И аз обичам планинското каране, например Столетов, нагоре ми е по добре отколкото надолу, когато карам по прав и дълъг път ми става отегчително. Когато караш нагоре имаш предимството с отпускане на газта колата да намали сама, винаги гледам максимално далеч в завой дали идва някой отсреща, при чист път и добра видимост обичам да сека завоя по тангентата му. По надолнище карам по-страхливо и на скорост. Има едно правило: на която предавка качваш, на тази трябва да слизаш. Шофьор съм от 1979 г., кат. Б и имам доста километри зад гърба си, вече всичко ми е така автоматизирано, че като прочетох по-горните коментари се запитах дали и аз така карам. Не твърдя че съм супер карач, но се справям все още. Последните години съм максимално стриктен шофьор, може би е от ЕГН-то, но съм се нагледал и изпадал в доста кофти ситуации, че не виждам смисъл от рискове.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съединител и шофиране в задръствания
Collapse
X
-
ilko-gd написа:Много правилно за изнасянето, въпреки че много от шофьорите на леки коли го правят неправилно, ти с камиона предполагам си усетил как е правилният начин. При десен завой се изнасяш максимално в ляво преди завоя, така като тръгнеш да завиваш и вече си в самият завой вече си се прибрал в твоето платно и не може да се удариш в насрещният. При ляв завой преди завоя се изнасяш максимално в дясно, към банкета, така като започнеш да завиваш в средата на завоя където е най-вероятно да се ударите с насрещният си оставаш в твоето платно, като същевременно заради изнасянето хващаш завоя много по-плавно, не толкова остро. Сега се замислете всеки ден по колко пъти ви се случва някой да ви "сече" завоя заради неразбиране на елементарни физични закони.todorshalev написа:За завоите намаляван на скорост и в средата на завоя подавам газ , но по интересното е че вече се изнасям и с колата все едно съм с камиона. :D
Мдааа ако не го правя ще стане някаде Фал че съм много голям и си ми трябва място, а именно в средата на завоя да съм си в моята лента.А има много хора дето ме освиркват да речем трябва да влезна в тясна пряка и за това се изнасям и в средната лента понеже не успявам да свия толкоз лесно трябва ми повече място ,а те ме задминават отдясно .
Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Изнасянето на колата вляво или вдясно намалява недозавиването при колите с предно предаване и предно разположен двигател и върши работа, дори в малки и тесни 90 градусови квартални улички. Даже на тези, които се возят при мен им прави впечатление, че преди завой изнасям колата "все едно карам камион с ремарке"
http://www.drivingfast.net/technique...vian-flick.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_flick
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар