Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проверка на динамометричен ключ, как ?
Collapse
X
-
Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?
Пробвай го на болтовете на главатаSlavi_Lancia написа:Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?
Честно казано не съм се сещал да се прави тест на ДМ ключ. Винаги съм стягал на юнашко доверие.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
nedialk00
на юнашко доверие става на повечето места, ама някъде нестава и е задълже динамометричния, мен ако питаш много трудно може да е верен, обикновено истинските ключове обхващат по-малък диапазон
иначе можеш да отидеш в някой сервиз по реномиран и да помолиш да замериш с техен динамометричен
Коментар
-
Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?
Захващаш квадрата на динамометричния ключ за мангеме така че ключа да стои хоризонтално и като го натиснеш надолу да е по посока затягане. Точно по средата на захвата-"дръжката" завързваш телче , сезал или капронов конец който издържа по-голяма тежест. На него започваш да прикачваш тежести равностойни на нютон метрите които си му задал. Единицата Nm не може да се приведе към килограм по простата причина, че е единица мярка за момент, а килограмът - за маса. Ако все пак ти е от полза: 1 kg = 10 N приблизително. Така с подбор на тежести можеш да го провериш на различни стойности. Когато прикачваш тежеста я отпуская леко до обтягане на конеца. Този метод не бърка и ако го прави това е незначително.На "истинските" динамометрични ключове точно в средата на дръжката има маркировка ТОР тя е точно за калиброване и проверка. Точно там се прилага натиск.Slavi_Lancia написа:Колеги имам един динамометричен ключ лани си го купих некъв евтин на топ мастер, от 10 до 210 Nm. ползвам го чисто любителски няколко пъти не е имало проблем, ама ме гложди мисълта дали е верен, и как мога да го проверя? някакви идеи ?Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колега не си много прав за обхвата на истинските динамометрични ключове. Всички такива с които работя са Снап-он , доста добра ако не и най-добрата марка. Всички са с доста голям диапазон като най-големия е от 200 до 1350 нютон метра с удължение на дръжката става 1.90метра.По-малките са като пример 0-150нм.nedialk00 написа:на юнашко доверие става на повечето места, ама някъде нестава и е задълже динамометричния, мен ако питаш много трудно може да е верен, обикновено истинските ключове обхващат по-малък диапазон
иначе можеш да отидеш в някой сервиз по реномиран и да помолиш да замериш с техен динамометричен
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Бе и аз така си мислех да го тествам, понеже лоста не е 1 метър а към 50-60 санта то тогава на 50 см от главата ще закача да кажем 2 кила и на 10 нютона тряя щракне, после 4 кила и на 20 тряя щракне и така. Прав ли съм или бъркам , 90 нютона 9 кила на метър ли са ?
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
http://www.digitaldutch.com/unitconverter/force.htmSlavi_Lancia написа:Бе и аз така си мислех да го тествам, понеже лоста не е 1 метър а към 50-60 санта то тогава на 50 см от главата ще закача да кажем 2 кила и на 10 нютона тряя щракне, после 4 кила и на 20 тряя щракне и така. Прав ли съм или бъркам , 90 нютона 9 кила на метър ли са ?
Коментар
-
Re: Проверка на динамометричен ключ, как ?
Най-точно го е описал Наско, но трябва лека корекцийка. 1 kg.m е приблизително равен на 9.81 N.m. В този случай вече имаме равенство на моменти, а не да сравняваме маса с момент.Atanas71 написа:Единицата Nm не може да се приведе към килограм по простата причина, че е единица мярка за момент, а килограмът - за маса. Ако все пак ти е от полза: 1 kg = 10 N приблизително.
И още нещо - теоретично рамото от един метър трябва да е безтегловно.
Коментар
-
Ключа го сравних с един марков на FACOM и да ви кажа бачка сравнително точно, пробвах го на 20-50-80-120 нютона, при по ниските нютони моя затяга малко повече, но при по високите затяга малкоо по малко, аз съм се заблудил за марката, не е Топ мастер както писах ами е Манесман. Та сравнен с тоя Факом уж е верен, е освен ако факома е грешен пък моя е още по верен
Някои ден ще се заиграя и с килограмите да видим
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
u_bo
Реклама
Collapse


Коментар