Пробега на маслата е даден в км./ при условно среден режим на натоварване/ а не във време-месеци или години, така че като ти стои колата по вече време на място/ колега Vipeer/ няма логика да го сменяш по рано.А иначе колкото по рано толкова по добре за двигателя.Ако прехвърлиш пробега нищо няма да и стане за момента но скъсяваш общо живота на мотора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АНКЕТА Карате ли повече от 10 000 км с едно масло ?
Collapse
X
-
хахаха често ми се случва в това забързано ежедневие на 2 пъти се случва съвсем случайно да погледна и оп тя станала на 12 000 и последния път на 13 000 и как го видях имаше съвсем малка капчица масълце на щеката иначе нямаше да се сетя че е отработено вечеДушата в рая на Фиата оборотомера до края!
FIAT BRAVO 1.8GT
FIAT BRAVO 1.9TD ex
Коментар
-
Ами аз на моята (Опел Вектра ’08 ) все на 15 000 го сменям +- 1500 км. Даже последния път го смених на 18000 и никакви проблеми за гаранцията. Според мен маслото трябва да си се сменя на колкото си пише, иначе само още повече замърсявате екологично (защото не вярвам някой да спазва изискванията за рециклиране). Що се отнася за състоянието на двигателите- ето ви нещо за размисъл. На старите Чавдарки (не сетра, а тези с двигателя отпред) някога бяха остановили, че двигателя се запазва и върви по-добре с отработено масло. И сипваха наистина изгоряло масло.След като днес смених маслото на Стилото на девойката ми със Селения Голд, ще го сменя пак след 15К км.Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
----------------------------
Ignorance is a bliss
Коментар
-
смених маслото на 11 200втория път, в зависимост от това дали ще започне да го гори (по това съдя дали маслото е загубило свойствата си) ще го откара до 15 000Sev написа:на Бравата го сменях на 10 - 12000на новата таратайка от АутоИталия са написали 15 000 или една годинано в книжката, която е на английски пише 30 000 или две годинив началото мислех да го сменя на 10 000, но като помислих и се отказахкато стане на 1 година ще го сменя, тъкмо ще е на 12 - 13 000 км
Коментар
-
Не е точно така. При продължителен престой на маслото, в него започват химични процеси, които намалят смазочните му свойства. Затова производителите на автомобили и на масла, дават живот на маслото 10000 км (15000 км) или една година (което дойде първо). Има значение дали маслата отговарят на излискванията на производителя. При новотехнологичните масла с подобрена формула, с цел по-голям пробег, по-добра защита на двигателя и опазване на околната среда (по-дълъг живот на маслото = по-малко изхвърлено отработено масло) се препоръчват пробези до 20000 (30000) км или 2 години. Тук вече от голямо значение са хомологациите на маслата за конкретния автомобил (спецификация изисквана от производителя) Също така зависи и от начина на експлоатация на маслото, от състоянието на двигателя и др.Така че, възможни са и пробези над 10 000 км, стига маслото да отговаря на изисквания стандарт на производителя.поздрави, Антон Тодоровbobis написа:Пробега на маслата е даден в км./ при условно среден режим на натоварване/ а не във време-месеци или години, така че като ти стои колата по вече време на място/ колега Vipeer/ няма логика да го сменяш по рано.А иначе колкото по рано толкова по добре за двигателя.Ако прехвърлиш пробега нищо няма да и стане за момента но скъсяваш общо живота на мотора.YACCO - МАСЛАТА НА СВЕТОВНИТЕ РЕКОРДИ
- всички видове масла за Автомобили, Мотоциклети, Трансмисии
- Антифризи, Спирачна течност
Коментар
-
Aко колата ти е тази от подписа, двигателя JTD мисля че беше Common Rail ? За него по-добрият избор е VX 600 5w40.janyboy написа:Elf TD 10w-40 на 8500-9000 км.Смея да твърдя че е доста добро масло.От смяна до смяна не доливам грам.Сега мисля да сложа Yacco VX500 10W-40.
YACCO - МАСЛАТА НА СВЕТОВНИТЕ РЕКОРДИ
- всички видове масла за Автомобили, Мотоциклети, Трансмисии
- Антифризи, Спирачна течност
Коментар
-
Да ти кажа аз бях се навил за VX600(давате го че не е 100% синтетика),но размислих и ще си взема VX500(давате го 100% полусинтетика).Да мотора е комън рейл,но е старичък вече.Плюс това не е чак толкова студено в БГ през зимата.Не вярвам да стане под -30 градуса.Наистина VX600 има по-добри характеристики,но и тези на VX500 ме устройват.А и тенденцията при смяната на маслата е : пълна синтетика-полусинтетика-минерално(никога не бих си сложил такова дори и на 400 000км), а не обратното.YACCO-BG написа:Aко колата ти е тази от подписа, двигателя JTD мисля че беше Common Rail ? За него по-добрият избор е VX 600 5w40.janyboy написа:Elf TD 10w-40 на 8500-9000 км.Смея да твърдя че е доста добро масло.От смяна до смяна не доливам грам.Сега мисля да сложа Yacco VX500 10W-40.
Коментар
-
VX 600 е нормалната синтетика (каквито са на пазара) . A 100% синтетика са най-високия клас синтетики те са разработени по по-различни формули, за по-големи изисквания и натоварвания. Съответно и цената им е по-висока. Както прецениш - и VX 500, и VX 600 са добър избор за този автомобил.janyboy написа:Да ти кажа аз бях се навил за VX600(давате го че не е 100% синтетика),но размислих и ще си взема VX500(давате го 100% полусинтетика).Да мотора е комън рейл,но е старичък вече.Плюс това не е чак толкова студено в БГ през зимата.Не вярвам да стане под -30 градуса.Наистина VX600 има по-добри характеристики,но и тези на VX500 ме устройват.А и тенденцията при смяната на маслата е : пълна синтетика-полусинтетика-минерално(никога не бих си сложил такова дори и на 400 000км), а не обратното.YACCO - МАСЛАТА НА СВЕТОВНИТЕ РЕКОРДИ
- всички видове масла за Автомобили, Мотоциклети, Трансмисии
- Антифризи, Спирачна течност
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар