Колеги,някой ще ми обясни ли как действа т.нар. климатроник-Марея 1,8,16V.Вчера привечер реших да "стопля" малко колата-отвън бе 22 градуса,поставих скалата на 26 градуса и вентилатора на AUTO.Какво забелязах-на каквито и градуси да поставях показателя(освен крайните)-винаги духаше с еднаква температура.Нещо не мога да разбера!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Работа на климатроник
Collapse
X
-
Май тези климатроници си искат малко време докато се "опомнят". Иначе ако тръгнеш на дълъг път и поставиш климатроника на някаква температура, си я поддържа. Аз например като ходих миналата година на морето, тръгнах нощта към 4 ч. и понеже беше малко студеничко, сложих климатроника на 22 градуса. Тогава духаше топло. После като се поразсъмна сам започна да духа въздух отвън без да го загрява, а като нагря и слънцето вече си усили самичък вентилатора. Но не става бързо.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Климатроникът сам си движи клапата, която смесва въздуха, минаващ покрай радиаторчето на парното. Отделно от това регулира и силата на вентилатора. Когато например желаната температура е близка до температурата в купето в момента, вентилаторът върти бавно (да кажем на 1-ва степен). В крайно ляво и в крайно дясно положение вентилаторът върти принудително на 4-та степен без да взима предвид каква е температурата в купето и вкарва или изцяло свеж въздух отвън (при позиция LO), или изцяло прекарва въздуха през радиаторчето на парното (при позиция HI). На всички останали показания за температурата прави комбинация от свеж и затоплен въздух и от сила на въртене на вентилатора.sev написа:значи си ползвал "парното", а не климатроникапо принцип би трябвало да духа с една и съща температура, докато достигне заданиетосамо в най-крайно ляво ще духа външен въздуха най-крайно дясно - само от отоплениетоeman написа:Разбира се че не съм пуснал климатика!Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар