни детайли по мотора от недостиг на масло.Аз лично не бих я карал така колата (все пак е и кола с турбокомпресор), особено имайки в предвид кво маняшко масло е Селения-та и кви ще са му качествата след 2 години престои в двигателя ти
Ако нямаш финанси в момента за смяната му, поне си купи 1л. некво масло и го долей да не стане колата със ’сух картер’ :D
Коментар
-
Колега тая лампа за маслото светва като е ниско налягането на маслото ,а не като е ниско нивото на мслото.При jtd моторите има и лампа/датчик за нивото на маслото освен тази за налягането.По прицип маслото се сменя на 1 година или 10 000 км,което настъпи първо(изключвам маслата 100% синтетика и long-life).Viiipeer написа:ако има много малко масло на щеката, знам че не е хубаво да се кара, но колко горе долу, би издържало докато не светне лампата?
Коментар
-
Да разбирам ли, че лапата светва, когато края за двигателя е фатален - демек, когато няма масло и двигателя блокира?janyboy написа:Колега тая лампа за маслото светва като е ниско налягането на маслото ,а не като е ниско нивото на мслото.При jtd моторите има и лампа/датчик за нивото на маслото освен тази за налягането.По прицип маслото се сменя на 1 година или 10 000 км,което настъпи първо(изключвам маслата 100% синтетика и long-life).Viiipeer написа:ако има много малко масло на щеката, знам че не е хубаво да се кара, но колко горе долу, би издържало докато не светне лампата?
Коментар
-
Ми не,не разбирай.Може да има масло достатъчно,но налягането да е ниско и маслото да не може да се качва до където трябва.При това положение след определен период от време този мотор ще има проблеми.Преди малко исках да ти обясня че тази лампа е свързана към датчик за налягане и няма общо с нивото на маслото.Viiipeer написа:Да разбирам ли, че лапата светва, когато края за двигателя е фатален - демек, когато няма масло и двигателя блокира?
Коментар
-
Ами вече ми го смениха, но аз така или иначе си го следя, преди месец погледнах маслото и беше на "двойно ниво" от това, което споменах, но изведнъж реших да проверя нивото, понеже колата "хвърля" черен дим при по-рязко натискане на газта, или при объркана предавка, а и също така, забелязах бял дим и това ме накара да проверя маслото. Иначе до колегата по-горе, проверявам си маслото редовно, понеже аз колата допреди не я карах много и затова не ми се е налагало да следя нивото. Та според мен смяната я дават на 10 000км, аз съм минал 8 и мисля че не е много зле.P.S. по повод доливането от най-евтиното масло, не мисля че е оправдано, при положение че ще се сменя след броени дни.rusee написа:Интересно как за 2 години чак сега си погледнал маслото...
Та по темата:най-евтинко и сигурно е да си вземеш 1л М10Д,доливаш си го и минаваш 40-50 км без да се надяваш да ти издържи двигателят,така или иначе след два дни ще го сменяш.И както са казали колегите следи по-често нивото.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар