Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Висока температура и рязко загряване на дизел.ПОМОЩ!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Висока температура и рязко загряване на дизел.ПОМОЩ!!!

    Колата е браво 1.9ТД - 75кс. Проблема е следния: при запалване на студен мотор колата супер трудно влиза в работна температура(поне по датчика вътре на таблото) и след като загрее някъде до около средата и след каране около 20-40км колата изведнъж започва да прегрява. Стрелката отива на 2 деления след средата посока нагоре и започва направо да пръска вода от казанчето на охладителната течност като през това време перката не се включва(незнайно защо). Както и да е... карам я в един мн готин сервиз и пичовете ми казаха, че проблема е в датчика на радиатора който следи температурата, отговаря за датчика на таблото и за коректното и нормално включване на перката. Сменяме го ДНЕС и тръгвам от сервиза. Карам 1км ... всичко е ок колата загря доста по-бързо от преди и закрепи температурата на половин деление под средата. След като се набих в задръстване вдигна температурата съвсем малко над средата(примерно милиметър два) и там остана доста време. Чух, че перката се включи но не разбрах кога спря. Както си карам и изведнъж хоп изненада, стрелката направо скочи буквално в рамките на 5-10сек. с две деления нагоре. Гледам аз отпред капака и същото пак започва да изхвърля течността под формата на пара през казанчето ... и ето ме пак в начално положение ... какво да правяяяяя ? Колегиииии помощ А и забравих да кажа, че и радиатора е чисто нов на 50км. та неможе да е от него...Колегиииии помощ

    #2
    Обезвъздушена ли е хубаво системата, щом сте сменяли радиатора....
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    Коментар


      #3
      van_dal написа:
      Обезвъздушена ли е хубаво системата, щом сте сменяли радиатора....
      Да, обаче се случи най-лошото. След прегледа на колата се установи, че колата е прегрявана и вкарва въздух в системата и мястото от което може да го вкарва е гарнитура на глава или през пукнатина на главата. И ... направо се хванах за главата. Процедурата която предполагам се знае е е: разглабяне на главата, сваляне всичко долу, нова гарнитура, заварена глава или нова(втора употреба). Незнам дали във форума има хора преминали през приключението и то с такъв мотор е. Ако има, ще се радвам да сподели как го е решил тъй като аз още съм в голяма дилема... Дано някой помогне

      Коментар


        #4
        И как ти хрумна че вкарва компресия в водата, и що на никои не му хрумна да смени термостата ? тва ще е 3 тия такъв случаи на некомпетентност на сервиз ако и ти се окажеш че заради термостат си сменил половината кола!!!! тва че перката включва не значи че термостата бачка корекно, тои отваря но не достатъчно, водата естествено по некое време завира и почва да ти минават спукани глави и издухани гарнитури през главата. Сменете термостата преди да направите квото и да е, и да се набутате ще е само с един термостат а инак ще гътнете главата. така или иначе ако се сваля и се прави глава е хубаво да се смени и термостата за да е всичко ОК. Лично на мен на двама приятели съм сменял термостат с точно тоя симптом и с препоръки от сервиз за сваляне на глава Верно бяха бензинови коли ама се тая. И още нещо капачката на казанчето ако не държи налягане завирането ти е в кърпа вързано!!! като загрее колата пипни колко твърди са маркучите, ако е издухана гарнитура верваи ми ша разбереш
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #5
          Казаха ми, че е главата или гарнитурата защото: С термометър забит в радиатора измериха температурата, на 92 градуса включи перката и в рамките на 10сек охлажда до 82 и изключи перката. След това температурата прогресивно започна да пада с по 0.1 градус на секунда до около 70 я следяхме, при което "майстора" казва "колата ти образува въздушна възглавница в радиатора, и понеже датчика е отгоре, до него не достига вода а хваща само въздух и съответно не отчита коректно температурата и неможе да вкл. перката" Обезвъздуши системата два пъти от пробките на радиатора в горните два края а колата продължаваше да вкарва въздух в системата от някъде. Точно в момента на обезвъдушаване моментално температурата на радиатора се покачваше то 100+ градуса. След като поработи около минута отново започва да пада темп на радиатора и от капачката започва съвсем леко да излизат пари. Това е което те казват, лично бях при тях и потвърждавам, че наистина така се случиха нещата. Незнам просто дали това е правилният извод които трябва да приема или да търся както казваш проблема в капачката и термостата?

          Коментар


            #6
            А за маркучите според мен бяха доста надути. В никакъв случай, стискайки маркуча неможеш да допреш другият му край по окръжността ПРИ РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ. При угасен не е така. Приемам всякакви съвети както ти каза, и на мен не ми се иска да отивам на смяна глава и т.н.

            Коментар


              #7
              dolarcho написа:
              ..... или да търся както казваш проблема в капачката и термостата?
              Колега провери в тази последователност.
              Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
              Chevrolet Aveo

              Коментар


                #8
                Ще ме извиняваш , ама тва са пълни простотии от тоя маистор!!!!!!!!!!!! ще тряя го смениш, веднага ти отговарям що завира като обезвъздушава, щото кат отвие пробката изпуска налягането и в мотора водата завира, тая пара всичката отива в радиатора търси място да излиза, съответно в горната част на радиатора, и оня си мисли че тва е въздушна възглавница или джоб, да точно такова е ама предизвикано от него. Не му се води по акъла момче, незнам прятел ли ти е къв е, ама за мен тва не е диагностика!!!! с термометрър в радиатора, ко мери и ко диагностицира така? - нищо, тва не е никъв показател кво се случва. Бравата която последно правих на един приятел вдигаше много много темп след каране градско или извън града кат се натвари мотора, смениха му радиатоира че бил запушен, ама курци пак същото, дори завираше и бълбукаше в казанчето!!! и оня серсем накрая му казал че било нормално така, смени му датчика на перка, смени му датчика на уреда и все тая, накрая каза че уреда не бил на ред- простотиии пълни, обадих мусе да вземе един термостат и да доиде да го сменим, вече 2 месеца колата е с закована стрелка на средата. Термостата ти отварян но не на цяло и не всеки път, патрона или заяжда или просто не отваря до краи, потока на гореща вода е от него е достатъчен за да загрее датчика и да включи перка, но не е достатъчен да охлади мотора, особено дизел. И идва момент когато завир аи почва д ави фърля течност от капчакта, а оня мастор като отпита д аобезвъздуши хептен гоп улеснява с завирането, ако искаш развии малко пробката и я остави така да фъщи, верваи ми ша фъщи цял ден и вода от там няма да излезе, и тва не е щото е духнал гарнитура а щото ври кат чаиник не ме караи да пиша повече, направи си една услуга, смени термостата, ако мислите че е по лесно да свалите главата деистваите!
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  мхм ... ок, значи, аз лично съм си сменял термостата само, че на браво 1.8 16v. Не беше особенно трудно. До колкото знам тук работата е по-сериозна, питането ми е: ще успея ли сам да направя интервенцията или по-добре в сервиз, горе долу цени за термостат да съм подготвен психологически

                  Коментар


                    #10
                    Slavi_Lancia написа:
                    не ме караи да пиша повече, направи си една услуга, смени термостата, ако мислите че е по лесно да свалите главата деистваите!
                    Не те карам пишеш ако искаш. Разбира се, че искам да си направя услуга а и не твърдя, че майстора е прав. Просто изказвам неговото мнение. Трябва човек да е малоумен и го казвам без никво извинение и съчувствие да предпочете да сваля глава преди да пробва с термостат. Така, че споко без нерви просто търся съвет и огромни благодарности към теб и мнението ти то е ясно ще се пробва първо с термостат и капачка на казанчето а след това то ще си покаже

                    Коментар


                      #11
                      Не би трябвало да струва повече от 100-120лв.
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                      Коментар


                        #12
                        batproho написа:
                        Не би трябвало да струва повече от 100-120лв.
                        А като марки има ли някви препоръки и т.н. тъй като не съм толкова богат, че да си купувам от ефтиното и особенно когато става въпрос за двигател.

                        Коментар


                          #13
                          Ще успееш, ако тряя ша разчистиш покраи него разни труби и глупости, едва ли е по сложно от на 1,6 там се свля акумулатор комп, а ако не си сръчен или нямаш инструмент може да се наложи и стоиката на аку. Термостата вземи къв ще само да не е Вернет. Ако е духнал гарнитура ще надува постоянно ще бълбука в казанчето без да ври, маркучте ще са камък , може дори да пръсне такива , още повече че от аспуха ще изкарва сивкав дим. Щом всичко сте сменили та дори и радиатора и сте дали бая пари за него, рискуваите с един термостат.Верно не съм гадател, но това нещо за последните 3-4 месеца попадам на 3 такива случаи с такива симптоми и включителнно и аз сам се шашнах на малката ми ланча по същия начин ама се освестих на гореща кола взех че развих пробката да я обезвъздуша, така я обезвъздуших че завря веднага и съскаше кат змеи. Не случаино и на капачката на казанчето си пише д ане се отваря на загрял мотор, не че ще те опари а че ще заври Сменяи семло термостата, ако не се оправи ще ме псуваш ама ще знаеш че си опитал всички, ако не го смениш и свалиш глава и после пак тая, тогава ша се псуваш сам, избери кои искаш да е псувание
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                          Коментар


                            #14
                            dolarcho написа:
                            batproho написа:
                            Не би трябвало да струва повече от 100-120лв.
                            А като марки има ли някви препоръки и т.н. тъй като не съм толкова богат, че да си купувам от ефтиното и особенно когато става въпрос за двигател.
                            марка BEHR, EPS други се не сещам глеи да не е вернет.
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                            Коментар


                              #15
                              Вземай BEHR
                              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                              Коментар

                              Working...
                              X