От доста време имам голям луфт във скоростния лост и от скоро започна втора да ми влиза много трудно, някой път влиза без проблем, а някой път се чува че нещо се върти в кутията, но колата се форсира на място
Днес оглеждах щангите на скорости и забелязах че болтчетата им са полуразвити някой може ли да каже дали така трябва да са или да ги натегна, някой колега имал ли е подобен проблем защото не знам и аз вече какво да сменям ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лостова система Фиат Типо
Collapse
X
-
Луфта на скоростния лост се получава или от разхлабени шарнирчета на щангичките или от едни втулки, които са на "пеперудата", която предава движението от скоростния лост към щангичките. Първия вариант е много по-лек за понасяне. Колкото по-стегнати са шарниретата, толкова скоростния лост се чувства по-твърд. Тези болтчета трябв да са завити до край.Имах подобен проблем, но се оказа, че жилото на съединителя опира в рамото на включвателя на скоростите и от там 1 и 2 скорост със зор и не всеи път. Хвърли едно око там за всеки случай!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
-
Колега мъчих се да натегна шарнирите на лостовете обаче шарнира се върти със все гайката и забелязах, че единия лост е заваряванForsaken написа:Луфта на скоростния лост се получава или от разхлабени шарнирчета на щангичките или от едни втулки, които са на "пеперудата", която предава движението от скоростния лост към щангичките. Първия вариант е много по-лек за понасяне. Колкото по-стегнати са шарниретата, толкова скоростния лост се чувства по-твърд. Тези болтчета трябв да са завити до край.Имах подобен проблем, но се оказа, че жилото на съединителя опира в рамото на включвателя на скоростите и от там 1 и 2 скорост със зор и не всеи път. Хвърли едно око там за всеки случай!
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
А то имало квадрат не съм го видял че всичко омазано с маслоVET написа:Въртят се я, що да не се въртят с гайката :D. Точно под ябълката има квадрат. Хващаш с 10 ключе квадрата и тогава завиваш гайката.
Колега а ако пак не се оправат скоростите какво трябва да се сменя по тея механизми
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Щангите са по 25-30лв бройката.Те са 3.Долу на рейката има една пишка на която е фаната опорната пеперуда за лостовата система.Там са едни фтулки където са износени до неознаваемост.Разпробиват се нещата и при стругар се правят месингови,или с малки лагерчета.Ял съм го тоя _)_Fiat Tipo
Corsa b комби !
Коментар
-
Преди няколко години ги сменях. Забравих точно какво беше доколкото си спомням ми изключваше 3-та или 5-та при завой но и някак си по-плитки бяха. А тези щангички старите бяха в доста окаяно състояние. Оттогава не съм имал проблем.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Добре де резервни части за тези коли няма ли, че трябва втулки, стругари, от магазина не мога ли да си купя цялата лостова система ??pecata написа:Щангите са по 25-30лв бройката.Те са 3.Долу на рейката има една пишка на която е фаната опорната пеперуда за лостовата система.Там са едни фтулки където са износени до неознаваемост.Разпробиват се нещата и при стругар се правят месингови,или с малки лагерчета.Ял съм го тоя _)_Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Втулките се продават - има ги в Еврото със сигурност. Две са - едната е стотинки а другата към 2 лева. Но подмяната им е малък кошмар! Смени си първо дългите щанги - мисля, че се продават комплект и ако не се лъжа са към 40 лева. Погледна ли нещо да не спира включвателя?Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Нищо не спира превключвателя, днес свалих "пеперудата" пред блока и иглените лагери бяха перфектни, самата пеперуда е разбита отзад в другия отвор където се хваща за рейката и утре ще се прави втулка, но ми се искаше да сваля щангите да ги напълня с пластмаса под налягане обаче откачането откъм скоростната кутия се оказа невъзможно, ако някой каже как се свалят по лесно ще съм благодаренForsaken написа:Втулките се продават - има ги в Еврото със сигурност. Две са - едната е стотинки а другата към 2 лева. Но подмяната им е малък кошмар! Смени си първо дългите щанги - мисля, че се продават комплект и ако не се лъжа са към 40 лева. Погледна ли нещо да не спира включвателя?
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
С малка тресчотка става за няколко минути. Ако имаш помощник и по-бързо който да бърка отстрани.
||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Еми аз като бъркам отгоре ги свалям 3 те за около 10 мин.. ако някой ги върти отдолу а аз държа контра само отгоре падат за норматив!
Механизма на който се закачат към кутията има 2 пластмасови втулки също (водят се малки). Те също може да са износени защото все пак са пласмасови за разлика от иглените лагери на пеперудата при рейката.
||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар