Въпросът ми е някой знае ли какво кара да работи клапата, която затваря притока на топъл въздух, когато двигателя загрее. Става въпрос за филтъра от снимката, и колата от подписа. Или да се изразя по-точно какво кара клапата да затваря притока на топъл въздух от колекторните тръби. Тази вечер го разглобих и известно време се чудих, но не видях нищо което да накара лостчето (има лостче) да затвори клапата. В нормално положение клапата стои отворена на 45 градуса, т.е. смесват се топъл и студен въздух. В последствие клапата би трябвало да затвори притока на топъл въздух, но не видях какво кара лостчето да бутне клапата. На снимката формата на филтъра е по-ръбеста. На моя модел Фиат е по-заоблена, но идеята е да се види да кой модел точно става въпрос.И още един въпрос - някой има ли представа дали се продава нова кутия за филтъра и колко би могла да струва. Имам предвид цялата, включително и часта в която се поставя хартиения филтър.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Клапа за топъл/студен въздух - как работи?
Collapse
X
-
Хммм явно никой не се е сблъсквал с този проблем.... Колегата Pecho е налучкал верия път. Снощи ходих в сервиза и там вече нещата се изясниха. Наистина е биметална пластина, която при нагряване бута едно лостче и затваря клапата затваря клапата. Правихме проба като я нагрявахме със запалка. Малко мудничко и с известна помощ от моя страна, но стана! Остнава да се надявам, че и в действителност това чудо работи...
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Това чудо на техниката е восъчна капсула и лесно може да се провери, при загрят двигаел се отакача "маркуча" за студен въздух (този който отива зад фара) и се погледне положението на клапата. При мен те почти не работи и не знам каде може дасе намери, мисля че се продава коплект с кутията, но тогава се оскъпява ремонта. Трябва да има някъв начин да се смени това "животно" с някое друга част от друга кола но не знам с коя, мисля че и UNO имат такова нещо. Ако имате някаква идея как ще стане ремонта - помогнете.
Коментар
-
Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.Carozzeria Touring, Milano
Fiat 124 Touring - моята следваща кола
Коментар
-
В момента не ми идва на ум нещо друго, но можеш да пробваш да ги залепиш щом ти се е скапала резбата. Пробвай Покси Пол, но нямам представа как се държи на висока температура, макар че като погледнеш там едва ли се качва над 90 градуса.madgogo написа:Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
вярно как не се сетих, мерсиbrat_John написа:В момента не ми идва на ум нещо друго, но можеш да пробваш да ги залепиш щом ти се е скапала резбата. Пробвай Покси Пол, но нямам представа как се държи на висока температура, макар че като погледнеш там едва ли се качва над 90 градуса.madgogo написа:Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.Carozzeria Touring, Milano
Fiat 124 Touring - моята следваща кола
Коментар
-
На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв2004 Audi A6 4F
2002 Lancia Y
Коментар
-
Гофрираната тръба я смених още преди година и цяла зима съм нямал проблеми. Проблемите май идват лятото. Не съм гледал при загрял двигател дали клапата е затворила. Наистина вътре в кутията на филтъра има нещо като "ампула" от която стърчи нещо като метален цилиндъл - явно единия край на биметалната пластина. Него нагрявахме със запалката. Дама ама като гледам колко лениво и с моя помощ се затвори клапата започвам да изпитвам съмнения, че работи. Ама както казах трябва да се види на загрял двигател. Аз карам на газ и лятото ако не затваря добре май ще стигнем до теорията за горещия въздух и двойното изпарение на газтаKPEMATOP написа:На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Здравей колега, карам Ланчия със същия двигател като твоя, та на въпроса. Заел съм се да си възстановявам, вакуумите. Клапата работи .. тествана с помпичкаKPEMATOP написа:На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв
; термодатчика с биметална пластинка работи тестван със нагряване/; 1. Засега съм вързал само единия щуцер /с по голямата дупка - дали е правилно не знам? / на термодатчика с биметалната пластина към пластмасовото щуцерче на капака на кутията на въздушния филтър, но не виждам откъде да взема другия вакуум. 2. Интересува ме как и къде да вържа другия щуцер, който е с дупчица като карфица. Разгледах главата на моното но не ми идва акъл никакъв. 3. Сменил съм гофрираната връзка за топлия въздух, която идва от двигателя към въздушния филтър и съм я притегнал съответно със скоби. Така вързана дотук системата не работи. Клапата не пуска топъл въздух.п.п. Ако имаш някакви снимки на този монтаж ще съм ти много благодарен.п.п. Ако и други колеги имат някаква идея за връзването нека драснат някой ред.
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Коментар
-
Извинявай ама не разбрах за какво точно става въпрос??? При мене има някакнъв тройник (в момента не мога точно да си спомня) и маркуча който идва от картера. Но не мога да разбера какво общо имат с биметалната пластина???KPEMATOP написа:на моето типо имам трети щуцер на монотопри тебе го няма?!?!?!?!!?вържи го с тройник с най-левия щуцер, мисля че ще станетози средния е вързан с газовета от картера...?!?!??!при тебе как е?FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
И при мене е вързан с газовете от картера. Вече си направих експеримента, вързах с тройник картерните газове и банзиновите пари на най-левия щуцер, че ми се видя по-голям. После вързах вакуума за термоклапана на средния. Така клапата работи :D нооооооооо има проблем: Като загрее колата и термоклапана отвори почва да смучи въздух вече отпред а явно и през термоклапана и май му идва повече и започва леко да тресе .. инжекцията светва като постои малко на празен ход и регистрира бедна смес /имам ламбда метър/. Като натисна газта и грешката изчезва .. после на празен ход пак .. все едно карам на газKPEMATOP написа:на моето типо имам трети щуцер на монотопри тебе го няма?!?!?!?!!?вържи го с тройник с най-левия щуцер, мисля че ще станетози средния е вързан с газовета от картера...?!?!??!при тебе как е?
. Даже RESET на компютъра направих и пак регистрира грешка. Много му е въздуха. Просто трябва да видя системата вързана на някоя кола на два щуцера да не би да има разлика или този вакуум е взет отдруго място. но не се сещам откъде ?
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар