Това за водичката е само предположение. Ако давам пояснение то ще е по-скоро химично и по-малко физично. Ако не збъркам формулата на Бутана ... :C4H10 + O2 + (t’C) -----> (neshto si: CO,CO2) + H2O + EnergyИли с други думи при изгаряне на бутан, че и пропан в кислородна среда - се отделят голямо количество топлинна, светлинна енергия, а и водни пари - заедно с другите остатъчни продукти на горенето (въглероден диоксид, въглероден монооксид и сажди). Тези водни пари вече сигурно се кондензират някък си в катализатора... поне аз така си мисля.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За катализатора
Collapse
X
-
Май са пълен майтапrustson написа:А какво ще кажете за тези катализатори по 190-200 лв "универсални" с по 1 година гаранция които ги слагат!?
Дори и 50лв. да стува, ако ми се запуши на 3-тия месец, за какво да го слагам
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
По-малък ресурс? Повече вредни емисии ще изпуска или по-малко колометри ще издържи?Mitko написа:Катализатор като всеки но с по-малък ресурс.rustson написа:А какво ще кажете за тези катализатори по 190-200 лв "универсални" с по 1 година гаранция които ги слагат!?Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

Коментар
-
Скапва ли катализатора от времето като стои? Моя вече е свален, мислех да го съхранявам.Мислех да го омажа с WD40 и да го пъхна в мазето. Обаче там е влага.Майстора казваше че имало керамика в него и съм щял да се прецака.Някакви идеи за съхранение?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
аз бих продухал отдалеко с не много силна струя въздух от компресор и не бих слагал мазало щото от бижутирите съм чувал че дори сапуня прецаква благородните метали и е хубаво да се махат дори бижутата къто се къпе човек ... а да не говорим за неща дето разтварят оксиди като ръждата ... де-да-знам ... карам само с резанаторно гърне и толкоз - който го е махнал преди мен ме е оттървал ... тихомобил съм
Коментар
-
Да де ама...нямам къде да го съхранявам на сухо. Дават ми добри пари за него също, щото както излиза, още има живот в него.Без него стана по-добре де, доволен съм. И колата си е пак толкоз шумна като преди.Ако наистина се прецаква, ще трябва да го замаскирам с нещо в къщи да не го види жената.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
как вода ще се кондензира в катализатора та там температурите са много високи тази вода нямали да се изпари.niko_ymn написа:Това за водичката е само предположение. Ако давам пояснение то ще е по-скоро химично и по-малко физично. Ако не збъркам формулата на Бутана ... :C4H10 + O2 + (t’C) -----> (neshto si: CO,CO2) + H2O + EnergyИли с други думи при изгаряне на бутан, че и пропан в кислородна среда - се отделят голямо количество топлинна, светлинна енергия, а и водни пари - заедно с другите остатъчни продукти на горенето (въглероден диоксид, въглероден монооксид и сажди). Тези водни пари вече сигурно се кондензират някък си в катализатора... поне аз така си мисля.HONDA I-VTEC
Коментар
-
Не е заради водата .Наистина там температурата е доста високичка и водата не може да кондензира.Но виж за последното гърне е вече друга работатаbrat_John написа:Колега, все пак би ли обяснил защо на газ катализатора свършва по-бързо? Това съм го чувал и друг път, но обяснение не, а сигурно си има причина.mitaka написа:Колега, имай предвид че на газ катализатора се запушва много по-бързо.Според мен вече е свършил.
Това което аз знам е че газта гори по-бавно което ще рече че горенето продължава на по-голямо разстояние от двигателя по изпускателната с-ма и така загрява повече катализатора което довежда до прогаряне или затопяване на керамиката и затова се запушва.
125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
Можеби трябва да се тръгне от там какво се изхвърля при горенето на пропан-бутан. да съгласен съм че е по екологично но все пак има горене и со2 а какво става с бутана той какво отделя при горенето.но едно е ясно че някакво вещество реагира с катализатора и при нашата " хубава" газ резултатите са на лице.HONDA I-VTEC
Коментар
-
Е хубу де, айди затлачване от мазнотийки в парите да го наречем (въглерода и саждите са мазни а тук са в повечко пара) ... не ми е дошла подходящата дума с това за конденз-а ...Todor_Gagovski написа:как вода ще се кондензира в катализатора та там температурите са много високи тази вода нямали да се изпари.
Коментар
-
Продуктите на горене при Пропан-Бутана съдържат водни пари, които са и причината за по-бързо износване на гърнетата, поради конденза в тях!За катализатора може да се предположи също че, окислителните процеси протичат по-бързо при по-висока температура, а водните пари са носители на кислород, и така възможността за окисление на частите на катализатора се повишава.FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
FIAT Stilo 1.2 16V LPG
Коментар
-
Humppa
Това за последното гърне е много вярно! За 2 години моето гърне корозира и се продъни като стар опел кадет! А като купих колата ми се струва, че беше наред. За съжаление сега трябва да го сменям. Та по този въпрос се чудя, дали да сменам само последното гърне или всичко - т.е. да махам катализатора и т.н....FIAT 125s написа:Не е заради водата .Наистина там температурата е доста високичка и водата не може да кондензира.Но виж за последното гърне е вече друга работатаbrat_John написа:Колега, все пак би ли обяснил защо на газ катализатора свършва по-бързо? Това съм го чувал и друг път, но обяснение не, а сигурно си има причина.mitaka написа:Колега, имай предвид че на газ катализатора се запушва много по-бързо.Според мен вече е свършил.
Това което аз знам е че газта гори по-бавно което ще рече че горенето продължава на по-голямо разстояние от двигателя по изпускателната с-ма и така загрява повече катализатора което довежда до прогаряне или затопяване на керамиката и затова се запушва.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар