Ако тръгна повече да обяснявам, ще има все повече въпроси. Тук не говорим за вода срещу масло. Сравняваме масла по ВИ и съответно масла от група 1,2,3,4. За съжаление нямам толкова време да пиша.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
selenia менте или издухан двигател???
Collapse
X
-
Ами добре, колегата каза, че по вискозитетен индекс се сравнявали и има логика в това. Ти каза пък, че не е непременно по-хубавото масло с по-висок вискозитетен индексDanchojn написа:Ако тръгна повече да обяснявам, ще има все повече въпроси. Тук не говорим за вода срещу масло. Сравняваме масла по ВИ и съответно масла от група 1,2,3,4. За съжаление нямам толкова време да пиша.
Аз ще продължавам да си слагам селенията, пък живот и здраве да и направя още 100к км и ще ви кажа дали работи още мотора с тая глупава селения
Коментар
-
Не бива да се обижда Селенията. Но има и по-хубаво от нея. Не се сещам как по-накратко да обясна, но ВИ зависи от доста неща. Масло с Много висок ВИ означава че е стабилно при високи температури, най-общо казано. Но точно тези масла, може изобщо да не "слепват" с металните части при -10гр например. Затова горе писах, че този параметър не дава никаква представа за маслото при ниски температури, когато е най-голяма износването. Тогава работят антизадирни присадки, на които се разчита най вече при разпределителният вал, за двг-та с горен такъв.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Добре, това сега са пълни теории и общи приказки. Как така може да не "слепват" и защо? Как слепват маслата? Тая маслена помпа знаеш ли с колко бара налягане го смуче тва масло, това е зъбчата помпа, и на грес да е маслото ще го качи. И ти как ги проверяваш тия масла дали слепват при -10градуса и в двигателя -10 градуса дали не е 5 секунди преди да запалиш ?Danchojn написа:Не бива да се обижда Селенията. Но има и по-хубаво от нея. Не се сещам как по-накратко да обясна, но ВИ зависи от доста неща. Масло с Много висок ВИ означава че е стабилно при високи температури, най-общо казано. Но точно тези масла, може изобщо да не "слепват" с металните части при -10гр например. Затова горе писах, че този параметър не дава никаква представа за маслото при ниски температури, когато е най-голяма износването. Тогава работят антизадирни присадки, на които се разчита най вече при разпределителният вал, за двг-та с горен такъв.
Не го приемай в никакъв случай като заяждане, ама това слепване нищо не ми говори
Коментар
-
Аз просто не мога да разбера какво имаш предвид, че маслото не слепва, че не се задържа по стената на цилиндъра, къса масления клин ли какво? Просто малко по-подробно да обясниш ако може.Danchojn написа:Тия теории не ги измислям аз! Хората знаят и пишат книги и стандарти, аз споделям прочетеното.
Коментар
-
Май не сте ме разбрали от начало. Не казвам, че маслата от група 1 които имат ВИ около 120 са по-добри от маслата в група 3 например. То лонглайф маслата са от група 3 и нагоре. Но в зависимост от това какво има в конкретното масло и за какво е предназначено може да се окаже, че пална синтетика с ВИ 170, е по-добра от пълна синтетика с ВИ 180 например. Сравняваме близки масла и едва ли мотора ще разбере разликата в болшинството от случайте.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Добре, разбирам и благодаря за информациятаDanchojn написа:Май не сте ме разбрали от начало. Не казвам, че маслата от група 1 които имат ВИ около 120 са по-добри от маслата в група 3 например. То лонглайф маслата са от група 3 и нагоре. Но в зависимост от това какво има в конкретното масло и за какво е предназначено може да се окаже, че пална синтетика с ВИ 170, е по-добра от пълна синтетика с ВИ 180 например. Сравняваме близки масла и едва ли мотора ще разбере разликата в болшинството от случайте.
Айде, че оспамихме на човека темата
Последно само: на политрона колко му е ВИ
Коментар
-
Danchojn написа:10W40 - 170
Откога 140=170http://www.polytron.bg/pdf/maslo_10W40_technic.pdfНа мен все още не ми е известно масло с вискозитет 10W-40 да има ВИ>158.Моля, бъдете точни и коректни. Написал съм: "Това разбира се не е единствения признак за класифициране на масло, но е един от важните.neonglow написа:Ами добре, колегата каза, че по вискозитетен индекс се сравнявали и има логика в това.
"След спецификацията по API и ACEA аз гледам за:Кинематичен вискозитет при 100 градуса Вискозитетен индекс Пламна температураМинимална температура на течливостТук приключвам с постовете ми по темата и повече никога няма да пиша за масла във ФФБ.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Колега на пълната синтетика е 132.... http://www.polytron.bg/pdf/maslo_5W40_technic.pdf, тия стойности по-добри ли са сега? Ми то по спецификация е като на минерално масло ВИ на политронDanchojn написа:5W40 - 172 10W40 - 170
Коментар
-
Аз поне не знамAirfan написа:Започнахте да ми говорите на китайски, за това аз искам да попитам като лаик - има ли някъде спецификация, по която се класифицират маслата по критерий кое колко дълго си запазва качествата, защото май това е основният проблем - колко дълго въпросните масла отговарят на спецификацията.
Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар