Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ЕГР клапан при бензинов мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за ЕГР клапан при бензинов мотор

    Здравейте,колеги!Въпроса ми относно този клапан е как работи при бензиновите мотори.Прочетох доста теми и предимно се говори за дизелови двигатели и неговото изолиране и до колкото разбрах принципа на работа е различен от бензина .Също ако може да споделите симптомите при повреден такъв клапан.

    #2
    Колеги,толкова ли сложни въпроси задавам на последък Да не е нещо лично че не ми отговаряте ...

    Коментар


      #3
      ЕГРа при дизелите работи на същия принцип като при бензиновите вкарва изгорели газове обратно в смукателя за да намали температурата на горене и от там вредните емисии .с 2 думи вреден за конете щото убива 1-2-3 коня но полезен за околната среда ако искаш го махаш ( изолираш ) ако искаш си караш с него
      Power Under Pressure

      Коментар


        #4
        Само малка поправка, увеличава температурата на горене, защото вкарва горещи газове, аз между другото не съм виждал про бензиновите ЕГР клапан, но ако не бъркам екотек на Опел имат.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          van_dal написа:
          Само малка поправка, увеличава температурата на горене, защото вкарва горещи газове, аз между другото не съм виждал про бензиновите ЕГР клапан, но ако не бъркам екотек на Опел имат.
          ако увеличаваше до сега всеки турбо мотор да беше турил по един егр клапан да спулва по рано " По време на работа на мотора на празен ход или при ниско натоварване на мотора част от изгорелите вече газове чрез ЕГР системата се връщат обратно в смукателните тръби. По този начин се намалява количеството Кислород в горивната смес постъпваща в цилиндъра. Това води на намаляване на локални температури което от своя страна води до по малко азотни окиси (NOx) в емисийте на мотора. Същевременно се увеличава малко пушенето и количеството непълно изгоряла смес. С две думи ЕГР-а е нужен единствено за подобряване на екологичността на автомобила и спазване на зададените по закон ЕКО норми."Моята алфа има ЕГР 96 година 2.0 16В
          Power Under Pressure

          Коментар


            #6
            Та колеги запуших го този клапан с парченце от бирена кутийка.Общо взето беше в добро състояние,буталцето му се движеше чудесно и нямаше много нагар.За ефект още не мога да кажа дали има понеже я карах само 2 километра. При върва възможност ще пиша

            Коментар


              #7
              дано сме били полезни
              Power Under Pressure

              Коментар


                #8
                ефекта е че няма да ти пълни колектопите с нагар, иначе разлика във вървенето и горенето няма да има.ако му откачиш буксата, ще ти светне лампата за неизправност на таблото.
                Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                Коментар


                  #9
                  Без да желая каквито и да е спорове, ще вмъкна само че ЕГР намалява дименето, и не задръства колекторите с нагар при употреба на двигателни масла предписани от завода производител. Който не верва, да дойде да му демонстрирам.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    да тука е сгрешено за пушенето само дето не можеш да гарантираш каква нафта влиза в резервоара , мисля че проблема не е в маслата а в качественото гориво заифира 1.6 на 50000 км с откачен ЕГР , и зафира 1.6 на 56000 с работеш егр е тази с откачения 2 коли напред , едни и същи коли с едни и същи мотори и килиграми и всичко
                    Power Under Pressure

                    Коментар


                      #11
                      А случайно при запушването на ЕГР мотора да започне да загрява по бавно ?Като тръгнах да го запушвам свалих го от колекторите оставих го с закачен кабела и запалих колата.Поработи малко ама клапанчето не мръдна.Притеснявам се за това че извънградско температурата ми пада посредата между 0 и 90 градуса,термостата е нов.Да не би по принцип да не си е работил ЕГР-а и само съм го затапил заолду?

                      Коментар


                        #12
                        При мен като го запуших,почна сутринта по-бавно да загрява ,особенно ако я оставя на празен ход...е няма загряване.С изолирането му малко се поотпушва мотора.За вървене немога да преценя дали повече върви.Мисля ,че ЕРГ-ра бачкаше до 2500 оборота,след това спира.
                        Nissan Primera 1.6 16v P11
                        ex.Fiat Bravo 1.6 16v

                        Коментар


                          #13
                          ЕГР-а на бензинов мотор има и друга функция освен екологията. До преди малко се борих с един такъв на VW Golf IV. След като разглобих и прегледах цялата система, почистих, смених и вакуум мъркучетата, тествах клапана и ел. клапана, колата стана съвсем друга.При бензиновите коли съотношението гориво/въздух е фиксирано, не се променя - не може да правите по-бедна или по-богата сместа. Като запушите клапана и липсва обратна връзка към ЕКУ-то, то няма как да разбере че клапана не работи. Така вместо очакваната смес от чист въздух и изгорели газове се получава смес само от чист въздух. Така сместа беднее, като това се отчита от ламбда сондата и до някъде се компенсира. Разбира се по-новите клапани са електрически, ЕКУ-то следи чрез показанията на дебитомера отварянето на клапана и т.н., зависи от конкретната кола.Имайте в предвид, че при бензиновите мотори ЕГР-а работи в преходни обороти - до 3000. Тук за разлика от дизела количеството газове, които се връщат е много по-малко, тръбичката е доста по-тясна в диаметър от тази на едно JTD например. Целта е освен екологичният ефект да се постигне и максимално предварение в по-ниските обороти - което значи по-пълно изгаряне на горивото.За да го постигнем обаче ни трябва устойчиво на детонационно горене гориво / високо октанов бензин/ и по-ниска температура в цилиндрите. В програмата на ЕКУ-то е заложено при поява на детонации, корекцията да става и чрез увеличаване на потока на газове през ЕГР-а, съответно така се понижава температурата в цилиндрите. За това на бензинов мотор аз не изолирам ЕГР-а. Там саждите са доста по-малко, не се запушва клапана така както при дизела, нямаме турбина която да пълни колектора с масло и да става "кал".
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            От цялата работа след запушването имам само един положителен ефект.Преди когато двигателя загрееше се губеше малко динамиката,а сега си върви така както и при студен мотор.

                            Коментар

                            Working...
                            X