Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

шум откъм пистовия ремък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    шум откъм пистовия ремък

    Колеги,тая търсачка изобщо показва ли нещо...само глупости ми излизат?Затова пускам темата с въпроса си...От средата на зимата чувам един по-специфичен шум идващ от пистовия ремък. Ремъкът е добренатегнат-не е прекалено нито е хлабав,не е първа хубост,не съм го сменял откак съм взел колата,но си мисля,че не е от него самия...Един колега се ослушва и ми вика ,че най-вероятно е водната помпа. Значи ремъкът не свири,просто се чува е шушнещ звук,по-ясно изразен при по-високите обороти...сякаш съм пуснал чешмата със по-силна струя,знаете какъв е звукът-аналогичен е при мен. То е ясно,че ще ходи на доктор скоро,но имам по-належащи неща ув,като накладките си например и нямам пари за всико в момента. Затова искам поне да знам какво мога да очаквам да "роди" водна помпа...ролка...ремък...климатик(колата е с климатик,не климатроник)?... И каква сумичка би ми излязло ако реша да сменя водната помпа,заедно с ролките и пистовия ремък -колата е мареа тд 100 както казах с климатик.
    ex.Мареа ТД100

    #2
    За да смениш водна помпа трябва да се сваля ангренажа, понеже се задвижва от него. Самата помпа струва към 70лв, но за работа ще ти вземат доста. Аз лично се съмнявам да е в нея проблема. По-скоро е от някоя от ролките на пистовия ремък. Мойта кола в момента е в бокса за ремонт на нафтовата помпа и смяна на ангренажа. Обаче при свалянето на пистовия ремък се установим, че и ролките на този ремък за доста зле, а съм ги сменял. Отделно и лагера на компресора на климатика е за смяна.На пистовия ремък има 2 ролки - едната е паразитна, а другата е на обтяжният механизъм. При сваляне на ремъка и завъртането им на ръка ще разбереш със сигурност от коя е.Като се свали ремъка най-добре прегледайте и състоянието на другите работи - лагера на алтернатора, на климатика, също важно е да се провери и демпферната шайба на коляновия вал (че с нея какви ядове съм брал, че и 2 пъти я сменях).Забравих да кажа, че ако запалиш колата със свален пистов ремък ще разбереш дали не идва някъде от водната помпа и ролките на ангренажа. Ако шумувете изчезнат със свален ремък значи търси проблема само в ролките на пистовия ремък.Успех.
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    Коментар


      #3
      Колега да не са лагерите на динамото?
      ex. punto elx 1.2i
      Lancia Libra 1.6

      Коментар


        #4
        Geraka написа:
        За да смениш водна помпа трябва да се сваля ангренажа, понеже се задвижва от него. Самата помпа струва към 70лв, но за работа ще ти вземат доста. Аз лично се съмнявам да е в нея проблема. По-скоро е от някоя от ролките на пистовия ремък. Мойта кола в момента е в бокса за ремонт на нафтовата помпа и смяна на ангренажа. Обаче при свалянето на пистовия ремък се установим, че и ролките на този ремък за доста зле, а съм ги сменял. Отделно и лагера на компресора на климатика е за смяна.На пистовия ремък има 2 ролки - едната е паразитна, а другата е на обтяжният механизъм. При сваляне на ремъка и завъртането им на ръка ще разбереш със сигурност от коя е.Като се свали ремъка най-добре прегледайте и състоянието на другите работи - лагера на алтернатора, на климатика, също важно е да се провери и демпферната шайба на коляновия вал (че с нея какви ядове съм брал, че и 2 пъти я сменях).Забравих да кажа, че ако запалиш колата със свален пистов ремък ще разбереш дали не идва някъде от водната помпа и ролките на ангренажа. Ако шумувете изчезнат със свален ремък значи търси проблема само в ролките на пистовия ремък.Успех.
        Ясно...Всъщност проблема се появи зимата след като смняхме ангренажа-тогава ми казаха,че и пистовия ми ремък просвирва(не се бях замислял дотогава,но май го имаше тоя момент) и ми го понатегнаха,понеже бе хлабав. Но и казаха,че е хубаво да внимавам с него,защото не е първа хубост и шумовете идват от него-не конкретно ремъка а някоя ролка Понеже колегата ми слушаше и е виждал повече коли от мен ,ме притесни констатацията му,че е водната помпа. След смяна на накладките съм предвидил да погледнем и тоя проблем,като така или инъче ще установяваме защо не работи климатика(вероятно само фреон няма) Благодаря за отговора,малко се успокоих,че няма да хвърля водите насред път А самата смяна на пистовия и ролките каква пара ще излезе?
        ex.Мареа ТД100

        Коментар


          #5
          Ами пак ти казвам гаранция няма от къде идва. Най-лесното е да се свали пистовият ремъки да се запали колата. Така ако няма шумове поне ще си спокоен, че е от някоя ролка на пистовия ремък, а не от водната помпа. А от коя точно може лесно да се разбере, като се завртят на ръка и се пробва дали имат луфт. При мен така виеше доста време. Накрая паразитната ролка направо блокира и ремъка се запали и залепна. Изовода сам си ги прави дали си струва да се чака.Иначе за цените:Паразитната ролка е около 50лв.Обтяжният механизъм, заедно с ролката е към 75 лв. Демпферната шайба на коляновият вал е около 200лв. Дано да не се налага да я сменяш За работа идея си нямам какви пари може да ти искат. Ако намериш някой приятел и с подходящи инструменти все си мисля, че не е толкова трудно да се справите. Има доста писано за тоя ремък във форума.Ето ти и една полезна тема, ако не си я чел разбира се: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44698
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар

          Working...
          X