Колеги дойде време и за това ... като сменяте маслото ползвате ли някаква течност за почистване - чувал съм че има такива ... а как се ползват ако има смисъл ...?? А чувал съм и още че трябвало да се завърти двигателя 3-4 оборота след като е източено маслото преди да се налее новото??? Вярно ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Начин за смяна на масло
Collapse
X
-
Аз съм правил следното: Купувам добавка за изчистване на нагари/ръжди/каквото и да е, слагам я преди да източа старото масло, колата работи 10-20 мин. и след това маслото се източва - след тази манипулация винтът за източване на маслото отдолу беше така лъснат, че можех да се избръсна на него - надявам се и другото да е било така
Успех
Alles in Ordnung
-
Е сега ако вземеш и малце по-подробно да обясниш ....Добавката е към маслото, нали? Обаче каква точно ...На топъл или на студен двигател се прави процедурата ...?Аз се чудя дали мога да си го направя сам и аз това? Само един винт ли има за отвъртане отдолу?Zaphod написа:Аз съм правил следното: Купувам добавка за изчистване на нагари/ръжди/каквото и да е, слагам я преди да източа старото масло, колата работи 10-20 мин. и след това маслото се източва - след тази манипулация винтът за източване на маслото отдолу беше така лъснат, че можех да се избръсна на него - надявам се и другото да е било така
Успех
Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Да си смениш маслото ли ? Да...Само един винт, капе около 10 мин и наливаш ново...Няма нужда да ходиш до сервизКейн написа:Аз се чудя дали мога да си го направя сам и аз това? Само един винт ли има за отвъртане отдолу?Zaphod написа:Аз съм правил следното: Купувам добавка за изчистване на нагари/ръжди/каквото и да е, слагам я преди да източа старото масло, колата работи 10-20 мин. и след това маслото се източва - след тази манипулация винтът за източване на маслото отдолу беше така лъснат, че можех да се избръсна на него - надявам се и другото да е било така
Успех
Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Fiat Тempra 09.1990г. 159А2.000 Yellow_Flash_Colorz_PDT_45
КУПУВАМ: Теглич за Темпра
КУПУВАМ: Халогени за Фиат Темпра...
КУПУВАМ: Спортен волан
http://www.tempra-clube.hit.bg
http://www.tempras.myfreebb.com
Коментар
-
Да, можеш и сам, но за 5 лв. не си струва - при мен винтът е един голям шестограм - не успях да намеря такъв ключ, за да го отвия. Двигателят е топъл, слагаш добавката /чието име вече не си спомням, но беше в бронз и червено опаковката - струваше 11 лв. на Радиал/, колата работи 10-15 мин. и после отвиваш винта. Изчакваш да изтече всичко, сменяш филтрите, завиваш винта обратно и сипваш новото масло - включваш да работи, като ти изгасне лампата за маслото си готов - никаква сложнотия няма
Между другото, на самата опаковка процедурата е подробно описана.
Alles in Ordnung
Коментар
-
Мда... както се каза по-горе освен маслото силно пожелателно е да се сменя и масления филтър... и те тука иде оназ малка подробност която ме кара да дам 5лв и да ида при майстора за тази процедура - ключ за отвиване на масления филтър.
Е, верно, че по бензиностанциите съм виждал такива ключове... ама за 5лв труд при положение, че си отделил 60-ина лева за масло+филтър май не си заслужва.
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Това е смисъла на моето питане. Това с масления филтър е мястото където неопите пън като мен можеда сгафи, затова не си струва за да спестиме 5-10 кинта да се мацаме, търсиме канал, инструменти и да стискаме палци няма да се оплеска работата зловещо.Е ако човек си има работилница и знае как се прави ще си го направи с кеф.Номера е обаче да идеш да ти го сменят някъде, където можеш да наблюдаваш процеса. А не както в италсервиз:Отивам аз на времето и питам смяна на масло - колко - той вика купуваш 5 литра селения голд по 10 лева, маслен филтър, работа - 70 и неколко общо.Обаче картера не е 5 литра, а никой не ми връща остатъка. Освен това никога не знаеш какво точно са ти налели.Sandeto написа:Мда... както се каза по-горе освен маслото силно пожелателно е да се сменя и масления филтър... и те тука иде оназ малка подробност която ме кара да дам 5лв и да ида при майстора за тази процедура - ключ за отвиване на масления филтър.
Е, верно, че по бензиностанциите съм виждал такива ключове... ама за 5лв труд при положение, че си отделил 60-ина лева за масло+филтър май не си заслужва.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Сменяйте задължително филтрите когато сменяте масло - иначе все едно нищо не правите.Източването на масло задължително на ТОПЪЛ двигател - чака се около 5-6 минути докато изтече и съвсем спре да капе.Масления филтър се развива (може и насилствено ако е презатегнат - но не би трябвало), на новия семеринга се намазва с масло, почиства се контактната повърхност на двигателя и се завърта на РЪКА кокото може - то като се загрее филтъра и семеринга си уплътнява.Шестограма е 13мм - аз съм си намерил - всички ФИАТИ са с такъв.Добвките са хубаво нещо и могат да се ползват - както по горе е казано - слагат се , колата работи на място 15-20мин или се кара 10 мин и веднага след това се източва маслото.Чесно казано не съм ходил на сервиз за смяна на масло поне 5г. - откакто си вземам масло за газ от Шел с точки (знам че ще кажете че не е хубаво ама е безплатно и го сменям често - на 7-8хил -пък не е чак толкова зле де) и сервизите тука не искат да сменят с твое масло.Като се налее маслото колата се пали БЕЗ ДА СЕ ФОРСИРА и се чака да изгасне лампата за налягането на маслото. и .... това е!Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Re: Начин за смяна на масло
ivo написа:Колеги дойде време и за това ... като сменяте маслото ползвате ли някаква течност за почистване - чувал съм че има такива ... а как се ползват ако има смисъл ...?? А чувал съм и още че трябвало да се завърти двигателя 3-4 оборота след като е източено маслото преди да се налее новото??? Вярно ли е?
Това подчертаното изобщо не съветвам да се прави-имало е някакъв смисъл,когато автомобилите са били с манивели,а такива отдавна няма,при завъртане на стартер-как ще преброиш 3-4 оборота ??-с бутане на скорост става ,но няма смисъл-изобщо , получава се сухо триене,опасно за лагерите и триещите повърхности...!
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Абсолютно задължително никакво превъртане след смяна на маслото, както vesko.t писа! Значи за да развиеш филтъра, който се сменя задължително с маслото ти трябва нещо такова
има и друг вид скоби. Пробката е в долната част на картера
Самото масло е с определени качества, като съдържа количества диспергиращи, миещи и още един чувал присадки. Аз лично не съм привърженик на споменатите по-горе присадки за добавяне преди смяна, но това е лично мнение.

Коментар
-
смяна масло...
Zaphod написа:Аз съм правил следното: Купувам добавка за изчистване на нагари/ръжди/каквото и да е, слагам я преди да източа старото масло, колата работи 10-20 мин. и след това маслото се източва - след тази манипулация винтът за източване на маслото отдолу беше така лъснат, че можех да се избръсна на него - надявам се и другото да е било така
Успех
Колега,/и адаш, ако не греша/ не искам никой да се засяга,но използването на подобна рецепта за промиване на ДВГ крие огромен риск за двигателя и не я препоръчвам на никого !!!И понеже винаги съм се старал да аргументирам постовете си ,обяснявам,че подобни препарати,които не са изрично предназначени за промивка на ДВГ,съдържат силно агресивни вещества,които може да се окажат фатални... /за мотора/ !
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Здравейте! Искам и аз да напиша нещо по темата. Това за прочистването на двигателя и мен много ме итересуваше и питах тук таме кави са отзивите на хората за това. Наскоро ходих при един приател майсторче е и го питах и него. Той каза че самата добавка наистина изчиства нагара, но се получва и нещо друго. Целия този нагар става на малки песъчинки и като работи двигателя повече от 2-3 мин те се набиват във всички възможни пролуки които намерят което някак си е "неприятно".
Той ме посъветва по добре да си сменям малслото по често.
Fiat Punto 1,1 '96 Италианската сила
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар