Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с волана

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с волана

    След смяна на рейка, волана ми е половин оборот надясно.. Въпроса ми каква е последователността, за да си го изправя? Какви инструменти са ми необходими? И самия процес на работата! Рових се из форума, но не намерих нищо подходящо, което да ми помогне! Благодаря предарително Колата ми е Браво, 99-та, 1.2, 16В, 82к.с.

    #2
    Прави се долу от карето в краката. Внимавай с ленторият кабел във волана за възглавницата!!! Този дето е сменял рейката дано да не е бил "майстор", най-добре ново поставяне на кабела.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Това не се прави в гаража, а със специализирана техника в сервиз, която може да измери отклонението с точност до 1 секунда. Нарича се "реглаж на преден мост". Накратко - ходи на реглаж да ти го изправят. На самия реглаж - ще застопорят волана в положение, което ти харесва и след това ще навият единия накрайник, а другия - ще отпуснат и така ще изправят предните гуми спрямо задните и също - лявата спрямо дясната. Ето тук може да видиш как се регулира външния спрямо вътрешния накрайник на рейката: ЛИНК. Това ще правят и в сервиза, само че машината ще подсказва кога ъгълът е 0.00’00"

      Коментар


        #4
        Не слушате какво ви казвам за кабела. Това с накрайниците е последен етап за съвсем малка корекция, я си представете единият накрайник почти напълно навит, а другият почти напълно развит?Поне на Пунто 2 волана има САМО едно положение, в което влиза на пръта. Това не значи, че някой гений не може да му...
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          кола

          Може да идеш на реглаж стенд 25-30 лвили само волана да се премести ако е направен реглаж преди това катовнимаваш за лентовия кабел
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            Не слушате какво ви казвам за кабела. Това с накрайниците е последен етап за съвсем малка корекция, я си представете единият накрайник почти напълно навит, а другият почти напълно развит?Поне на Пунто 2 волана има САМО едно положение, в което влиза на пръта. Това не значи, че някой гений не може да му...
            това с накрайниците става само гокато са давани съвъти като твойте и някой е презацепвал волан или карето,не е изключено и вътрешен накрайник да е сменен с по-къс/дълъг
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              ...

              Най лесното е:разхлабваш болта на кормилния прът, който влиза в рейката, но преди да го разхлабиш завърташ воланапълен ляв и пълен десен. Волана на фиата прави три пълни оборота. слягаш го да е по средата горе долу. Изваждаш леко нагоре шлиците на рейката след като охлабиш болта и със сила завърташ волана да преплъзне по шлиците и след това стягаш и на преден мост.
              Fiat Brava 1.6 16V 90HP
              Fiat Brava 1.2 16V 80HP
              Fiat Bravo 1.2 16V 80HP

              Коментар


                #8
                nsn написа:
                това с накрайниците става само гокато са давани съвъти като твойте и някой е презацепвал волан или карето,не е изключено и вътрешен накрайник да е сменен с по-къс/дълъг
                Пиши грамотно, ясно е че щом не можеш да напишеш едно изречение правилно какъв монтьор си А моите съвети са много правилни, не подвеждай колегата. Почти всяка седмица оправям бакиите на поне един монтьор като теб.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за отговорите, колеги! Направил съм реглаж на предницата и от там ми казаха същото, че трябва да се презацепи! Исках просто да знам дали мога да сваля самия волан и да го преместя с половин оборот наляво? Демек да махна еърбега и да го завъртя. Ще изправя гумите и после просто да го преместя, не е задължително да е под 1 секунда точност, но да е прав. Не знам дали може, но за това питам, колеги! Дано сте ме разбрали, че нещо обяснението ми куца

                  Коментар


                    #10
                    Първо свали минуса на акумулатора и изчакай поне 20 минути - не слагай клемата докато не приключиш, че ще светне лампата за възглавницата.После като свалиш възглавницата на волана и развиеш гайката провери дали случайно като извадиш волана освен ситните шлици няма и по-едри, които позволяват слагането му само в едно положение. Ако е така ще трябва да го презацепиш от карето долу в краката, ако не си го правиш направо от волана.Внимавай с лентовият кабел. Най-добре го свали, навий го в едната посока до край и после обратно в другата пак до край и брой колко оборота прави. На Пунтото това са 6 оборота общо. После като е навит до край правиш само половината обороти - в примера с Пунтото 3 оборота. Като направиш и третият трябва прозорчето и маркера в долният край на кутията на кабела да съвпадат. След като си оправил волана при прави гуми слагаш кабела, после волана и това е.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Абе що си усложнявате живота? Пръта щом е зацепен на рейката вече няма значение къде ще се коригира. Дали долу на карето или горе от самия волан. Най-лесно е да се навие волана в пълно ляво и после пълно дясно и да се види колко оборота прави открай докрай. Най-вероятно ще са 3 пълни както е казал колегата по-горе. После се разделя стойноста на половина и от едно от положенията (ляво-дясно по избор) се върти точно толкова! Гледа се колко е изместен волана, откача се и се зацепва точно в средата доколкото е възможно. После бягаш на реглаж!
                      ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                      // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                      Коментар


                        #12
                        Защото този дето е сменял рейката ако е врътнал някой оборот на волана докато е бил разкачен от рейката и ти като навиеш пълен и късаш кабела, за това съм обяснил, че е по-добре да се свали кабела, да се изправи волана, да си "настроиш" кабела точно на средата както съм обяснил и да си го монтираш. Всичко това на изключен акумулатор, за да не ходиш после да чистиш грешката във възглавницата. Отделно от това в случай, че е като при Пунто 2 волана горе на пръта влиза САМО по един начин и корекцията се прави долу от карето. Може при Браво/а да не е така, защото няма електро усилвател на волана - в този случай може да си нагласиш волана и горе ако всички шлици са еднакви, но свалянето на кабела и настройката му са силно препоръчителни.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          Да, на тоя модел прави 3 пълни оборота от край до край. Ако съм запомнил правилно - само на Браво HGT прави 2.4 оборота. Горе няма значение в каква позиция е, с хидравличен усилвател е. А колкото до онова с минутите и секундите точност - то се прави за самите гуми - една спрямо друга, а не за волана, те задължително трябва да са изправени с много голяма точност, а за такова драстично отклонение, като неточно зацепен волан - трябва си наместване по описаните от колегите начини. Самият волан - може да е сложен всякак, моят в момента е с около 10 градуса надясно и вече му свикнах. Не се съобразих, че в тази тема може да не е взето предвид зацепването и воланът да е накриво от лошо зацепване. Извинявам се, ако съм подвел автора, че само с реглаж долу ще се оправи. Може и да се оправи, но няма да е правилното решение. Правилно си е така, както казва ilko-gd.Ама половин оборот е страшно много, това си е 1/3 от хода за завой в посока (оборот и половина в посока). Като е слагана рейката - не е ли обърнато внимание на това?

                          Коментар


                            #14
                            ilko-gd написа:
                            nsn написа:
                            това с накрайниците става само гокато са давани съвъти като твойте и някой е презацепвал волан или карето,не е изключено и вътрешен накрайник да е сменен с по-къс/дълъг
                            Пиши грамотно, ясно е че щом не можеш да напишеш едно изречение правилно какъв монтьор си А моите съвети са много правилни, не подвеждай колегата. Почти всяка седмица оправям бакиите на поне един монтьор като теб.
                            майсторе,не случайно на някои модели коли единият шлиц е по-дебел-това го правят с цел точно такива като тебе да не презацепват волана но какво ли знам аз,щом ти всяка седмица презацепваш поне по един волани да попитам къде съм написал че съм монтьор?
                            Bravo 1.9d 97г

                            Коментар


                              #15
                              nsn написа:
                              майсторе,не случайно на някои модели коли единият шлиц е по-дебел-това го правят с цел точно такива като тебе да не презацепват волана но какво ли знам аз,щом ти всяка седмица презацепваш поне по един волани да попитам къде съм написал че съм монтьор?
                              Ами ако се върнеш назад в темата ще видиш, че точно това съм обяснил - точно заради тези по-дебели шлици се прави долу от карето в краката. А това да изправяш волан, който видимо стои крив при прави гуми от накрайниците няма въобще да го коментирам.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X