Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на лагер на предна главина на Фиат Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на лагер на предна главина на Фиат Типо

    Здравеите,колеги,тези дни взе да се чува едно много тихо боботене при движение на колата.Първо го отдадох на зимните гуми,но взе да ми заприличва на лагер и след вдигане на колата и проверка установих едва забележим луфт в едно от предните колела.Луфтът е и хоризонтален и вертикален,та иде реч за лагер на главината явно.Поразгледах,поразгледах,но маи за да се смени трябва да се свали шенкела(избиване на шарнира,кормилния накраиник и развиване от амотр. и полуоската).След това трябва да се избие главината,да се махне зегерката на лагера и да се избие и тои.После по обратен ред да се набие лагера,в които да се набие главината,като се подложи нещо на вътрешният кръг на лагера.Можело да се използват камъни за геросе,през които да се прекара шпилка и през натягане на гаики от двете страни да се прибере постепенно главината.После монтаж по обратния ред.Звучи елементарно,като техника,но с това избиване и набиване маи ще си е трудоемко.Има ли колега извършвал процедурата,да каже накоя хитринка и какъв подход е ползвал при избиването и набиването.Става ли без специализиране скоби и т.н.Разбрах,че при избиването на главината вътрешната част на легера обикновено остава на нея и трябва да се изкара от там,например,което ще си иска сериозна скоба може би.Въобще,всякакъв опит и насока за ориентация какво ми предстои са добре дошли.
    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

    #2
    Колега без преса си е доста кофти упражнение. По принцип в сервиз трябва да ти вземат около 20лв за подобна услуга ако не те притеснява засилваи я натам. или вадиш шенкела и отиваш само с него в сервиз да ти го избият на пресата.
    ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
    ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

    Коментар


      #3
      Най-добрия вариант е с преса, но става и с по-голям чук, като не значи да млатиш с него като луд...И когато набиваш лагера, го бий само по външната черупка, и то с подходящ размер дорник или парче тръба...Но първо опитай да намериш хубави лагери и преса...Ако не намериш, тогава карай по втория начин. И първо, преди да си разглобил каквото и да е, даже преди да си свалил гумата, си разхлаби гайката на лагера...
      FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
      Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

      Коментар


        #4
        То това е ясно,за гаиката и набиването,мен избиването ме притеснява.Мисля да си купя лагер на SNR по номерата на стария,но не знам как да стане преди да го сваля.Имам оригинален номер на ФИАТ,но при вносителя на лагери по него не могат да се ориентират.От саита на АХМ видях размерите на лагера 35х66х33мм. ,но не знам доколко ще ми свършат работа.При тези симптоми има ли какво друго да е освен лагер?Понеже си направих експеримент със завиване наляво-надясно и доколкото долових,шумът не изчезва,а само се променя малко.Предполагам няма какво да е друго,но все пак да попитам.
        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

        Коментар


          #5
          Колега, едно избиване и набиване на лагер е 15 лева. Хем е по-бързо, хем го прави човек, дето това му е работата. За SNR или SKF гледай добре чие производство са. В БГ основно се вкарват от Китай. Сопотското производство не се предлага в БГ официално. Лагерите са от 12 до 45 лева, като с отстъпката на някой колега можеш да си вземеш читав лагер за около 30 лева.Успех.
          Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

          Коментар


            #6
            35Х66Х33 ти е предостатъцно.А 90Х60Х90 знаес ли какво е?
            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

            Коментар


              #7
              Нем...,но ще съм благодаред,ако ми кажеш. Утре се надявам да ми остане време да се пробвам да го разглобя и ако започна по-рано и го избия успешно ще отида с лагера за мостра.После по обратния ред,стига наистина да има преса там където ме насочиха.Дано не се размина с творческите планове за работния полуден утре заради някои дъжд Предполагах иначе,че размерите са ми достатъчни,но трябваше да попитам.
              Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

              Коментар


                #8
                Преди да отидес на преса пробвай с нагрqване на главината във фурната на пецката, има вероqтнос да влезе от собствената си тежест. Правил съм го тава с втулките на полуоските на Лада
                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                Коментар


                  #9
                  Бягай някъде на преса да го вкарат. Това с фурната е умряла работа, няма да се разшири толкова, че да влезе сам лагера, а и докато го набиеш и охладиш, бая ще се нагрее греста, което не е за препоръчване.Втулката на жигулската полуоска се нагрява доста повече, отколкото фурната дава и се охлажда моментално, за да не кипне лагера вътре. Бай са ми минали през ръцете. Във фурна се греят биелите, за вкарване на бутален болт.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    По добре на преса аз така 2 пъти сменях лагер за късо време
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Освен с преса може и с винт. С подходящи шайби и дорници се вкарва лагера без проблем.Важно е, както и да го слагаш, да не се натиска по вътрешната черупка.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        muns61 написа:
                        Освен с преса може и с винт. С подходящи шайби и дорници се вкарва лагера без проблем.Важно е, както и да го слагаш, да не се натиска по вътрешната черупка.
                        Аз по този начин мисля да опитам,но днес не стигнах до колата.Надявам се да успея тези дни и да се похваля какво и как съм свършил.
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          Все пак се докопах до колата,нови експерименти и по всичко изглежда,че пустият лагер е здрав и луфтът идва от някъде другаде.Колата вдигната от едната страна,га до 50 км/ч.,изключване от скорост и никакъв шум от пустия лагер.Пак пробвах за луфта,на око не се вижда нищо,но се чува отвътре как почуква нещо и се усеща с ръцете.Свалих гумата и почвам наред - кормилните накраиници са здрави,няма грам луфт,шарнирът е проверяван наскоро и беше здрав,а и при него луфтът не може да се осети така в гумата.Накрая открих аксиален луфт в полуоската,навътре,навън.Предполагам идва от външното каре,защото вътрешното няма как да се фиксира,като си влезе на мястото в кутията,а се разчита на външното.Замомента мисля да я оставя така,карето не тропа и не дава никакви други признаци,а в този студ направо не ми се бара.Излиза,че само съм ви разпитвал за лагера без да е там проблемът,но с една бърза проверка,толкова.Шумът които отдадох първо на зимните гуми,а после реших че е лагер,освен да си е от тях и да си въобразявам.Нямам друго обяснение,никъде по другите гуми няма грам луфт или шум.
                          Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                          Коментар


                            #14
                            muns61 написа:
                            Бягай някъде на преса да го вкарат. Това с фурната е умряла работа, няма да се разшири толкова, че да влезе сам лагера, а и докато го набиеш и охладиш, бая ще се нагрее греста, което не е за препоръчване.Втулката на жигулската полуоска се нагрява доста повече, отколкото фурната дава и се охлажда моментално, за да не кипне лагера вътре. Бай са ми минали през ръцете. Във фурна се греят биелите, за вкарване на бутален болт.
                            Става става. На едно малко котлонче /10см. плоча/я нагрявах пуснах я на шлиците и се спря чак на лагера. Кат каза за биелите взех да се напиням да си спомня на 254гр. ли се загряваха но не съм е правил тази процедура носих ги в Лада-сервиз. За лагера и главината трябва съвсем малка разлика в температурата защото зглобката се води леко набита а ладовите втулки горещо пресови /по голяма стегнатост/....а колко лагери 306 капсуловани съм изписал ...
                            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                            Коментар


                              #15
                              Едно време майсторите ги нагряваха с бензинова горелка тия ладовите бутала...Мислиш ли, че някой е мерил градуси?
                              FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                              Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                              Коментар

                              Working...
                              X