Това не е вярно! Техникс е по-доброто масло както и да го погледнеш. Нищо че е полусинтетика. Минералната база в него е съвсем малко. И това вообще не е критерий. При отрицателни температури например Техникс е с около 44% по-добро от ZC. Погледни им таблиците. ZC въпреки че е 80 раб. вискозитет на студено затруднява много повече двг защото е необходимо повече енргия да преместиш молекулите му. Така че има синтетика и синтетика. Това че е синтетика, означава единствено че е синтезирано в лаборатория и нищо повече. Това че винаги синтетиките са по-добри е мит. Вярно че на практика почти винаги така се получава, но не винаги. Има си норми и препоръки. Хайде сипи в тази кутия синтетичен АТФ и и гледай сеира. Нали синтетиките са по-добри :D В случая Тутела техникс е по-доброто масло! Освен това покрива GL4+, което си е на практика GL4/5.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със скоростите
Collapse
X
-
rotdot
Как го изчисли това?Danchojn написа:При отрицателни температури например Техникс е с около 44% по-добро от ZC.оф, не мога да ти пиша повече.......Danchojn написа:Това че е синтетика, означава единствено че е синтезирано в лаборатория и нищо повече. Това че винаги синтетиките са по-добри е мит.
Коментар
-
Казвам, че маслата са променени. Кое е по-доброто всеки сам да си решава. Не съм аз човекът, който ще даде експертно мнениеrotdot написа:TUTELA TRANSMISSION TECHNYX е по-нисък клас масло от Tutela Car ZC 75 SYNTH. Най-малкото ZC 75 SYNTH е синтетично а TECHNYX полусинтетично. Искаш да кажеш, че са го променили от по-хубаво на по-лошо.mr_none написа:За моето Пунто препоръката в книжката също e за Tutela Car ZC 75 SYNTH, НО за справка в сайта на Selenia препоръката вече е сменена на - TUTELA TRANSMISSION TECHNYX. Същата работа е и с антифриза и двигателното масло. В книгата е едно в сайта е друго. Това, че нещо е препоръчвано пред 10 години не значи, че е актуално и днес. Така че колегата - Danchojn, не говори празни приказки. Аз имах същия проблем със скоростите. След смяна на маслото всичко си дойде на мястото.
. От прикачените снимки ясно си личи, че маслото е различно, антифризът също. Само двигателното масло съвпада, объркал съм се
Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
Не е така колега. Чети внимателно:Synthetic-based multigrade lubricant for Mechanical Transmissions of cars to be used in gearbox-differential units, also fitted with hypoid gear pair and central differential (PTU).Airfan написа:Измежду описанието на TUTELA TRANSMISSION TECHNYXНезнам за какво спорите всъщност.Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties.Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
Ами хайде прочети по-надолу де. Къде виждаш да пише semi-synthetic?mr_none написа:Не е така колега. Чети внимателно:Synthetic-based multigrade lubricant for Mechanical Transmissions of cars to be used in gearbox-differential units, also fitted with hypoid gear pair and central differential (PTU).Airfan написа:Измежду описанието на TUTELA TRANSMISSION TECHNYXНезнам за какво спорите всъщност.Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties.
Коментар
-
rotdot
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1474 &id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria =10- Synthetic-based multigrade lubricant по-долу пише: Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties., което по-скоро описва частта синтетична база, а не целия състав.Airfan написа:Ами хайде прочети по-надолу де. Къде виждаш да пише semi-synthetic?mr_none написа:Не е така колега. Чети внимателно:Synthetic-based multigrade lubricant for Mechanical Transmissions of cars to be used in gearbox-differential units, also fitted with hypoid gear pair and central differential (PTU).Airfan написа:Измежду описанието на TUTELA TRANSMISSION TECHNYXНезнам за какво спорите всъщност.Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties.
Коментар
-
Това са косвени изводи и са субективни. Сега прегледах и другите им масла и навсякъде пише синтетично-базирани, дори и за Selenia WR. Къде е истината сега?rotdot написа:http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1474 &id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria =10- Synthetic-based multigrade lubricant по-долу пише: Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties., което по-скоро описва частта синтетична база, а не целия състав.Airfan написа:Ами хайде прочети по-надолу де. Къде виждаш да пише semi-synthetic?mr_none написа:Не е така колега. Чети внимателно:Synthetic-based multigrade lubricant for Mechanical Transmissions of cars to be used in gearbox-differential units, also fitted with hypoid gear pair and central differential (PTU).Airfan написа:Измежду описанието на TUTELA TRANSMISSION TECHNYXНезнам за какво спорите всъщност.Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties.
Коментар
-
rotdot
Терминът "напълно синтетично" е обусловен единствено от законодателството на страната в която се продава и е просто маркетингов трик. Истински синтетични масла, по смисъла на група 4, 5, в които не участват петролни продукти ,има много малко на пазара. Ако например отвориш немските сайтове, на който и да е производител на масло, може да забележиш, че навсякъде отсъства израза "fully synthetic" - това е така, понеже немското законодателство забранява масла получени от група 3 (или по-ниски) базови масла, да се именуват ’напълно синтетични’o Group I - Saturates <90>0.03%, and Society of Automotive Engineers (SAE) viscosity index (VI) of 80 to 120Manufactured by solvent extraction, solvent or catalytic dewaxing, and hydro-finishing processes. Common Group I base oil are 150SN (solvent neutral), 500SN, and 150BS (brightstock)o Group II - Saturates over 90% and sulfur under 0.03%, and SAE viscosity index of 80 to 120Manufactured by hydrocracking and solvent or catalytic dewaxing processes. Group II base oil has superior anti-oxidation properties since virtually all hydrocarbon molecules are saturated. It has water-white color.o Group III - Saturates > 90%, sulfur <0.03%, and SAE viscosity index over 120Manufactured by special processes such as isohydromerization. Can be manufactured from base oil or slax wax from dewaxing process.o Group IV - Polyalphaolefins (PAO)o Group V - All others not included above such as naphthenics, PAG, esters.In North America, Groups III, IV and V are now described as synthetic lubricants, with group III frequently described as synthesised hydrocarbons, or SHCs. In Europe, only Groups IV and V may be classed as synthetics.Мобил от няколко години развиват GTL - Gas To Liquid процеса на синтез, при който от природен газ получават сложни въглеводороди и съответно масла, които са много близки/еднакви с група 4, 5 базовите масла. Те са си му измислили дефиниция - Group 3+ само, че в Германия пак няма да срещнеш в сайта им думата ’синтетично’. Трансмисионните масла са много подобни на двигателните, разликата идва от различните присадки, там трябват EP (extreme pressure) добавки заради зъбите, хипоидните предавки и т.н. На едно трансмисионно масло 75W90 вискозитетът му е като на 5,10W40 двигателно, базовите масла са същите и т.н.Airfan написа:Това са косвени изводи и са субективни. Сега прегледах и другите им масла и навсякъде пише синтетично-базирани, дори и за Selenia WR. Къде е истината сега?rotdot написа:http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1474 &id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=1&id_categoria =10- Synthetic-based multigrade lubricant по-долу пише: Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties., което по-скоро описва частта синтетична база, а не целия състав.Airfan написа:Ами хайде прочети по-надолу де. Къде виждаш да пише semi-synthetic?mr_none написа:Не е така колега. Чети внимателно:Synthetic-based multigrade lubricant for Mechanical Transmissions of cars to be used in gearbox-differential units, also fitted with hypoid gear pair and central differential (PTU).Airfan написа:Измежду описанието на TUTELA TRANSMISSION TECHNYXНезнам за какво спорите всъщност.Fully synthetic formula that guarantees excellent temperature-oxidation resistance properties.
Коментар
-
rotdot -
Това беше за Airfan, на тези масла не пише Synthetic-based. На едното пише Synthetic, а на другото Fully Synthetic.rotdot написа:Какво да им погледнем на тях?mr_none написа:Погледни Selenia K и Selenia K P.E.Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
rotdot
Нито едно от двете не е "fully synthetic". И двете са от група 3 базови масла. "Fully synthetic" са на Liqui Moly, Unil, Motul, разни Red Line, Royal Purple, Amsoil, Eneos и още едно две, състезателните масла. По цената >50лв на литър може да се ориентираш.mr_none написа:Това беше за Airfan, на тези масла не пише Synthetic-based. На едното пише Synthetic, а на другото Fully Synthetic.rotdot написа:Какво да им погледнем на тях?mr_none написа:Погледни Selenia K и Selenia K P.E.
Коментар
-
Koлеги какви масла ви гонят бре и синхронизатори,човека казва,че не може да включи задна.Силно му хърка.Ако приемем,че няма механична повреда това си е съединител.Един колега писа,че на изключен мотор синхронизаторите не изравняват оборотите.Съгласен съм ама какви синхронизатори има задна,като паразитното колело се зацепва с муфата за 1и2 ра скорост и за да включи, муфата трябва да е в покой.Ако се върти муфата никога няма да включи.А за да се върти при натиснат съединител значи ,че той не отделя както трябва и затова задна му хърка при включване а останалите толкова трудно.Ако ги изравнява оборотите с междинна гас ще започнат да включват добре.За мен този съединител не отделя добре и моя съвет към колегата е да се видят причините.Успех.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
Колегата е писал - Като загрее колата до оптималната й температура(т.е. да се разбира стрелката вече е в средата) скоростите почват да влизат трудно, най-вече първа,а задна даже немога да я включа - чегърта много яко.Предполагам че при този проблем вече е проверено жилото на съединителя и самият той. Наистина обаче проблема може да е жило, не толкова от съединител. Ако съединителя се е поизносил, а жилото хлабаво може да се стигне също до такъв ефект. Но по-скоро маслото е виновника. Но пък и колегата не се обажда да каже какво става.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар