Колеги някой може ли да ми каже кое е най-доброто масло за този автомобилБлагодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Масло за Fiat Croma 2.0i 8v 89г
Collapse
X
-
Напълно! Заиграването с работния вискозитет на маслото може да доведе само неприятности.Ето и границите на вискозитетите при 100гр.40 --> над 12.5 и под 16,330--> над 9,3 и под 12,5 Щом всички казвате, че работния е 40 добре, но вкаталозите за Кромата е малко каша та затова питах!biser_as написа:Мма ти сериозно ли мислиш, че ползването на масло с вискозитет 40 вместо 30 може да скапе мотор? :DDanchojn написа:Колега, кажи по-добре кода на мотора. Да не се окаже че си за работен вискозитет 30 а не 40 и да скапеш мотора.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Каша в каталозите за Крома няма, просто хората са дали различни вискозитети масла в зависимост от климата, при който ще се експлоатира автомобила-ако я караш в Швеция или Норвегия няма смисъл от масла с топъл вискозитет 40 и нагоре, щото при ниските температури, трудно ще можеш да го загрееш.В България климата е принципно умерен, а лятото клонящ и към горещ, тта за такива климати е по-подходящо масло с топъл вискозитет 40 или по-висок.Аз лично не съм виждал счупен двигател от това, че е ползвано масло с топъл вискозитет 40 вместо такова с 30, но съм виждал обратното-мотор на който лагерите не бяха в никак добро състояние от ползване на масло с вискозитет 30, лятото при 30+ градуса и малко по-агресивно каране на магистралата
Маслото е било прегряло, вискозитета му е спаднал доста (станало е на ’чорба’ образно казано), налягането е било по-ниско и ’филма’, който трябва да осигурява въпросното масло между триещите се метални части е бил прекалено ’крехък’ и те така-моторя за ремонт
Мойто лично мнение е, че подходящо за в БГ масло за таз кола е качествена полусинтетика 10В40 и още по-добре е синтетика 5В40, но цената и е по-височка.
Коментар
-
Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
:D То има и доста коли, на които производителя е казал да се ползва 5В30 (за удължен период между смените) или 5В40 и да си карат така целогодишноDanchojn написа:Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.
И ся ко праим? :D Как така мърдат и то в посока дето е грешна уж.А и ненам дали обърна внимание мма таз кола е от далечната 89-та година и хлабините в двигателя (ако не и е правен скоро качествен основен ремонт) ги знае само някоя мнооо добра врачка, но можеш да си сигурен, че са различни (по-големшки) от заводските :D
Коментар
-
За това съм съгласен!Но в рамките на добрия тон, не мога да се съглася с останалото. Ето извадка от таблици за вискозитетите.0W 6200 при -35°С 60000 при -40°С 3.8 - -5W 6600 при -30°С 60000 при -35°С 3.8 - -10W 7000 при -20°С 60000 при -30°С 4.1 - -15W 7000 при -15°С 60000 при -25°С 5.6 - -20W 9500 при -10°С 60000 при -20°С 5.6 - -25W 13000 при -10°С 60000 при -15°С 9.3 - -20 5.6 <9.3 2.630 9.3 <12.5 2.940 12.5 <16.3 2.9(0W-40, 5W-40 и 10W-40 классы)40 12.5 <16.3 3.7(15W-40, 20W-40, 25W-40, 40 классы)50 16.3 <21.9 3.760 21.9 <26.1 3.7XWY Числото X е означението на нискотемпературния вискозитет на маслото-съществуват 6 нискотемпературни класа(0w....25w) .Какво ще бъде числото(в кой клас ще се впише),определят два теста- ASTMD5293 и ASTMD4684 -с оборудване съотв.,,Симулатор на студения стартbiser_as написа:А и ненам дали обърна внимание мма таз кола е от далечната 89-та година и хлабините в двигателя (ако не и е правен скоро качествен основен ремонт) ги знае само някоя мнооо добра врачка, но можеш да си сигурен, че са различни (по-големшки) от заводските :DPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз до сега не съм виждал счупен мотор ако е бил с двигателно масло независимо какво.Виждал съм счупен от липса на масло.0W/40,5W/40,10W/40,15W/40 са с еднакъв вискозитет при работната температура на двигателя и при 100*.Разликата е само при студените стартове и естествено е за предпочитане маслото 0W/40,но е доста слъпо.С това масло двигателя ще има същото мазане след студен старт,както при работната му температура след загряване.Дайте ми масло 0W/30 или 0W/40 и все с него ще си карам колите и чакайте да ми се счупи двигателя.
Коментар
-
Хубаво е, че си ми копирал разни извадки и обяснения (въпреки, че аз лично не мисля, че на мен са ми необходими-аз за маслата уроците съм си ги научил отдавна :D ), но не е лошо да помислиш и над другото от предишния ми пост (с което не си съгласен)-примера, който ти дадох е за 2 коли, които обслужвам (Шкода Октавия 2009-та, 1.9TDI PD и БМВ 320i 2007-ма). И за двете коли в официалните им сервизи ми дават избор при смяна на масло или 5В30 (лонглайф за удължен пробег между смените) или 5В40 за нормална смяна
Тия X и Y от пост-а ти много добре знам какво характеризират и че двигателя и зиме и лете достига работна температура (на водата обаче, там има кой да я регулира), мма ти ми кажи вискозитета на маслото, който най-пряко се влияе от температурата дали е еднакъв според теб при 0 градуса навън и лежерно каране и при 35+ градуса навън и 180км/ч по магистралата? Туй нещо дето му викаш ’работен вискозитет’ дали не варира и как можеш да го знаеш какъв е?Ти едва ли в колата си имаш уред за температура на масло и налягане на масло, мма аз имам и мога да ти кажа, че с масло 5В40 на мойта кола лятото не и е добре (въпреки, че има маслен охладител) , но виж зимата и при спокойно каране и е перфектно - държи си 2 бар-а налягане (на празен ход) и 80-ина градуса на маслото и няма грижи. Същите показатели на налягането ги постигам лятото само, че с масло 10В50 и температурата му достига понякога 120 градуса. :D Ааа и за тия по форумите дето са си изпатили от разни масла-има ги наистина, мма в повечето случай е щото не ги е еня дали маслото дето сипват е качествено изобщо, важното е да е супер ефтино и ако може го сменят на по 15 000+ км. и маслен филтър да сменяват през смяна на маслото ако е възможно :DЛек ден и на теб
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар