Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Икономично каране?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    qnkov написа:
    Не бързам за никъде, малък град - 40 километра, достатъчни. Еми, да сипвам 10 литра, нулирам и карам 1 седмица, като на ден правя по едва 10 км. Не знам на 50-60 километра като че ли вече няма гориво. Зимата 10 литра за 40 км. По някой път въобще не я карам и си трупам по 10 литра и накрая я пълня догоре за 1 месец. Резервоара ми с резервата ли е 50 литра? Или е там 55?В момента колата ми е на лампа! Да отида да й сипия 25 литра и ако стрелката цъфне до половината, значи е така, 50-55 литра резервоар? Аз вярвах, че е 60 литра резервоара и може да се бъркам в сметките ми за разхода. Може да си е нормален за двигателя.
    ако гори 20-25/100км то ти е по-евтино с такси да пътуваш :D по стрелката трудно ще хванеш колко литра ти е резервоара
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #17
      Според сервизните документи за модели 95-98 - обемът на резервоарите на Браво и Брава е 50 литра за 1.4 и 1.6, и 60 литра за 1.8, 2.0 и дизеловите двигатели.

      Коментар


        #18
        аз моита кола сьм я засичал извьн градско само когато ми се наложи да ходя до Хьрватия и на климатик сьс скорост 110 - 170 мах при които от време на време сьм свалял на 3-та при испреварване колата даде 8 расход колата е фиат браво хгт виснезнам дали това е нормално но на мен не ми се вижда много

        Коментар


          #19
          Нормално е - при такава скорост, а и с климатик, още повече имаш предпоставка за едни 25% по-голям разход, защото си с един цилиндър в повече
          Fiat Marea Weekend 1,6 16V

          Коментар


            #20
            muns61 написа:
            Колкото по-малко резки ускорения и спирания, толкоз по-икономично. Въобще колкото по-малко спирачки ползваш, толкоз по-малко гориво хабиш. Въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта - ако увеличиш двойно скоростта, съпротивлението на въздуха се увеличава четворно.
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #21
              Оги, на Браво 1.8 резервоара е 50л. залагам си левия те..., на Брава и Марея 1.8 е 60л. и 2.0 също е 60л. Янков ако на извън града ти харчи 7-8.5л. разхода е отличен, на мен в града ми харчи 11-13л. зависи, но при теб тоя разход трябва да е по малък, все пак при вас едва ли има светофар на всяко кръстовище. Създай си навика като караш извън града да подържаш 3000рмп на 110км/ч. и без резки нервни изпреварвания. А при вас спокойно може да си караш и на 4-та и 5-та. Не пускай на свободна ами просто пускай педала на газта на скорост. И ако се научиш да спираш на скорост и по кръстовищата съвсем ще ти падне разхода. Резервата ти е 7или 8 литра зависимост от наклона на автомобила, Ако резервоара ти е 50л не си мисли че като сложиш 25л. и стрелката ще стигне половината, напротив ще я подмине с две чертички. Резервоарите и нивомерите ни са правини в час по трудово от шестокласници, така че дикиш да им нямаш. Аз на мойта стрелка по мога да и повярвам че ми показва от къде духа вятъра но не и колко има в резервоара
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #22
                Аз да ви питам, защо дизелаците, след като и без това са по-икономични, са им турили и по-голям резервоар И аз бях останал с впечатление, че Бравотата са с 50 литра, затова и така написах по-нагоре, на Оги данните сочат разлики при отделните мотори, сега като написах в гугъла Фиат Браво, на технически данни за 1,8 дават 50 литра, а само на комбитата ли е 63 литра, щото аз на моята талига за толкова го броя?
                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                Коментар


                  #23
                  Много полезна тема се очертава. Ще има възможност да обменим опит по този немаловажен въпрос.Колеги, едно такова питане. При неизправен термостат и недостигане на работната температура на двигателя има преразход на гориво - това е ясно. Но имате ли конкретни наблюдения с колко горе-долу се повишава разходът? Аз лично съм с неработещ термостат / 1.9 JTD, по някои данни MultiJet/ и сега в летните жеги все отлагам смяната му, с убеждението, че влиянието на този фактор е минимално. Стрелката за температурата ми наближава средата на скалата само в изключителни случаи. Та какви икономии сте установявали след подмяната на неработещи термостати?
                  FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                  FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                  Коментар


                    #24
                    Ами, мерси. Аз за мен си получих отговора. Някой ден - нова кола и то ДИЗЕЛ!Мерси. Значи е 50 литра резервоара. Добро откритие за мен.
                    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                    Коментар


                      #25
                      S_BANKOV написа:
                      Оги, на Браво 1.8 резервоара е 50л. залагам си левия те..., на Брава и Марея 1.8 е 60л. и 2.0 също е 60л.
                      Да, възможно е, затова подчертах, че е според сервизните документи. Но който кара такъв модел - знае по-точно, щом си вади парите от джоба на бензиностанцията.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        Карам Брава 1.9 JTD. Използвам спирачките възможно най-малко. Ако видя, че няма да мина на някой светофар, не се засилвам повече, оставам на скорост и отпускам педала на газста. Така имам около 50-100 метра на аванта (0 разход).Винаги използвам ППХ, когато е възможно.Ускорявам до 2500 оборота, много рядко до 3000. Когато карам равномерно, никога не падам под 2000 оборота. Ако светофата е червен и остават примерно 10-15 секунди, никога не стигам до него бързо и да чакам, а вместо това започвам да намалявам на предавка и леко спирачка, с идеята когато светне зелено да съм малко преди светофара и да продължа без спиране. Разхода се вдига, предимно от потеглянето на светофарите (моментен разход от 35 л/100км на първа предавка при нормално ускорение и около 55 при газ до ламарината).Доказах, че да караш на 4та с 2000 об е по-икономично отколкото на 5та с 1500(примерно).Оборотите винаги между 2 и 3 хил.За 80,000км средния разход ми е 6,21 л/100км.Градско никога повече от 9/100 при това каране.Ето един от последните трипове:- средна скорост: 22 км/ч- път: 32 км- разход: 8,6 л/100км- време: 1:28- изгорено гориво:2,73л
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #27
                          Когат се използват скоростите като спирачка не се ли износва скоростанта кутия?
                          Fiat Bravo HGT 1997, 147 h.p. - LPG BRC - My first love <3

                          Коментар


                            #28
                            Kъм автора на темата - икономична, бензинова, италианска кола - няма.Слагай газ като искаш евтино.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              vladrak написа:
                              Когат се използват скоростите като спирачка не се ли износва скоростанта кутия?
                              Скоростите само предават момент от съединителя към оста на диференциала. Като ускоряваш - предаваш момент в едната посока (от колянов вал към диференциала и колелата), а като намаляваш чрез ППХ - предаваш подобен момент наобратно - от колелата през скоростната кутия към коляновия вал. При плавно ускорение може би силите са еднакви по големина, само с различни посоки. Ако ускоряваш мощно - силите от КВ към колелата са по-големи от тези при спиране и тогава кутията е по-натоварена, в сравнение със спирането. Така че - според мен - не може да се говори за някакво по-различно износване при спиране по този начин. Моят стил на шофиране е като на vgeorgiev и откакто започнах да спирам повече с двигател, отколкото със спирачки - забелязах намаляване на разхода поне с 1/2 литър. Може да се види и в профила ми в spritmonitor, към който има линк в подписа ми, само трябва да си обновя подписа, че в момента на писане на това мнение - нямам подпис. Важно е да се отбележи, че нашите коли са 1.9 JTD, a знаем, че обогатяването на сместа при бензинов и при дизелов двигател е различно. Мисля, че при бензинов - влиянието на резките ускорения е по-малко, отколкото при дизелов. Може и да бъркам де, само си го мисля, че е така.

                              Коментар


                                #30
                                Истината е там, че наистина , когато не се подава газ, а колата върви на скорост разхода е почти нулев, това е без значение дали е бензинова или дизелова кола. Компютъра на практика не подава гориво почти. На газ вече нещата май са по-различни. За да има икономия трябва да се кара бавно, плавно да се ускорява и плавно да се спира, много е важна и скоростта. Аз примерно тъй като съм голяма скрънза и се кефя като не давам много пари за 100км съм правил различни опити при засичане на разхода. Най-големи икономии получавам по най-бързи път като карам със скорост 90-100 км/ч, избягвам и дори да натискам педала до ламарината, гледам оборотите да не превишават 3000 примерно а при изпреварване ако има възможност да изпреварвам един камион който се движи с 90 км/ч аз го изпреварвам примерно със 100.Принципно се получава някаква разлика, но.... за мен лично понеже колата е на газ не винаги си заслужава човек да си хаби нервите, за да икономиса 300-400 грама газ.
                                Play Golf ,but not drive golf!!!
                                Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                                C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                                Коментар

                                Working...
                                X