Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения за Fiat Grande Punto

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнения за Fiat Grande Punto

    Здравейте. Жена съм и не съм запозната с колите като цяло, карам Фиат Пунто 1997 година ... предстои ми закупуването на нова кола спрях се на Фиат Гранде Пунто . Четох различни теми в форума, но не разбрах на прост женски език читава ли е колата. Нямам голям доход, и ме интересува дали колата е скъпа за поддръжка. Искам дизелов двигател .. кой е по икономичен и по хубав???

    #2
    И аз се интересувам от пунто,само че малко по старо,и доколкото виждам проблеми се очакват главно от електроусилвателя на волана.За мотор аз съм се насочил към 1,3 мултиджет,бил много икономичен и здрав.За 1,9Д има няколко теми че е проблемен
    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

    Коментар


      #3
      хм,няма как дизела да е по-икономичен от бензинов двигател на газ или метан

      Коментар


        #4
        [quote="punto_2"]хм,няма как дизела да е по-икономичен от бензинов двигател на газ или метан [/quoteДо някъде съм съгласен,но колата ще е за жената и целта е да е с едно гориво,демек без бутилка и доработки
        FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

        Коментар


          #5
          Съпругата ми кара Гранде 1.2-65 к.с - 2006г., от юли 2010 и е навъртяла 20 000 км. Взех го на 50 000 км, сега е на 70 000 км, километража при диагностика дава, че не е превъртан. Електроусилвателя на волана при Грандето е подобрен и вече почти не дава проблеми. В началото на производството има някой път проблем с тропаща кормилна рейка, сменяна е в гаранция ако е имало проблем. За разходите: - градско около 8л/100км, извънградско ако се кара до 110км/ч гори малко под 6л/100км, ако се кара 110-130км стига до 6.8л/100км. Резервните части са по-скъпи от на предните Пунто - накладки предни 55лв. - Делфи, обтягаща ролка -86лв., адренажен ремък 56 лв., канален ремък - 23лв., шарнир - 29 лв., задна главина к-т 150 лв. За мултиджета всичко е прекрасно докато не се стигне до ремонт на помпа или дюзи, на тъщата Фиат Мултипла JTD - протече помпата - 600 лв. ремонт - 350лв. - Бош части и 250 лв. труд. Дизелите са по-приятни за каране - голям въртящ момент - добри ускорения - добра еластичност. Ако имаш други въпроси питай или тук или на лични.

          Коментар


            #6
            Re: Мнения за Fiat Grande Punto

            Соня написа:
            Здравейте. Жена съм и не съм запозната с колите като цяло, карам Фиат Пунто 1997 година ... предстои ми закупуването на нова кола спрях се на Фиат Гранде Пунто . Четох различни теми в форума, но не разбрах на прост женски език читава ли е колата. Нямам голям доход, и ме интересува дали колата е скъпа за поддръжка. Искам дизелов двигател .. кой е по икономичен и по хубав???
            Ха,една Колежка от Ловеч!? :D - по-хубав е мултижета с 1300 куб.см, но да е нов , или запазен и добре подържан.А за читав смятам стария дизел с роторните обикновенни БОШ помпи,но те вече са антики, така че мултижета спрямо 1900ЖТД , е по-добър,защото е с верига. Но от към подръжка не мога да кажа, но е едно сигурно, по-ново е по-добро уж.Един съвет от мен, ако ти е здраво и читаво пунтото което караш в момента, карай си го още, щом дохода не е голям, няма смисъл да наливаш пари в по-нова кола.Но ако аварийте са чести, и купето е тръгнало да гние, тогава се насочвай за по-ново, като май няма разлика от към претъпканост с електроника в дизеловия и бензинов мотор.
            Fiat palio 1.7td

            Коментар


              #7
              Обслужването не е кой знае колко скъпо, ангренажен комплект за 1,3 мджет е около 300-350 лева оригинален. Той обаче при този мотор се сменя доста по-рядко в сравнение с бензинов мотор. Масло, филтри, тея неща не събарят.Добре е обаче човек да помисли и за непредвидени ремонти и да задели някой лев предварително(лично мнение).Дизелите като цяло са повече карани. Никой не купува икономична кола , която е и по-скъпа от бензиновата за да седи в гаража.Ако си решила да харчиш - харчи, ако се двуумиш по-добре покарай още тази и после купи друга.Аз лично препоръчвам бензин с газ. Новите дизели освен всичката електроника на бензина имат и турбо и скъпа ГН Помпа. А помпата ако се вкисне от "качествените ни горива " ремонта е солен. Разхода в пари при еднаква мощност автомобили на газ е по-нисък.В общи линии при покупка на нов внос кола приготви едно 1000 лева допълнително освен стойността на автомобила. За дизелово пунто би трябвало да стигнат докато влезе в пътя ако няма нещо фрапиращо.
              Play Golf ,but not drive golf!!!
              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

              Коментар


                #8
                Имаше едно пунто в Плевен 2006 година за около 5000лв със заводска метанова уредба , щях да ходя да го гледам по Гергьовден но не остана време.Сега погледнах , но обявата в мобилето или е изтекла или е свалена. Иначе 1.3 mJet ако е много запазена колата го взимай ,ако му е дошло времето за ремонт и подмяна на агренажа - колегите дадоха цени.Че и в Ловеч колко евтино взимат не е истина , един прехвален майстор ми поиска 800лв за смяна на гумички и припасване на клапани.
                FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                Коментар


                  #9
                  Nikolow написа:
                  Имаше едно пунто в Плевен 2006 година за около 5000лв със заводска метанова уредба , щях да ходя да го гледам по Гергьовден но не остана време.Сега погледнах , но обявата в мобилето или е изтекла или е свалена. Иначе 1.3 mJet ако е много запазена колата го взимай ,ако му е дошло времето за ремонт и подмяна на агренажа - колегите дадоха цени.Че и в Ловеч колко евтино взимат не е истина , един прехвален майстор ми поиска 800лв за смяна на гумички и припасване на клапани.
                  Ако майстора е зад Родопа-Бони оборот, знам го.Много е добър на приказки и зарибяване!!!!
                  Fiat palio 1.7td

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря, много за отговорите и напътствията. Гледах в мобиле.бг и в cars.bg обяви за гранде пунто, но те се броят на пръстите ми. Сякаш има много малко обяви.

                    Коментар


                      #11
                      betuk написа:
                      Nikolow написа:
                      Имаше едно пунто в Плевен 2006 година за около 5000лв със заводска метанова уредба , щях да ходя да го гледам по Гергьовден но не остана време.Сега погледнах , но обявата в мобилето или е изтекла или е свалена. Иначе 1.3 mJet ако е много запазена колата го взимай ,ако му е дошло времето за ремонт и подмяна на агренажа - колегите дадоха цени.Че и в Ловеч колко евтино взимат не е истина , един прехвален майстор ми поиска 800лв за смяна на гумички и припасване на клапани.
                      Ако майстора е зад Родопа-Бони оборот, знам го.Много е добър на приказки и зарибяване!!!!
                      Да , стария домостроителен комбинат.Иначе пунтотата си вървят , така че все ще откриеш някое подходящо .
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                      Коментар


                        #12
                        За бензиновите мотори - 1,2-65к.с. е най-безпроблемен за експлоатация, няма вариатор на газоразпределението, но и най-малко удоволствие от шофиране.-1,4 - 77к.с. с около 10% по-добри показатели от 1,2, усеща се при по-високи скорости, в града е почти същото. Проблеми за които се споменава - вариатор и разход на масло.-1,4 - 16 клапана-95к.с. - 6 скорости - много приятен за каране, най-добрата комбинация от бензините за това купе. Проблем - вариатор, при него не се споменава за увеличен разход на масло.Проблемите с вариатора се появяват при неспазване сроковете за смяна на маслото.Разход гориво и на трите двигателя е приблизително един и същ.За газифициране - адаптивен газов инжекцион с бързи дюзи, всичко друго е компромис. Багажника е най-големия в този клас. Газова бутилка с обем 35-36л. се монтира на мястото на резервната гума и има място за крик и инструменти около нея, може да се монтира и по-голяма 45-50 л. но се използва цялото място и няма място за другите неща около нея - крик, триъгълник и т.н. Някои модели са без резервна гума, с компресор и вещество за залепване на спуканата гума, но и да няма се купува спрей и компресор и се отърваващ от резервната гума.За дизелите не мога да кажа нищо.

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте, да си споделя и аз мнението от Грандето...Взех го преди 2 месеца някъде, мотора е бензин 1.4 16v 95 коня със 6 скорости. Значи...колата според мен е страхотна за парите си и изобщо не съжалявам, че се спрях на нея (за сега де ). Вътре е много просторно и разгледно и безшумно, количката се кара много приятно и лесноЗа мотора, не е лош, но е много много нееластичен и няма въртящ момент. Карал съм 1.3 мултиджет и определено се усеща по-вървяща, нищо че е 75 коня, но аз лично предпочитам бензина по ред причини. За разхода, както каза колегата по-горе - 8 градско, 6.5 извън. Когато купуваш гледай внимателно и задължително на сервиз преди това, защото повечето които гледах в София бяха възстановени тоталки или пък просто доста амортизирани.Айде успех :D

                          Коментар

                          Working...
                          X