Отивам в колата сутринта, сядам вътре, вкарвам ключа, давам си на контакт и докато започнах да въртя и имаше едно голямо БУМ отпред под капака. Даже пушек се вдигна. Изхвърчах веднага, вдигам капака и гледам пластмасовият ми колектор се пръснал по шевовете. Нямах никакво време, да го дледам, а и да го гледам, няма какво да направя. Отидох и си хванах автобуса. От това, което видях обаче, горната част се е отлепила от долната и мисля че няма други пукнатини. Тоест просто се е счупило по сглобката. Аз съм в дълбок потрес, от какво може да гръмна така, дори и без да е запалила, а само на стартер. Колата има Г.И., ако има значение. Вчера последно я карах и около 20:30 я прибрах. Колата автоматично си пали на бензин. То да беше някоя обикновенна газова, да я палех на газ, че да знам за какво. Насоки приемам всякакви, как да предотвратя повторен гръм. Чудя се, да го лепя ли колектора, друг ли да търся? Тея 1.6 със пластмасовия, почти ги няма. Май ще пробвам да го залепя. Върти ми се черен силикон, какво ще препоръчате вие?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гръмна ми колектора
Collapse
X
-
nedialk00 -
т едно и също страдаме, аз смених вече 3 такива, направо ги троши на парчета. Моите наблюдения сочат, че при застудяване на времето проблема зачестява, днес му гръмна поне 5 пъти, а аз отдавна съм с един найлон на гърлото на маркуча, така просто къса найлона при гърмежreter написа:Колата обръща на газ, чак след като загрее колата до 30гр.Дойде ми на ум нещо друго. Колектора да се е пропукал по снадката и да е глътнало въздух от там при паленето. Сместа обеднява и колата гърми.
Дано откриеш проблема, че аз съм за същото, иначе ауспуха ти как е, имаш ли проблеми нещо след изпускателния колектор към двуцевката или подобим които да променят налягането на газовете и евентуално данните към ламбда сондата?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Продавам 1.6 на части и имам колектор метален, но металният колектор е по различен. Мап сензора също е различен и незнам как ще се напасне. Освен това, трябва да лекува причинителя, не следствието. Нали като гръмне пак, и съм с металния, този път ще пръсне кутията.pakumba написа:сменяй с метален, знам, че не е лесно, но това с лепенто го забрави. А и като ти прасне някъде насред пътя кво праймFiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Колега, аз не знам от къде идва конкретно проблема. Но да гръмне без още да си направил опит да стартираш е много учудващо но и страшно притеснително. Кой ще запали сместа, дори да я има? А при толкова лесно запалителна смес в колата, направо се радвай че ти си жив. В случая си се разминал. Има много случаи, икономията от гориво излиза през носа. Не искам да те отказвам от карането на газ, просто наблягам да изчистиш и то сигурно този проблем. И защо не е гръмнала просто ей така, а чак при контакт. Огледай много добре, кой може да запали вътре сместа и вообще защо има там смес, като е задължително да гасиш на бензин. Колектора може да го залепиш, има такива средства, но не и със силикон. Защо няма предпазни клапи, които са задължителни, без значение дали е ГИ или обикновено АГУ? Задължително постави. В нашият форум оставам с впечатление, че не се подхожда много сериозно, гледа се предимно икономията, но да се поддържа изрядна подобна система не е евтино и лесно и икономията се стопява значително.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Колата гръмна, докато въртях на стартер, а не още на контакт. Дори не съм чувал, някой да слага "кихалки" при Г.И. камоли да съм виждал. Ето цитат, който прочетох в друга тема:Danchojn написа:Колега, аз не знам от къде идва конкретно проблема. Но да гръмне без още да си направил опит да стартираш е много учудващо но и страшно притеснително. Кой ще запали сместа, дори да я има? А при толкова лесно запалителна смес в колата, направо се радвай че ти си жив. В случая си се разминал. Има много случаи, икономията от гориво излиза през носа. Не искам да те отказвам от карането на газ, просто наблягам да изчистиш и то сигурно този проблем. И защо не е гръмнала просто ей така, а чак при контакт. Огледай много добре, кой може да запали вътре сместа и вообще защо има там смес, като е задължително да гасиш на бензин. Колектора може да го залепиш, има такива средства, но не и със силикон. Защо няма предпазни клапи, които са задължителни, без значение дали е ГИ или обикновено АГУ? Задължително постави. В нашият форум оставам с впечатление, че не се подхожда много сериозно, гледа се предимно икономията, но да се поддържа изрядна подобна система не е евтино и лесно и икономията се стопява значително.След като го прочетох се "мат-ирах" още повече.Колега, защо да не го лепя със силикон?MEMO написа:Аз да ви попитам колеги ако газоразпределението е центровано правилно и всмукателните клапани затварят добре как ще стане тая работа с гърменето и какво общо имат токовете изобщо с гърменето при положение че преди запалването на сместа,по време на запалването и горенето и много след това всмукателните клапани на съответните цилиндри са затворени и цилиндрите нямат никаква връзка с всмукателната система,освен това даже и да има недоизгоряла смес от лошо запалване /свещи,кабели,бобини/ тя се изхвърля през изпускателните клапани преди всмукателните да се отворят за ново пълнене. И един жокер да ви дам ,с газов инжекцион и на бензин автомобилите не гърмят при неплътност на клапани и разцентровано газоразпределение само и единствено защото всмукателните им колектори не са пълни с горивна смес а само с въздух - горивото се подава само в точно определен момент и само на определения цилиндър докато при стандартното газово всмукателните колектори винаги са пълни с готова за възпламеняване смес.Освен всичко това за да се запали сместа в колекторите тя трябва и да има определено съоношение газ-въздух ,в повечето случаи /при не добре настроена уредба/при рязко отваряне на дросела сместа обеднява рязко и резултата е налице.Отговора на всички въпроси за гърменето според мен е във въпроса откъде идва огъня дето пали сместа в колекторите.Сега някой ще каже "ама като смених свещите спря да гърми" може и да е спряло но то е защото при изправна запалителна система процесите протичат много по бързо във времето и сместа в колекторите не успява да се запали,но ако не отстраните причината ще си сменяте свещи и кабели на секи 5000 километра,особено на метан.И отсега да кажа че няма да споря с никой по повод мнението си ,то е просто насока в която ако накой има желание и възможност може да помисли.Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
има хора минали от пластмасов към метален. Освен това и на бензин колите гърмят, не само на газ. На кутията се слага кихалка и няма грижа. Вече защо е гръмнала, сори, не мога да кажа, но си прав, че трябва да го излекувашreter написа:Продавам 1.6 на части и имам колектор метален, но металният колектор е по различен. Мап сензора също е различен и незнам как ще се напасне. Освен това, трябва да лекува причинителя, не следствието. Нали като гръмне пак, и съм с металния, този път ще пръсне кутията.pakumba написа:сменяй с метален, знам, че не е лесно, но това с лепенто го забрави. А и като ти прасне някъде насред пътя кво праймLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
абе тя работата е ясна, имало е газ в колектора. Причина ако е била с обикновенна газова веднага мога да ти назова, обаче при ГИ не съм наясно дали има шанс някой инжектора да изпуска и да не затваря и като седи в покой да е напълнила колекотра с газ през инжектор, затова и си траяLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
nedialk00
определено е имало газ в колектора, но и аз не съм наясно с дюзите на газовия инжекцион. слагай си металния колектор и няма да имаш никакви грижи, никаква филтърна кутия няма да ти чупи
сложи си един спортен филтър и да гърми да патка квото иска да прави най-много да "цъфне" филтъра
Коментар
-
С метален, обикновена газова, електрически изпарител, при над 3000 оборота прескача на газ. Като запаля почти веднага минавам на газ, така, че не съм забелязал дали гърми на бензин, на газ си гърми мъжкатаreter написа:Ти с пластмасовият колектор ли си? С обикновенна газова ли си? На газ ли ти гърми или на бензин?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
А, слагах кихалка и едва я намерих на парче от пръснатата кутия след мощен гърмеж, даже с кихалката с по-голям мерак гърми, отколкото с фолиото, което сложих, доколкото си спомням по твой съветpakumba написа:... Освен това и на бензин колите гърмят, не само на газ. На кутията се слага кихалка и няма грижа. Вече защо е гръмнала, сори, не мога да кажа, но си прав, че трябва да го излекуваш
Иначе понякога гърми точно навреме, сутринта изкара акъла на някаква тетка, която напъваше да мине на червено...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
Реклама
Collapse

Довечера ще го залепя и к’вото ще да става. Явно никой няма версия за причина.
Коментар