Значи двигателя е 90 коня а на магистралата не мога да дигна и 140 кмднес ходих на маистор да ми замери компресията и показва,На 1-9 на 2-8.2на 3-8.3 на 4-8.4Тъи като тази компресия ми се вижда досда ниска искам да ви питамналежащо ли е смяна на сегменти калапани и тн.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Компресия на Tipo 1.6м.е
Collapse
X
-
Степен на сгъстяване се дава като 9,5:1, това е обемен коефициент на хода на буталото спрямо обема на цилиндъра, казано просто - това означава че булталото сгъстява сместа 9,5 пъти спрямо обема и в най-долно положение на буталото.Компресията е в атмосфери и зависимостта не е правопропорционално доколкото знам от степента на сгъстяване.Компресия та на човека е ниска. А и не можеда вдигне повече от 140 на магистралата. Трябва да разбере защо му е ниска компресията - сегменти, гумички на клапани или гарнитура, или вече си е за основен ремонт.Та въпросите са "чука" ли двигателя, гори ли много масло, да не би да духа силно от отвора за наливане на масло, Абе за сервиз си е според мене, колкото и зле да звучи това.ivo написа:АМи по каталози дават 9.5:1 компресия за твоя .... но мисля че Mitko има същия мотор и би ти бил по-полезен ...Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Кейн е казал всичко, налягането е доста ниско. Гарнитурата може и да не е за смяна, но е препоръчително да я смениш, и без това ти се налага серозен ремонт. Бутални пръстени, уплътнители на клапаните са ти задължителни. При ремонта ще трябва да се определи и състоянието на буталата и износването на цилиндрите, може да се наложи повече работа при изменение от допуските.

Коментар
-
На пръв поглед двигатя просто пее форсира се много добре масло горида кажем 200 грама на 5000км,чука савсем леко клапан.Колата я имам от 2 години и съм минал около 40000км без да пипам нищо по двигателя.Това което се наблюдава е че колата няма мощност особенно на големите обороти.Забравих да кажа че има и гас (положението е еднакво и на гас и на бензин)
Коментар
-
Хехе, надявам се поне масло си сменял, нали? НАЛИ? хехехехеЗначи като се поразмислих, не може ли да имаш някакъв датчиков проблем, но се разубедих, все пак имаш доста ниска компресия.В ниските обороти това не личи кой знае колко, освен ако не искаш да изпилиш гуми на старт.Всъщност как се държи колата при рязък старт - вдигаш високите обороти и изпускаш съединителя, пили ли гуми?При високите обороти и температурат и вискозитета на маслото стигат пределните си величини или поне се доближават.Ако не духа (силно) през отвора за маслото може и да не издухва през клапаните. Ако духа и плискат капки, казвам плискат, една две капки не са проблем, све пак разпределителния вал се върти там, значи ще да е през клапаните. Чесно да ти кажа, не знам кое е по страшно, май ако са сегментите е по-зле.Друг вариант е да ти се е поскапал тайминга на отваряне и затваряне на клапаните, и във високите обороти да имаш момент на отваряне преди искрата, но това ми се струва малко вероятно. И нелогично, като препрочитам.Като първа стъпка мога да ти препоръчам да си сложиш някаква добавка към маслото. Аз лично имам молибденов сулфид, но той е заради студени стартове. Може би ще ти трябва нещо уплътняващо, но не знам какво.Ако стане - отлагаш ремонта само, не го поправяш само отлагаш.Ако с добавка не стане - севиз.Успех!beer написа:На пръв поглед двигатя просто пее форсира се много добре масло горида кажем 200 грама на 5000км,чука савсем леко клапан.Колата я имам от 2 години и съм минал около 40000км без да пипам нищо по двигателя.Това което се наблюдава е че колата няма мощност особенно на големите обороти.Забравих да кажа че има и гас (положението е еднакво и на гас и на бензин)Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Значи ето сега някои възможности за самодиагностика. Ако налягането в цилиндрите е ниско както при теб, но стойностите са с неголеми разлики в съседни цилиндри(до 1 кг/см.см), логично е да не се търси неизправност в уплътнителя(гарнитурата) на главата. Ако мерейки налягането при завъртане манометъра отчете ниско налягане с първото завъртане, което се покачва със следващи завъртания, обикновено става при износени пръстени. Ако впръснеш малко масло в цилиндъра през отвора за свещите и повториш замера, ако има износени пръстени налягането ще се повиши от първия замер. Ако обаче с въртенето на коляновия вал след първия оборот налягането не се повишава, също и след впръскване на масло остава непроменено, причините са в износвания и нехерметичност в клапаните(гарнитурата на главата)Кейн написа:Друг вариант е да ти се е поскапал тайминга на отваряне и затваряне на клапаните, и във високите обороти да имаш момент на отваряне преди искрата, но това ми се струва малко вероятно. И нелогично, като препрочитам.
не е там работата май. Можеш да пробваш и на елкон, ама според мен работата си е чисто механична.

Коментар
-
Tочно това се случи когато мерихме компресията.Явно без сериозен ремонт няма да мина.С добавки и други такива не ми се занимава направо в събота я карам в сервиза да сменят каквототрябва.Две години безотказна работа смятам заслужава малко внимание.Блогадаря на всички които се включиха в темата.me_to_u написа:Ако мерейки налягането при завъртане манометъра отчете ниско налягане с първото завъртане, което се покачва със следващи завъртания, обикновено става при износени пръстени.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар